Τέσσερα "κλειδιά" για έναν ευχαριστημένο τουρίστα

09-01-20 | ΤΑΣΕΙΣ

Ένα σύστημα υπολογισμού του δείκτη της ικανοποίησης τουριστών παρουσίασε ο Δρ. Gang Li, καθηγητής Τουρισμού και Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Surrey κατά το τρίτο ετήσιο Συνέδριο Φιλοξενίας και Οικονομικών Ερευνών της EHL.

Όπως επισήμανε ο Δρ. Li, το κυνήγι της ευτυχίας αποτελεί κεντρικό σημείο στη ζωή των ανθρώπων αλλά και στις ταξιδιωτικές τους επιλογές. Δεν είναι τυχαίο που η Ελβετία, η οποία κατατάσσεται στις πιο χαρούμενες χώρες στον κόσμο κερδίζει συνεχώς έδαφος στον τουρισμό. Επομένως, εάν οι τουρίστες αναζητούν την ευτυχία, έχοντάς την ως σημαντικότερο κριτήριο από το κόστος ταξιδιού ή τον προορισμό, θα πρέπει αυτό να αποτελεί κριτήριο διαμόρφωσης του τουρισμού στο μέλλον.

Ο υπολογισμός της ικανοποίησης τουριστών αποτελεί σημαντικό δεδομένο για συγκεκριμένους λόγους, όπως είπε...

-Οι ικανοποιημένοι τουρίστες μένουν περισσότερο στον προορισμό, δαπανούν περισσότερα και επιστρέφουν σε αυτόν

-“Διαφημίζουν» τον πάροχο στα social media και στις διαδικτυακές αξιολογήσεις, συμβάλλοντας στην άνοδο της ανταγωνιστικότητας της επιχείρησης και του προορισμού

-Φέρνουν στο επόμενο ταξίδι μαζί τους φίλους και μέλη της οικογένειας

-Η ικανοποίηση με το χρόνο διακοπών έχει αντίκτυπο στην ποιότητα ζωής τους

-Ο τουρισμός σημαίνει την κατανάλωση άγνωστων προϊόντων σε νέα περιβάλλοντα, και κατηγοριοποιείται ως «εξαγωγή» σε οικονομικούς όρους.

Πώς μετριέται η ικανοποίηση των τουριστών

Προκειμένου να υπολογισθεί σωστά η ικανοποίηση των τουριστών, ο Δρ. Li συνυπολόγισε πολλούς παράγοντες συλλέγοντας απαντήσεις από τουρίστες μετά την εμπειρία διακοπών. Μερικοί από αυτούς είναι...

-Προσδοκίες έναντι πραγματικότητας: Πρέπει να ερωτηθούν σχετικά με το τι περίμεναν και αν αυτή προσδοκία ικανοποιήθηκε ή όχι

-Η ικανοποίηση πρέπει να υπολογίζεται για κάθε τμήμα της εμπειρίας, από τις μεταφορές, τη διαμονή, το φαγητό και το ποτό και τις εμπειρίες.

-Τα δεδομένα πρέπει να περιλαμβάνουν προσωπικά στοιχεία όπως την ηλικία και το φύλο

-Η συλλογή στοιχείων πρέπει να γίνει αμέσως μετά την εμπειρία, καθώς το αίσθημα ικανοποίησης ή η διάθεση για παράπονα μπορεί να σβήσουν γρήγορα...

Ο Δρ. Li αξιολογώντας τις εμπειρίες τουριστών στη Ν. Αφρική, κατέληξε σε 4 συμπεράσματα-κλειδιά...

-Οι εμπειρίες υψηλού κόστους σε γενικές γραμμές συνεπάγονται μικρότερη ευτυχία καθώς το προϊόν δεν φαίνεται να αξίζει το κόστος του

-Οι πολύ ποιοτικές εμπειρίες κάνουν τους ανθρώπους ευτυχείς και περιλαμβάνουν συχνά διαδραστικές και διαπροσωπικές εμπειρίες, που υποκινούν διαφορετικές αισθήσεις και δραστηριότητες που περιλαμβάνουν χιούμορ και εκπλήξεις.

-Τα παράπονα έχουν αρνητικό αντίκτυπο, επομένως οι πάροχοι υπηρεσιών πρέπει να επαγρυπνούν για ενδείξεις δυσαρεστημένων πελατών και να διορθώνουν το πρόβλημα.

-Οι θετικές τουριστικές εμπειρίες δημιουργούν μια ευεξία που διαχέεται και στις υπόλοιπες πλευρές της ζωής. Επομένως δεν είναι άδικο να προωθείται ο τουρισμός ως κάτι που αλλάζει και διαμορφώνει τις ζωές των ανθρώπων, όμως η εμπειρία πρέπει να παραμένει στα επίπεδα των προσδοκιών. 

Διαβάστε επίσης

Έρευνα: Διακοπές ευεξίας επιλέγει 1 στους 3 ταξιδιώτες- Ψηλά στις προτιμήσεις η Ελλάδα

διαβάστε ακόμα

Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ
MyCoast: | Η νέα ψηφιακή εφαρμογή για την τήρηση της νομιμότητας σε αιγιαλό και παραλίες