Έρευνα Accor: Εκτίναξη της διάθεσης των Ευρωπαίων για διακοπές το 2022 – Με ποια κριτήρια επιλέγουν κράτηση

03-02-22 | ΤΑΣΕΙΣ

Πιο σημαντικές από ποτέ είναι οι διακοπές για τους ανθρώπους, όπως φαίνεται από έρευνα της Accor σε δείγμα 6.000 ατόμων από τη Γερμανία, τη Μ. Βρετανία, την Ολλανδία, την Πολωνία και τη Ρωσία.

Η έρευνα έδειξε ότι οι ταξιδιώτες είναι αισιόδοξοι στο κομμάτι των διακοπών παρά την εμφάνιση παραλλαγών του κορωνοϊού, με το 80% να σκοπεύουν να ταξιδέψουν το 2022.

Μάλιστα, σκοπεύουν να αυξήσουν κατά 39% τους ταξιδιωτικούς προϋπολογισμούς τους έναντι των επιπέδων του 2019. Επιπλέον, αυξημένος είναι και ο αριθμός των ταξιδιών που σκοπεύουν να κάνουν αυτή τη χρονιά, ο οποίος κατά μέσο όρο διαμορφώνεται σε τέσσερα ταξίδια.

Τα city break επιστρέφουν δυναμικά

Το 33% δήλωσε ότι σκοπεύει να κάνει διακοπές σε ηλιόλουστο προορισμό παραλίας και ακολουθούν τα city break (26%).

Η τάση για πιο «προσεκτικά» ταξίδια συνεχίζεται και ενισχύεται από την Όμικρον. Ακόμη και πριν την εμφάνιση της νέας παραλλαγής του κορωνοϊού, ένας στους πέντε (20%) επιθυμούσε να κάνει διακοπές στην ύπαιθρο. Πλέον, το 30% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν διακοπές στη φύση το 2022.

Η Όμικρον ενίσχυσε επίσης τη διάθεση εξερεύνησης της ίδιας της χώρας τους, καθώς στα τέλης του 2021 το 14% των ταξιδιωτών σκόπευαν να κάνουν διακοπές εσωτερικού και στις αρχές του 2022 το ποσοστό τους ανέβηκε στο 28%.

Η Ιταλία είναι ο δημοφιλέστερος ταξιδιωτικός προορισμός των Ευρωπαίων ταξιδιωτών, με το 55% των ερωτηθέντων σκοπεύουν να ταξιδέψουν εντός Ευρώπης. Από όσους επιθυμούν ταξίδια εκτός Ευρώπης, το 13% προτιμά Β. Αμερική και το 11% ΝΑ Ασία.

Το 30% προγραμματίζουν ενεργητικά και κάνουν κράτηση διακοπών για το πρώτο εξάμηνο του 2022, το 50% για το δεύτερο εξάμηνο και σχεδόν το ένα πέμπτο (17%) προγραμματίζει ήδη ταξίδια για το 2023. Το 14% επιθυμεί πολυτελές ταξίδι, με εμπειρίες ζωής, ώστε να αναπληρώσει το χαμένο έδαφος εμπειριών κατά την περίοδο της πανδημίας.

Έμφαση στην υγιεινή και την ευελιξία

Ενώ η επιθυμία για ταξίδια είναι ξεκάθαρα υψηλή, η έρευνα έδειξε ότι οι ταξιδιώτες προσδοκούν αλλαγές από αυτά. Ένας στους πέντε (22%) δήλωσε ότι οι προτεραιότητες στα ταξίδια θα αλλάξουν μετά την πανδημία. Η ευλιξία στην κράτηση και τα υψηλά πρωτόκολλα υγιεινής βρίσκονται στην κορυφή της λίστας αυτής. Το 31% επιθυμεί ξεκάθαρα πρωτόκολλα υγιεινής  και ένας σοτυς πέντε (19%) προτίθεται να πληρώσει περισσότερα για δωμάτιο ξενοδοχείου με βράβευση στο κομμάτι πρωτοβουλίας καθαριότητας. Το 30% επιθυμεί μεγαλύτερη ευελιξία στην αλλαγή κράτησης.

