Τέσσερις στους 10 (37%) ταξιδιώτες που αναγνωρίζουν οτι τα ταξίδια τους μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά το περιβάλλον, πιστεύουν οτι η υπερσυγκέντρωση τουριστών αποτελεί σοβαρό ζήτημα.
Αυτό προκύπτει από την πιο πρόσφατη έρευνα Travelhorizon της εταιρίας μάρκετινγκ στη βιομηχανία ταξιδίων και φιλοξενίας, MMGY Global, σε δείγμα 2.302 ενηλίκων Αμερικανών.
Οι ταξιδιώτες φαίνονται διατεθειμένοι να αλλάξουν τις συμπεριφορές τους στα ταξίδια ώστε να μειώσουν τον αντίκτυπο στο περιβάλλον με 3 στους 10 να δέχονται να επιβαρυνθούν κατά 10% στο κόστος των υπηρεσιών διακοπών προκειμένου αυτές να είναι φιλικές στο περιβάλλον.
Το 54% μάλιστα προτίθεται να χρησιμοποιεί λιγοτερο πλαστικά μιας χρήσης, το 41% επιλέγει συνειδητά να επισκεφθεί προορισμούς εκτός υψηλής σεζόν για τη μείωση του υπερ-τουρισμού, το 27% να κάνει κράτηση διακοπών σε φιλικά στο περιβάλλον ξενοδοχεία και εταιρίες ταξιδίων και το 27% να ενοικιάσει είτε ποδήλατο είτε να προτιμήσει το περπάτημα αντί να επιλέξει μεταφορά με όχημα.
Παρά τις ανησυχίες τους, μόλις το 12% εξ όσων πιστεύουν οτι τα ταξίδια επηρεάζουν αρνητικά το περιβάλλον, εμφανίζονται μετανιωμένοι που έκαναν διακοπές εξαιτίας του αρνητικού αντίκτυπου που μπορεί να είχαν. Το 34% των ταξιδιωτών πιστεύουν οτι τα ταξίδια παίζουν σημαντικό ρόλο στην κατανόηση του αντίκτυπου της κλιματικής αλλαγής στον κόσμο. Το 32% ανέφεραν οτι τα ταξίδια αύξησαν τη διάθεση να βοηθήσουν τους ανθρώπους σε άλλα μέρη της χώρας τους ή του κόσμου. Επομένως, με αυτούς τους τρόπους, τα ταξίδια θεωρούνται και πρόβλημα και η λύση στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής και του φαινομένου του θερμοκηπίου.