Mόλις το 14% των ανθρώπων που ταξιδεύουν μαζί με τον/τη σύντροφό τους δηλώνουν ότι δεν συμφωνούν πάντα για τον επόμενο προορισμό διακοπών κατά τη διαδικασία προγραμματισμού ταξιδίου. Ωστόσο, το 63% εξ αυτών δηλώνουν ότι συναντούν τις περισσότερες διαφωνίες όταν επιλέγουν ταξιδιωτικό προορισμό.
Αυτό προκύπτει από αντιπροσωπευτική έρευνα που διενήργησε το ινστιτούτο έρευνας αγοράς INSA-CONSULERE για λογαριασμό του γερμανού τουρ οπερέιτορ DERTOUR.
Επιπλέον, ο ταξιδιωτικός προγραμματισμός γίνεται συνήθως με συμφωνία. Μόνο το 27,8% των ζευγαριών διαφωνούν για το είδος διακοπών. Συμφωνούν επίσης στη διάρκεια των διακοπών (72,6%), το μήνα των διακοπών (79,5%) και την απόφαση για προκράτηση και κρατήσεις τελευταίας στιγμής (86,8%).
Το 46% προτιμά να παίρνει ιδέες για τον επόμενο προορισμό από ιστοσελίδες παρόχων ταξιδιωτικών υπηρεσιών. Ωστόσο οι ηλικίες 18-24 εμπνέονται περισσότερο από το Youtube (56%) και το Instagram (53%). Τα social media είναι στην πρώτη γραμμή και για τις ηλικίες 25-34 καθώς το 40% εμπνέεται από το Youtube, το 35% από το Instagram και το Facebook και το 31% από ταξιδιωτικά blog.
Το 39,5% προβαίνει σε αναζητήσεις σε ταξιδιωτικά portal για προσφορές σε ονειρικούς προορισμούς και το 32,6% εμπνέεται από τους αγαπημένους προορισμούς της οικογένειας και των φίλων τους. Ιδιαίτερα οι ηλικίες 18-24 προτιμούν τις αναζητήσεις στη Google κατά την έρευνα για προορισμό διακοπών ενώ το 37,2% χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης για να δουν τις τελευταίες τάσεις διακοπών.
Το 46% των ταξιδιωτών επηρεάζονται από φωτογραφίες και βίντεο. Το ποσοστό αυτό για τις νεαρές ηλικίες φτάνει το 62,1%.
Οι κριτικές και οι προτάσεις άλλων ταξιδιωτών είναι σημαντικές για το 43% των ταξιδιωτών που βασίζονται στη φήμη από στόμα σε στόμα. Επίσης, οι κριτικές για κορυφαία ξενοδοχεία και καταλύματα (37.5%) επηρεάζουν την επιλογή προορισμού το ίδιο συχνά σχεδόν με τους προορισμούς που χαρακτηρίζονται ξεχωριστοί και οικονομικοί (41%).
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις 5 και 6 Δεκεμβρίου του 2019 σε δείγμα 1.019 ατόμων.