Τουρισμός: Η Βρετανία βάζει τέλος στις παραπλανητικές τακτικές κρατήσεων των ΟΤΑ

27-02-19 | ΤΑΣΕΙΣ

H αντιμονοπωλιακή αρχή του Ηνωμένου Βασιλείου, Competition and Markets Authority, αποκάλυψε ότι λαμβάνει μέτρα κατά των παραπλανητικών τακτικών στις μεγάλες πλατφόρμες κράτησης διαμονής.

Τέτοιες πρακτικές εντοπίστηκαν στις πλατφόρμες Expedia, Booking.com, Agoda, Hotels.com, ebookers και trivago, έπειτα από την διενέργεια ερευνών ενώ 6 ιστοσελίδες δεσμεύθηκαν ρητώς να αλλάξουν τις πρακτικές τους.

Η αρχή δημοσιοποίησε κατευθυντήριες αρχές προκειμένου να βοηθήσει τις επιχειρήσεις του κλάδου να εναρμονισθούν με τη νομοθεσία προστασίας του καταναλωτή.

Επισημαίνει δε ότι για τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τις πρακτικές που επισημαίνονται, πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις έως και την 1η Σεπτεμβρίου του 2019.

Οι τακτικές αυτές περιλαμβάνουν παραπλανητικά στοιχεία για πώληση, παραπλανητικά αιτήματα έκπτωσης, τη συγκάλυψη του ρόλου που παίζουν τα έσοδα από επιχειρήσεις στην κατάταξή τους στα αποτελέσματα των αναζητήσεων και τις κρυφές χρεώσεις.

Οι κανόνες καλύπτουν όλες τις ιστοσελίδες κράτησης διαμονής που προσφέρουν υπηρεσίες στο Ην. Βασίλειο, συμπεριλαμβανομένων των online τουριστικών γραφείων, των μηχανών αναζήτησης, μεγάλων ξενοδοχειακών ομίλων και βραχυχρόνιων ενοικιάσεων, καθώς και μικρότερες επιχειρήσεις που προσφέρουν διαμονή στο διαδίκτυο.

Όλες αυτές οι επιχειρήσεις χρειάζεται να προβούν στις απαραίτητες αλλαγές μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου, διαφορετικά αντιμετωπίζουν κυρώσεις.

Οι κατευθύνσεις που δίνει η Αρχή ισχύουν και για τις επιχειρήσεις διαδικτυακών πωλήσεων που λειτουργούν σε άλλες αγορές όπου επικρατούν παρόμοιες πρακτικές μάρκετινγκ και καλύπτουν την προτεραιότητα στα αποτελέσματα αναζητήσεων, τις τιμές, τις κρυφές χρεώσεις, κ.ά.

Απαιτήσεις στην προτεραιότητα στα αποτελέσματα αναζήτησης:

-ξεκάθαρη ενημέρωση των καταναλωτών για το αν τα έσοδα από τις κρατήσεις ή τα κλικ επηρεάζουν τα αποτελέσματα

-ξεκάθαρη ένδειξη για πληρωμένα αποτελέσματα αναζήτησης

-Ξεκάθαρη διαφοροποίηση των πληρωμένων και μη καταχωρήσεων

 

Τιμές

-Δεν επιτρέπεται η παρουσίαση μιας υπηρεσίας ως εκπτωτικής, με τη χρήση ενδείξεων εξοικονόμησης κόστους, εκτός εάν η προσφορά προσφέρει πραγματική έκπτωση

-Εάν υπάρχει ένδειξη για μείωση της τιμής, η ιστοσελίδα οφείλει να αναφέρει την αρχική τιμή παρουσιάζοντας τι ακριβώς περιελάμβανε και για ποιες ημερομηνίες.

 

Κρυφές χρεώσεις:

-Ξεκάθαρη ένδειξη απαραίτητων χρεώσεων και φόρων και αναφορά σε τελική τιμή

-Τέλος στην προσπάθεια απόκρυψης απαραίτητων χρεώσεων, καθώς αποκαλύπτοντάς τις στο τέλος της αγοράς είναι παραπλάνηση.

 

Πίεση για πώληση:

-Οι ιστοσελίδες καλούνται να μη χρησιμοποιούν ψευδή ή παραπλανητικά μηνύματα σχετικά με τη δημοφιλία και τη διαθεσιμότητα των δωματίων

-όταν γίνεται αναφορά στη διαθεσιμότητα, τα στοιχεία που παρουσιάζονται σχετικά με τη ζήτηση από άλλους καταναλωτές θα πρέπει να είναι ολοκληρωμένα.

διαβάστε ακόμα

Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων
Υπερ- τουρισμός | Ο τουριστικός τομέας δεν πρέπει να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των ντόπιων
Τουρισμός 2024 | Sunvil: Το μεγαλύτερο ελληνικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο με 61 νησιά
Έκθεση φωτογραφιών για τη δράση του John D.S. Pendlebury στη Μάχη της Κρήτης
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Η Περίπτωση των Μάηδων της Μακρινίτσας
«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο