Έρευνα: Πώς ο κορωνοϊός προκάλεσε κύμα καινοτομίας σε όλες τις καταναλωτικές βιομηχανίες

15-04-21 | ΤΑΣΕΙΣ

Η πανδημία του κορωνοϊού έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ζουν, εργάζονται και κοινωνικοποιούνται, επιταχύνοντας τη ζήτηση για καινοτομία, καθώς οι πωλητές λιανικής, τα καταναλωτικά αγαθά και οι ταξιδιωτικές εταιρείες μετατοπίζονται από την αντίδραση στην κρίση σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες, σύμφωνα με τα ευρήματα μιας νέας παγκόσμιας έρευνας από την Accenture.

Μετά από ένα χρόνο lockdown,  το 95% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι έκαναν τουλάχιστον μία αλλαγή στον τρόπο ζωής τους που αναμένουν ότι θα είναι μόνιμη. Η εργασία από το σπίτι, η αλλαγή των τρόπων ταξιδιού και η αυξανόμενη επιθυμία για ψώνια σε τοπικό επίπεδο, αποτελούν πρόκληση για τις βιομηχανίες ώστε να επανεξετάσουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο εξυπηρετούν τον καταναλωτή. Η τελευταία έρευνα διενεργήθηκε σε περισσότερα από 9.650 άτομα σε 19 χώρες και υποστηρίζει τα προηγούμενα ευρήματα της Accenture, ότι πολλές από τις αλλαγές στη συμπεριφορά,  πιθανότατα θα είναι μακροπρόθεσμες.

Σχετικά, ο διευθύνων σύμβουλος της Accenture, κ. Oliver Wright, δήλωσε ότι οι επιπτώσεις της πανδημίας θα είναι αισθητές για κάποιο χρονικό διάστημα και θα χρησιμεύσουν ώστε οι εταιρείες που απευθύνονται σε καταναλωτές να είναι ευέλικτες, ανθεκτικές και να ανταποκρίνονται στις αλλαγές. Παράλληλα, ο κ. Wright επεσήμανε ότι η πανδημία έχει προκαλέσει ένα νέο κύμα καινοτομίας, καθώς οι εταιρείες επανεξετάζουν τους τρόπους επιχειρηματικής δραστηριότητας που προσφέρουν ανάπτυξη. Για παράδειγμα, η βρετανική εταιρεία μπύρας, Brewdog, ανταποκρίθηκε με ευελιξία και δημιουργικότητα καθ 'όλη τη διάρκεια της κρίσης - αλλάζοντας την παραγωγή σε απολυμαντικά χεριών, δημιουργώντας εικονικές μπάρες και εγκαθιστώντας το Brewdog Drive-Thru .

Ο κορωνοϊός οδήγησε σε συμπιεσμένο μετασχηματισμό, με τις εταιρείες να μετασχηματίζουν ταυτόχρονα πολλά κομμάτια της επιχείρησης που προηγουμένως θα αποτελούσαν μακροπρόθεσμα προγράμματα.

Επίσης, η πανδημία προκάλεσε μια γρήγορη μετάβαση στην τηλε-εργασία, με πολλούς υπαλλήλους να εκφράζουν ότι θέλουν ευελιξία στο πώς και πού θα εργάζονται στο μέλλον. Πάνω από τα τρία τέταρτα (79%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα ήθελαν περιστασιακά να εργάζονται από έναν "τρίτο χώρο" - τοποθεσία διαφορετική από το σπίτι ή τον τόπο εργασίας τους - και περισσότεροι από τους μισούς δήλωσαν ότι θα ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν έως και 100 δολάρια  το μήνα για να δουλέψουν από ένα καφέ, μπαρ, ξενοδοχείο ή κάποιον άλλο ειδικό χώρο. Αυτό ίσως προσφέρει μια ευκαιρία για αύξηση των εσόδων στη βιομηχανία φιλοξενίας.

Επιπροσθέτως, η επιθυμία να του ανθρώπου να εργαστεί από έναν "τρίτο χώρο" συνοδεύεται και από μια αλλαγή στάσης απέναντι στα επαγγελματικά ταξίδια. Οι μισοί (46%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι δεν έχουν σχέδια επαγγελματικών ταξιδιών μετά την πανδημία ή σκοπεύουν να μειώσουν τα προηγούμενα επαγγελματικά ταξίδια κατά το ήμισυ. Πόσο καιρό θα διατηρηθεί αυτή η άποψη, κανείς δεν γνωρίζει με βεβαιότητα, αλλά οι τρέχουσες προοπτικές δείχνουν ότι η επιστροφή στα ταξίδια θα επαναληφθεί κυρίως με την αγορά αναψυχής, ωθώντας τη βιομηχανία να προσαρμοστεί και να γίνει ακόμη πιο αποτελεσματική για να αντισταθμίσει το χαμένο εισόδημα.

Πάντως,  οι άνθρωποι όχι μόνο πιστεύουν ότι ορισμένες από τις εργασιακές τους συνήθειες και τα ταξιδιωτικά τους σχέδια πιθανότατα να έχουν αλλάξει μόνιμα, αλλά πολλοί πιστεύουν επίσης ότι οι συνήθειες των αγορών τους έχουν εξελιχθεί μακροπρόθεσμα. Η τελευταία έρευνα υποστηρίζει τα ευρήματα που είχε κυκλοφορήσει στο παρελθόν, ότι η δραματική αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι πιθανό να παραμείνει ή να επιταχυνθεί περαιτέρω. Οι χρήστες του ηλεκτρονικού εμπορίου - που ορίζονται ως εκείνοι που χρησιμοποίησαν διαδικτυακά κανάλια για λιγότερο από το 25% των αγορών πριν από την πανδημία- αυξήθηκαν κατά 343% από την εμφάνισή της. 

Σχετικά με την έρευνα

Η έρευνα της Accenture παρακολουθεί τις μεταβαλλόμενες στάσεις, συμπεριφορές και συνήθειες των καταναλωτών παγκοσμίως καθώς προσαρμόζονται σε μια νέα πραγματικότητα που έφερε η πανδημία του κορωνοϊού. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε  28 Νοεμβρίου - 10 Δεκεμβρίου 2020 και 25 Φεβρουαρίου - 5 Μαρτίου σε 12.487 και 9.653 καταναλωτές αντίστοιχα, σε 19 χώρες σε πέντε ηπείρους: Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Ινδονησία, Ιταλία , Ιαπωνία, Ρωσία, Σαουδική Αραβία, Νότια Κορέα, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία, ΗΑΕ, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 

διαβάστε ακόμα

Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ
MyCoast: | Η νέα ψηφιακή εφαρμογή για την τήρηση της νομιμότητας σε αιγιαλό και παραλίες
Τουρισμός | "Διασκεδάστε με σεβασμό" στις Βαλεαρίδες Νήσους - η νέα καμπάνια για υπευθυνότητα των τουριστών
Έρευνα: Μεγαλώνει το «παράθυρο» κρατήσεων στα ταξίδια – Η Ευρώπη πρωταθλήτρια
Έντονη ζήτηση για ταξίδια στην Αμερική το 2024
HolidayCheck: Εκδήλωση στην Κρήτη για την τοποθέτηση των ξενοδοχείων στις γερμανόφωνες αγορές