WTM: Πώς η αειφορία μπορεί να συμβάλει στην κερδοφορία

07-11-17 | ΤΑΣΕΙΣ

Ο υπεύθυνος τουρισμός βρέθηκε χθες στο επίκεντρο του πρώτου πάνελ των παράλληλων εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της  WTM στο Λονδίνο. 

Η Susanne Becker, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Griffith της Αυστραλίας, η οποία μίλησε μέσω βίντεο, τόνισε ότι ο τουρισμός συνεχίζει να προσεγγίζει την πρόκληση της μείωσης του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος μέσω της «πλάνης της σταδιακής μείωσης», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε. Εξήγησε ότι η τουριστική βιομηχανία επικεντρώνεται στο να βελτιώνει σταδιακά την αποδοτικότητα της λειτουργίας της ενώ ταυτόχρονα αυξάνει τις συνολικές της επιπτώσεις στο περιβάλλον, αντί να προχωρά σε απόλυτες μειώσεις του αποτυπώματός της. «Είμαστε σαν αυτούς που κάνουν δίαιτα και κόβουν τα αναψυκτικά αλλά συνεχίζουν να τρώνε όλο και περισσότερο φαγητό», πρόσθεσε παραστατικά.

Το παράδειγμα της Κεράλα

Στον αντίποδα, παρουσιάστηκε το παράδειγμα της Ινδικής πολιτείας Κεράλα, με τον υπεύθυνο Τουρισμού της τοπικής κυβέρνησης, Dr Venu, να εξηγεί πως διαμορφώθηκε η ανάπτυξη του υπεύθυνου τουρισμού της εν λόγω πολιτείας, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα τουριστικό δίκτυο που να περιλαμβάνει την τοπική κοινωνία, όχι απλά ως συμμετέχοντα ή ως επωφελούμενο, αλλά ως ηγέτη.

Ο διευθύνων σύμβουλος της CGH Earth, Jose Dominic, παρουσίασε την ιστορία του Coconut Lagoon, μιας εκπληκτικά αειφόρας ιδιοκτησίας που διαχειρίζεται η εταιρεία του στο χωριό Kumarakom. Εξήγησε μάλιστα ότι η δέσμευση της εταιρείας για αειφόρα λειτουργία του καταλύματος δεν αποτελεί μόνο έναν πιο υπεύθυνο τρόπο δράσης, αλλά έχει αυξήσει την κερδοφορία της επιχείρησης αφού είναι σε θέση να προσφέρει μοναδικές εμπειρίες στους επισκέπτες της. Για παράδειγμα, το Coconut Lagoon έχει μηδενικά απόβλητα, οι ανάγκες του σε νερό καλύπτονται εξ ολοκλήρου από τη συλλογή βρόχινου νερού, συμβάλλει στη διατήρηση ενός ενδημικού είδους αγελάδας, ενώ ταυτόχρονα εμπλέκει τους επισκέπτες του σε όλες αυτές τις δράσεις. 

Ο κ. Dominic πρόσθεσε ότι είναι κρίσιμο ο τουρισμός να ξεπεράσει το επιχειρηματικό μοντέλο όπου οι εταιρείες δεσμεύουν το 2% τους σε δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, κάτι που σημαίνει ότι μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν στις υπόλοιπες δραστηριότητές τους. Αντίθετα, όπως τόνισε, πρέπει να σχεδιάσουμε τις επιχειρήσεις έτσι ώστε να λειτουργούν με αειφόρο τρόπο στην καρδιά της δραστηριότητάς τους. 

 

διαβάστε ακόμα

Ισπανικός τουρισμός | Νέο ρεκόρ αναμένεται το 2024
Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά
Χαλκιδική: Fam trip 20 τουριστικών πρακτόρων από 12 χώρες
Νέες Σ.Σ.Ε. στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις των Χανίων
Indie Playground Festival vol.2 | 1 & 2 Ιουνίου | Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Προβολή της Ελλάδας στη Στοκχόλμη ως ιδανικός προορισμός για συνταξιούχους
Η συμβολή του ΞΕΕ στην τουριστική ανάδειξη του Έβρου
To πρώτο Σχολείο Τουρισμού OnTour Κρήτης - Μαλεβίζι στις 28 Μαΐου
Το προεδρείο της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης της ΚΕΔΕ
Ταξίδι γνωριμίας με τη Ρόδο από αποστολή της Jet2Holidays