Ταξιδιωτικές υπηρεσίες & καταλύματα πρώτα στις online αγορές των Ελλήνων το 2017

08-12-17 | ΤΑΣΕΙΣ

Περισσότεροι από 4 στους 5 Έλληνες που έκαναν αγορές στο διαδίκτυο το 2017, έκαναν κράτηση ταξιδιωτικών υπηρεσιών και το 72% έκανε κράτηση για διαμονή σε καταλύματα.

Αυτό δείχνει η ετήσια έρευνα ηλεκτρονικού εμπορίου B-C του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), με τη συμμετοχή 1.300 online αγοραστών που διεξήχθη την περίοδο Οκτωβρίου - Νοεμβρίου 2017.

Η κατάταξη των κορυφαίων κατηγοριών για online αγορές έχει ως εξής: ταξιδιωτικές υπηρεσίες (83%), διαμονή σε καταλύματα (72%), εξαρτήματα και περιφερειακός εξοπλισμός (67%), εισιτήρια σε εκδηλώσεις (66%), ένδυση/υπόδηση (61%), παραγγελία έτοιμου φαγητού (59%), βιβλία (49%), ηλεκτρονικές συσκευές (47%), προϊόντα προσωπικής φροντίδας (45%) και βιταμίνες/συμπληρώματα διατροφής (41%).

Οι τρεις κατηγορίες, όπου ξοδεύθηκαν τα περισσότερα χρήματα, ήταν οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, τα καταλύματα και τα εισιτήρια. Οι κατηγορίες όπου πραγματοποιήθηκαν οι περισσότερες παραγγελίες, είναι εισιτήρια, έτοιμο φαγητό και ταξιδιωτικές υπηρεσίες, ενώ εκείνες, με τη μεγαλύτερη αύξηση online αγορών, ήταν το έτοιμο φαγητό, τα εισιτήρια και οι βιταμίνες/συμπληρώματα διατροφής.

Το 2017, περίπου 3,5 εκατομμύρια Έλληνες καταναλωτές εκτιμάται ότι αγόρασαν προϊόντα και υπηρεσίες μέσω Διαδικτύου, συνολικής αξίας €4,5-5 δισ., από €4 δισ. το 2016.

Σύμφωνα με την έρευνα, ο κύριος λόγος για τις online αγορές είναι οι χαμηλές τιμές και προσφορές, αφού οι καταναλωτές ανέφεραν την εύρεση καλύτερων τιμών (75%), την άμεση σύγκριση προϊόντων - κυρίως τιμή και χαρακτηριστικά - (52%) και την ευκολία στην εύρεση νέων προσφορών (41%), ως βασικά κίνητρα. Αυτό, βέβαια, έχει ως αποτέλεσμα τη χαμηλή εμπιστοσύνη (loyalty), αφού το 65% των online αγοραστών δηλώνει ότι το 50% των αγορών πραγματοποιήθηκε σε e-shop, το οποίο επισκέφθηκαν μόνο μία φορά το χρόνο. 

Όσον αφορά τους κύριους παράγοντες που επηρεάζουν την εμπιστοσύνη σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, αυτοί περιλαμβάνουν τον ασφαλή τρόπο πληρωμής μέσω γνωστού φορέα (46%), τις χαμηλές τιμές και προσφορές (42%), την ταχύτητα και ευκολία στην πλοήγηση (37%), τους ξεκάθαρους όρους χρήσης (35%), τις καλές κριτικές σε blogs/forums, κ.λπ. (32%), την ευχρηστία του site (29%) και την σωστή εξυπηρέτηση (27%).

Τέλος, οι online αγοραστές χρησιμοποιούν καθολικά (98%) το κινητό για είσοδο στο Διαδίκτυο και ως βασική συσκευή για τις εμπορικές ψηφιακές συναλλαγές τους, όπως χρήση εφαρμογών για αναζήτησή προσφορών (93%), αναζήτησή τιμών, ενώ βρίσκονται στο φυσικό κατάστημα (65%), χρήση εφαρμογών εταιριών (34%) και ηλεκτρονική τραπεζική (21%).

Η έρευνα διαπιστώνει ότι, για πρώτη φορά, καταγράφεται μια ανατροπή στον τρόπο πληρωμών, αφού στην 1η θέση είναι, πλέον, οι χρεωστικές κάρτες (τις χρησιμοποιούν το 64% των online αγοραστών), στη 2η - από την 1η - η αντικαταβολή (57%) και στην Τρίτη, οι πιστωτικές κάρτες (42%).

Για πρώτη φορά, επίσης, εμφανίζεται το “ψηφιακό πορτοφόλι” με 17% (λόγω και των σχετικών, πλέον, προϊόντων από τις τράπεζες και τα ιδρύματα ηλεκτρονικών πληρωμών) και το PayPal με 9%.

Πηγή: Sepe.gr

διαβάστε ακόμα

Ο συναυλιακός τουρισμός απογειώνει δαπάνες και ζήτηση για διεθνή ταξίδια – «Κλειδί» οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών
Τέλος οι Ινσταγκραμικές φωτογραφίες – Οι ταξιδιώτες επιζητούν αληθινές εικόνες ξεκούραστων διακοπών
Πάνω από τις μισές ταξιδιωτικές εταιρίες σχεδιάζουν να επενδύσουν στην A.I.
Τουρισμός | Αυξάνονται οι πρώιμες κρατήσεις για το 2025- Πρώτοι οι Βρετανοί στις κρατήσεις για το α' τρίμηνο
Διευθυντές Ξενοδοχείων Κρήτης | Σεμινάριο για την προστασία των ξενοδοχείων από τρομοκρατική επίθεση ή φυσική καταστροφή
Συνεργασία κοινού κωδικού των Aegean Airlines και Saudia
ASTERIA: Αναβιώνει ο θρυλικός προορισμός της Αθηναϊκής Ριβιέρας
«Απόβαση» 100.000 επισκεπτών το Πάσχα στην Κρήτη
Νέος νόμος για μουσική στα ξενοδοχεία: Εταιρεία παροχής μουσικής παρέχει ελληνική & ξένη μουσική σύμφωνα με την ποσόστωση που απαιτείται
Air France | Η Καλαμάτα νέος προορισμός το καλοκαίρι