Έρευνα: Η κακοκαιρία επηρεάζει τις αναμνήσεις από τις διακοπές – Περισσότερες αρνητικές κριτικές σε... βροχερές ημέρες

17-08-22 | ΤΑΣΕΙΣ

Οι διαδικτυακές κριτικές για ξενοδοχεία, επηρεάζονται αρνητικά από τις καιρικές συνθήκες οι οποίες επικρατούν την ημέρα της σύνταξής τους, σύμφωνα με νέα έρευνα των Πανεπιστημίων της Ιερουσαλήμ και της Λουκέρνης.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, η οποία δημοσιεύεται στην Journal of Consumer Research, ο κακός καιρός «χρωματίζει» δυσμενώς την αντίληψη των ανθρώπων για παρελθοντικές εμπειρίες.

Ο Δρ. Yaniv Dover της Σχολής Business του Πανεπιστημίου της Ιερουσαλήμ, σε συνεργασία με τον καθηγητή Leif Brandes του Πανεπιστημίου της Λουκέρνης, αξιοποίησαν δεδομένα που συλλέχθηκαν μέσα σε 12 έτη καθώς και 3 εκατ. ξενοδοχειακές κρατήσεις προκειμένου να μελετήσουν πώς 340.000 ανώνυμες ξενοδοχειακές κριτικές στο διαδίκτυο επηρεάστηκαν από τον καιρό που επικρατούσε την ημέρα που συντάχθηκαν.

Πρόκειται για μια περίπλοκη αξιολόγηση που περιλάμβανε αντιστοίχιση μεταξύ της κράτησης που έκανε ο καταναλωτής και της γραπτής κριτικής, τον προσδιορισμό του καιρού στην τοποθεσία του συντάκτη της κριτικής, τη βαθμολογία με αστέρια που δόθηκε, το λεξιλόγιο που χρησιμοποιήθηκε για την περιγραφή της διαμονής και τον καιρό που επικρατούσε κατά τη διάρκεια της διαμονής στο ξενοδοχείο. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν επίσης ένα ειδικό στατιστικό μοντέλο που αντιπροσωπεύει τόσο την απόφαση για την υποβολή κριτικής όσο και το περιεχόμενο της κριτικής.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, κατά μέσο όρο, η κακοκαιρία (βροχή ή χιόνι) υποβάθμιζε την αξιολόγηση των ανθρώπων για την προηγούμενη εμπειρία τους στο ξενοδοχείο τόσο ώστε να υποβιβάσει το ξενοδοχείο από μια βαθμολογία 5 αστέρων σε 4. Η κακοκαιρία έκανε επίσης τους κριτικούς να γράφουν πιο μακροσκελείς και πιο αυστηρές και λεπτομερείς κριτικές. Η έρευνα έδειξε ότι τις βροχερές ημέρες, υπήρχε μεγαλύτερη πιθανότητα να αποφασίσει κανείς να γράψει κριτική και ότι η επίδραση του καιρού εκείνη την ημέρα ήταν ανεξάρτητη από τον καιρό που βίωσαν κατά τη διάρκεια της διαμονής τους.

Οι συντάκτες της έρευνας αναφέρουν ότι το φαινόμενο αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι ο κακός καιρός τείνει να επαναφέρει αρνητικές αναμνήσεις, ή επηρεάζει αρνητικά τη διάθεση «χρωματίζοντας» αρνητικά τις κριτικές.

διαβάστε ακόμα

Το ρομπότ SOPHIA στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Ηράκλειο την Κυριακή
Η Ολυμπιακή Φλόγα από την Ελλάδα στη Γαλλία
«The Crete Trip 2024» στην Κρήτη | πολιτιστικό ταξίδι με 900 φοιτητές από 45 χώρες
Μάνος Κόνσολας | «Χρειαζόμαστε μια Εθνική Πολιτική για τις ορεινές περιοχές»
Δήμος Αθηναίων: Αυξήθηκαν κατά 54% οι εντολές απομάκρυνσης παράνομων τραπεζοκαθισμάτων
Αγώνας ορεινού τρεξίματος Ανοπαία Ατραπός
Διεθνές Φεστιβάλ Αραδοσίβιων στην Ελασσόνα
Wyndham Hotels & Resorts: Ισχυρό α’ τρίμηνο με ρεκόρ νέων και υπό κατασκευή δωματίων
Πρώην δήμαρχος Βενετίας προς τουρίστες: «Μην πληρώνετε τον φόρο εισόδου στην πόλη»
Έρευνα | Τα καλύτερα και χειρότερα αεροδρόμια στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους χρήστες της Google