Οι διακοπές έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην προσωπικότητα των ταξιδιωτών καθώς συνδυάζονται με ιδιαίτερα σημαντικές και θετικές αναμνήσεις.
Αυτό δείχνει έρευνα της θυγατρικής της Lufthansa, Swiss, που διενεργήθηκε σε δείγμα 1.000 ατόμων από τη Γερμανία, το Ην. Βασίλειο, την Ιταλία, την Ελβετία και τις ΗΠΑ, και έπειτα από την ανάλυση των αποτελεσμάτων από τον καθηγητή νευροψυχολογίας Δρ. Lutz Jäncke.
Το 85% των ερωτηθέντων είπε ότι θα επιθυμούσε ξανά να αποκτήσει εμπειρίες από πολύ ευχάριστες στιγμές διακοπών, και το 45,5% των Γερμανών δεν θα έσβηνε τις φωτογραφίες διακοπών επειδή φοβάται μηπως χάσει τις αναμνήσεις.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Δρ. Jäncke επισημαίνει ότι οι αναμνήσεις των διακοπών παραμένουν ισχυρές στη μνήμη του ανθρώπου, συχνά για μια ολόκληρη ζωή, αφού παραπέμπουν σε θετικά συναισθήματα. Παράλληλα, το ξεκούραστο περιβάλλον διασφαλίζει ότι όλοι δίνουν μεγαλύτερη σημασία στο περιβάλλον.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα εντυπωσιακά τοπία και οι φυσικές ομορφιές στον προορισμό παραμένουν η πιο ισχυρή ανάμνηση για την πλειονότητα των ερωτηθέντων (70,6%) και ακολουθούν οι γνωριμίες με ανθρώπου (44,1%), το καλό φαγητό (39,3%) και οι τοπικές μυρωδιές και οι τουριστικές ατραξιόν (από 25,7% καθεμία).
Σχεδόν οι μισοί Γερμανοί δήλωσαν ότι ένα ταξίδι έχει χαραχτεί βαθιά στις ζωές τους. Το 20% ξεκίνησε εξαιτίας των διακοπών ένα νέο χόμπι και το 14% μια νέα σχέση.
Όπως εξηγεί ο Δρ. Jäncke, το πλαίσιο της προσωπικότητας διαμορφώνεται από εμπειρίες που αποκτά ένα άτομο κατά τη διάρκεια της ζωής του και καθώς οι διακοπές και οι αναμνήσεις από αυτές έχουν βασική θέση σε αυτό το χώρο των εμπειριών, αποτελούν ισχυρά θεμέλια της προσωπικότητας.