Μεγαλύτερο ενδιαφέρον από κάθε άλλη γενιά για τον εθελοντισμό στις διακοπές επιδεικνύει η γενιά ταξιδιωτών Gen Z, με ποσοστό 59% έναντι 31% του παγκόσμιου μέσου όρου.
Αυτό δείχνει ανεξάρτητη έρευνα της Booking.com σε δείγμα 21.807 ταξιδιωτών ηλικίας άνω των 16 ετών σε 29 αγορές.
Το 61% των ταξιδιωτών αυτών που δεν έχουν γίνει εθελοντές ποτέ στο παρελθόν θα ήταν ανοικτοί να το κάνουν σε μελλοντικό τους ταξίδι (το 63% των ανδρών και το 60% των γυναικών) ενώ το 69% εξ αυτών πιστεύουν οτι είναι σημαντικό να επιστρέφουν οφέλη στην τοπική κοινότητα όταν ταξιδεύουν.
Κατά τον προγραμματισμό του επόμενουτ ταξιδίου, η γενιά Gen Z δηλώνει ότι έχει επίγνωση της απίδρασης που έχουν οι αποφάσεις τους στον πλανήτη, με το 77% να πιστεύει οτι ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος που έχουν τα ταξίδια στους προορισμούς είναι σημαντικός παράγοντας που χρειάζεται να ληφθεί υπόψη στις διακοπές.
Το 63% δήλωσε οτι θα επισκεπτόταν λιγότερο γνωστούς προορισμούς και όχι δημοφιλείς εάν αυτό σήμαινε οτι θα είχαν μικρότερο αντίκτυπο στο περιβάλλον.
Παρότι η γενιά Gen Z έχει καλές προθέσεις για το περιβάλλον, έχουν μεγάλη απόσταση να διανύσουν σε σύγκριση με ορισμένες πλευρές προστασίας του περιβάλλοντος που είναι διατεθειμένοι να ακολουθήσουν οι μεγαλύτερης ηλικίας ταξιδιώτες.
Η γενιά Gen Z είχε χαμηλά ποσοστά, σε σύγκριση με τις υπόλοιπες, ως προς την απόφαση να μην επισκεφθεί προορισμό εάν γνώριζε ότι αυτός απειλούνταν από τον υπερτουρισμό, έναντι ποσοστών 68% των Baby Boomer και 66% των Gen X και Millennials αντίστοιχα.
Το 81% των Gen Z ταξιδιωτών κατά τον προγραμματισμό ταξιδιού θα επέλεγαν πράσινο/φιλικό στο περιβάλλον κατάλυμα, όμως το ποσοστό τους είναι χαμηλότερο σε σύγκριση με άλλες γενιές (το ίδιο θα αποφάσιζε το 86% των Baby Boomers, το 82% των Millennials και το 79% των Gen X).
Το 71% των ταξιδιωτών όλων των ηλικιών θα επέλεγαν να μειώσουν το αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα περιορίζοντας την απόσταση που ταιδεύουν και ο αριθμός τους ανεβαίνει περισσότερο για τη γενιά Gen Z με το 76% να δηλώνει ότι θα χρησιμοποιούσε πιο φιλικά στο περιβάλλον μέσα μεταφοράς όπως υβριδικά ή ήλεκτρικά αυτοκίνητα, δημόσια συγκοινωνία, περπάτημα ή ποδηλασία, με την άφιξη στον προορισμό.
Οι παλαιότερες γενιές έχουν υψηλότερα ποσοστά και ως προς αυτό με το 83% των Baby Boomers και το 78% των Millenials να επιλέγουν αειφόρες επιλογές ταξιδίου κατά τον προγραμματισμό και την κράτηση ταξιδίων.