Η ψηφιοποίηση

Η τεχνολογία θα παίξει πολύ σημαντικό ρόλο. Το 23% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών έχουν προσδοκία για περισσότερες επιλογές ανέπαφων πληρωμών και το 17% επιθυμεί βελτίωση της τεχνολογίας στα ξενοδοχεία, από την εξυπηρέτηση μέσω  WhatsApp μέχρι τη βελτίωση των τηλεοράσεων στα δωμάτια.

Η αειφορία στον ταξιδιωτικό προγραμματισμό

Το 16% προσδοκά λιγότερα ταξίδια με πτήσεις το 2022 και το 18% θα επιστρέψει στο τρένο και στο αυτοκίνητο ως προτιμώμενα μέσα μετάβασης στον προορισμό. Το 13% πιστεύει ότι η κράτηση πολλαπλών ταξιδιών θα είναι ο κανόνας το 2022, καθώς οι ταξιδιώτες κυνηγούν την ασφάλεια ότι τουλάχιστον ένα από αυτά τα ταξίδια θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τον προγραμματισμό.

Το «διάλειμα» από το στρες

Σύμφωνα με την Accor τα υπεύθυνα ταξίδια θα γίνουν μία από τις κύριες τάσεις το 2022. Το νόημα του ταξιδιού σε συναισθηματικό επίπεδο και επίπεδο εμπειριών, είναι πιο σημαντικό από ποτέ. Για το 66% η τόνωση της πνευματικής υγείας και η καταπολέμηση του στρες είναι στις απόλυτες προτεραιότητες των διακοπών. Το 67% πιστεύει, ακόμα, ότι η αλλαγή παραστάσεων βοηθά στο να καθαρίσει το μυαλό και να ξαναμπεί η ζωή σε κανονικούς ρυθμούς.

Άλλες τάσεις που καταγράφει η Accor στα ταξίδια είναι...

-Οι εκατομμυριούχοι τουρίστες | Όσοι έχουν μεγάλη οικονομική άνεση επιθυμούν να την αξιοποιήσουν έπειτα από μια διετία περιορισμών

-Βιο-φιλία | Το κάλεσμα της φύσης παραμένει ισχυρό. Οι ταξιδιώτες προτιμούν παράκτιους προορισμούς και την ύπαιθρο.

-Διακοπές μεγαλύτερης διάρκειας | Η επιθυμία για αειφορία, συνειδητότητα και διακοπές συνοδεία εργασίας (workations) συμβάλλουν στην επιθυμία για διακοπές μεγαλύτερης διάρκειας.

-Ικανοποίηση και αυτοβελτίωση | Η αυτοβελτίωση, η μάθηση και οι εμπειρίες βρίσκονται στην καρδιά των κινήτρων για ταξίδια

-Ήσυχα ταξίδια | Τα μοναχικά ταξίδια, η φροντίδα του εαυτού και ο χρόνος για τον εαυτό αναμένεται να είναι μια μεγάλη τάση το 2022

-Υβριδική εργασία | Ο νέος τύπος επαγγελματικών ταξιδιών επηρεάζεται από την τάση για υβριδική εργασία, την προσφορά «Workspitality» και τις νέες μεθόδους εργασίας.

-Ωδή στην πόλη | Έπειτα από 2 χρόνια απομόνωσης, οι άνθρωποι αναζητούν και πάλι τη συνάντηση με άλλους ανθρώπους

-Οι νέοι συνοδοί | διακοπές με φίλους και ζώα συντροφιάς

- Hotel Residences | Σε ανοδική τροχιά βρίσκεται και η ζήτηση για διαμονή σε επώνυμες κατοικίες

διαβάστε ακόμα

Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ
MyCoast: | Η νέα ψηφιακή εφαρμογή για την τήρηση της νομιμότητας σε αιγιαλό και παραλίες
Τουρισμός | "Διασκεδάστε με σεβασμό" στις Βαλεαρίδες Νήσους - η νέα καμπάνια για υπευθυνότητα των τουριστών
Έρευνα: Μεγαλώνει το «παράθυρο» κρατήσεων στα ταξίδια – Η Ευρώπη πρωταθλήτρια