Αερομεταφορές |Έκθεση προειδοποιεί για τεράστιες αυξήσεις στις τιμές των ναύλων – Τα 3 σενάρια μέχρι το 2050

01-03-23 | ΤΑΣΕΙΣ

Νέα έκθεση προβλέπει μαζική εκτόξευση των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων και προειδοποιεί ότι η τουριστική βιομηχανία δεν μπορεί να συνεχίσει να ελπίζει «τυφλά» ότι η τεχνολογία και το αντιστάθμισμα των εκπομπών στο περιβάλλον θα τη βοηθήσει να φτάσει τους στόχους μηδενικών εκπομπών.

Η έκθεση, με τίτλο «Envisioning Tourism in 2030 and Beyond» προέρχεται από την Travel Foundation και σκιαγραφεί ένα περιβάλλον στον οποίο τα αεροπορικά εισιτήρια θα χρειαστεί να είναι κατά δύο τρίτα πιο ακριβά από τα επίπεδα 2019 σε πραγματικούς όρους, λόγω ενός προσωρινού φόρου ο οποίος βοηθά στη δημιουργία επενδύσεων στη νέα τεχνολογία R&D, στην αναβάθμιση του στόλου, στη δημιουργία θυγατρικών για τους σιδηροδρόμους και τα λεωφορεία και στην ανάπτυξη της παραγωγικής ικανότητας για ακριβότερα e-καύσιμα.

Προειδοποιεί δε ότι μέχρι το 2050, η τιμή των αεροπορικών εισιτηρίων μπορεί να είναι τρεις φορές επάνω από το 2019.

Οι συντάκτες υπογραμμίζουν ότι δεν συνιστούν μέτρα για την απανθρακοποίηση της βιομηχανίας, αλλά παρέχουν ρεαλιστικές εκτιμήσεις σχετικά με το τι χρειάζεται να γίνει και πώς αυτό θα αλλάξει τη μορφή του τουρισμού. Το να συνεχίσουμε να δουλεύουμε ως συνήθως και να μην φτάνουμε τους στόχους εκπομπών, δεν αποτελεί επιλογή, τονίζουν.

Η έκθεση συνέστησε επίσης τον περιορισμό της χωρητικότητας αεροδρομίων για τον περιορισμό των εκπομπών, αλλά αυτό «θα οδηγήσει σε αύξηση 19% του αριθμού των πτήσεων σε σύγκριση με το 2019». Ωστόσο, σε αυτό το σενάριο, υπάρχουν λιγότερες πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, που σημαίνει ότι τα συνολικά χιλιόμετρα επιβατών που διανύονται αεροπορικώς αυξάνονται μόνο κατά 2%. «Αυτός ο περιορισμός είναι απαραίτητος λόγω της περιορισμένης διαθεσιμότητας e-καυσίμων», επισημαίνεται.

Η Travel Foundation προβλέπει ότι τα κοντινά ταξίδια με πτήση, που αναλογούσαν στο 69% του συνόλου των ταξιδιών του 2019, θα αντιπροσωπεύουν μερίδιο 82% το 2050, με τα μακρινά ταξίδια να περιορίζονται από 6% στο 3,5%.

Η έκθεση τονίζει ακόμα ότι η βιομηχανία βρίσκεται στο δίλημμα είτε να αποσυνδέσεις τον τουρισμό από τις εκπομπές κάνοντας τα πάντα για να φέρει ταξίδια μηδενικών εκπομπών και να δώσει προτεραιότητα σε αυτά σε αντίθεση με τα πιο ρυπογόνα ταξίδια, είτε να δεχθεί την ανάγκη να περιορίσει το παγκόσμιο τουριστικό σύστημα στο σύνολό του. Η δεύτερη επιλογή δεν είναι απλώς χειρότερη για τα άτομα που επιθυμούν να ταξιδέψουν στον κόσμο, αλλά και για τους προορισμούς και τις επιχειρήσεις που επί του παρόντος εξαρτώνται από τις διεθνείς ταξιδιωτικές ροές και επιθυμούν να τις αξιοποιούν ως εργαλείο αειφόρου ανάπτυξης.

Ένα τρίτο σενάριο θα ήταν να συνεχιστεί το business as usual και να μην επιτευχθούν οι στόχοι εκπομπών, κάτι που δεν αποτελεί επιλογή που θα πρέπει να αναλογιστούμε, επισημαίνει η έκθεση.

διαβάστε ακόμα

Υπερ- τουρισμός | Ο τουριστικός τομέας δεν πρέπει να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των ντόπιων
Τουρισμός 2024 | Sunvil: Το μεγαλύτερο ελληνικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο με 61 νησιά
Έκθεση φωτογραφιών για τη δράση του John D.S. Pendlebury στη Μάχη της Κρήτης
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Η Περίπτωση των Μάηδων της Μακρινίτσας
«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη