Τις νέες τεχνολογίες που βρίσκουν εφαρμογή στην ξενοδοχειακή βιομηχανία και σταδιακά μεταλλάσσουν την εμπειρία διαμονής, αποκαλύπτει η Start-up, Hotelchamp στο Άμστερνταμ.
Από τα ρομπότ στα ξενοδοχεία μέχρι την καθιέρωση των ψηφιακών διευκολύνσεων στο δωμάτιο, η εμπειρία διαμονής του μέλλοντος εστιάζει στην ικανοποίηση των πελατών σύμφωνα με τις προσωπικές τους προτιμήσεις και ενδιαφέροντα, με υπηρεσίες διαμορφωμένες σύμφωνα με τις ατομικές ανάγκες κάθε επισκέπτη.
Η Hotelchamp, η οποία αναπτύσσει μεθόδους που αυξάνουν τις απευθείας κρατήσεις στα ξενοδοχεία και ενισχύουν την επιστροφή των πελατών σε αυτά, αποκαλύπτει πώς η έξυπνη τεχνολογία θα μεταμορφώσει τη διαμονή σε εμπειρία το 2018…
Έξυπνο λογισμικό εντοπίζει το σωστό δωμάτιο
Ήδη κατά τη διαδιακασία κράτησης δωματίου μέσω της ιστοσελίδας των ξενοδοχείων εφαρμόζεται λογισμικό που εντοπίζει τις προτιμήσεις των πελατών -όπως στο Hotelchamp στο Άμστερνταμ- όπως εξάγονται από τις αναζητήσεις τους, την προέλευσή τους και τις ανάγκες και επιθυμίες τους.
Ανάλογα με το αν οι επισκέπτες ταξιδεύουν μόνοι ή μαζί με φίλους και την οικογένεια, την περίοδο των διακοπών και την κατηγορία ξενοδοχείου που τους ενδιαφέρει, τους παρουσιάζονται κατάλληλα δωμάτια και επιπλέον υπηρεσίες στα μέτρα τους.
Τσεκ ιν, ξεκλείδωμα του δωματίου, τσεκ άουτ μέσω εφαρμογής (app)
Γερμανικές start-up όπως η hotelbird από το Μόναχο και η conichi έχουν μετατρέψει την εμπειρία διαμονής στο ξενοδοχείο σε μια απλή υπόθεση μέσω εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα.
Εκτός από λειτουργίες όπως απομακρυσμένο τσεκ-ιν και τσεκ-άουτ, οι εφαρμογές χρησιμεύουν ως κλειδί για το δωμάτιο μέσω Bluetooth και ως μια ασφαλής μέθοδος πληρωμής μετά την ολοκλήρωση της διαμονής.
Επίσης, η εφαρμογή μεταφέρει δεδομένα πελάτη στο ξενοδοχείο πριν την άφιξη, όπως προτιμήσεις και ειδικά ενδιαφέροντα, διασφαλίζοντας έτσι ότι το δωμάτιο θα είναι διαμορφωμένο σύμφωνα με τις επιθυμίες του.
Ψηφιακή ρεσεψιόν στο έξυπνο δωμάτιο
Τα τάμπλετ και τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα είναι αναπόσπαστο στοιχείο στις διακοπές για πολλούς ταξιδιώτες. Αυτή η αρχή χρησιμοποιείται από όλο και περισσότερες εταιρίες, όπως η SuitePad προσφέροντας στα ξενοδοχεία μια ψηφιακή εναλλακτική του τηλεφώνου αλλά και των εντύπων του ξενοδοχείου.
Περιλαμβάνει ειδικό λογισμικό που όχι απλώς ενημερώνει τους επισκέπτες καθόλη τη διάρκεια της διαμονής τους (συμβουλές για εκδρομές στην περιοχή, ιδέες για προγραμματισμό ενός απογεύματος και προσφορές σε σπα και εστιατόρια), αλλά τους επιτρέπει να προβαίνουν σε κρατήσεις με το πάτημα ενός κουμπιού.
Ακόμα, τα τάμπλετ αποτελούν ένα κανάλι πολυμέσων από το οποίο μπορούν να αναπαράγονται, μέσω του διαδικτύου, ταινίες, σειρές και μουσική, να προβάλλονται περιοδικά και να γίνεται πλοήγηση στο διαδίκτυο.
Άλλο ένα βήμα προς το μέλλον είναι τα έξυπνα και δικτυωμένα δωμάτια ξενοδοχείων, εξοπλισμένα με έξυπνα εργαλεία όπως η Alexa της Amazon ή το Google Home. Η τεχνητή νοημοσύνη περιορίζει την ανάγκη για τηλεφωνικές κλήσεις και απομνημονεύει τις προτιμήσεις των επισκεπτών.
Tα ρομπότ σε ρόλο υπαλλήλου στα ξενοδοχεία
To ρομπότ ALO στα ξενοδοχεία, με το πάτημα ενός κουμπιού μπορεί να παραδώσει γεύμα, πετσέτες, οδοντόκρεμα, ποτά ή εφημερίδα στο δωμάτιο.
Ωστόσο ρομποτικά μοντέλα από τις εταιρίες savioke ή Sanbot εργάζονται στη ρεσεψιόν, ως σερβιτόροι και μπάρτέντερ.
Έρευνα της Travelzoo επιβεβαιώνει την τάση αυτή, με τα 2 τρίτα των ερωτηθέντων να συμφωνούν ότι τα ρομπότ θα πρέπει να χρησιμοποιούνται στην ταξιδιωτική βιομηχανία αλλά και στα ξενοδοχεία ειδικότερα.