Το 86% των ευρωπαίων ταξιδιωτών αγοράζουν σουβενίρ κατά τη διάρκεια των διακοπών, για τους ίδιους αλλά και στους φίλους τους, με ακόμη πιο φανατικούς τους ταξιδιώτες στην ηλικιακή ομάδα των Millennials (90%) και λιγότερο τους ταξιδιώτες ηλικίας 55-76 (76%).
Αυτό ήταν το συμπέρασμα έρευνα που διενήργησε το online τουριστικό γραφείο Opodo σε δείγμα 11.000 ταξιδιωτών από 8 ευρωπαϊκές χώρες.
Οι Millennials (18-29 ετών) αγοράζουν πιο συχνά κάτι που αντιπροσωπεύει τον προορισμό για σουβενίρ. Οι μισοί ταξιδιώτες επιλέγουν το κλασικό σουβενίρ-μαγνητάκι για το ψυγείο (48%) και ακολουθούν οι χειροτεχνίες (44%), οι τοπικές σπεσιαλιτέ (40%), τα μπρελόκ (38%) και τα στολίδια που χαρακτηρίζουν τον προορισμό-χώρα.
Το 97% των Πορτογάλων και το 95% των Ισπανών αγοράζει σουβενίρ στις διακοπές και ακολουθούν οι Γάλλοι (93%), οι Ιταλοί (90%), οι Γερμανοί (84%), οι Σουηδοί (80%), οι Νορβηγοί (74%) και οι Βρετανοί (66%).