Premier Tax Free: 12% ανάπτυξη στην Ευρώπη το α’ τετράμηνο του 2017

15-05-17 | ΤΑΣΕΙΣ

Αύξηση 12% καταγράφει η αγορά tax free προϊόντων στην Ευρώπη το πρώτο 4μηνο του 2017, ενώ αναμένεται βελτίωση της πορείας τους στην Ελλάδα το 2017, σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Premier Tax Free, Patrick Waldron, σε πρόσφατη επίσκεψή του στην Αθήνα.

Σε αποκλειστική συνέντευξή του στο Tornos News, ο κ. Waldron εκτιμά ότι μέσα στα προσεχή χρόνια, η Ελλάδα θα γίνει πιο ελκυστικός προορισμός για τους Κινέζους, τους Ρώσους και τους επισκέπτες από τη Μ. Ανατολή καθώς αποτελεί ασφαλή, φιλόξενο και πολιτιστικά πολυδιάστατο προορισμό.

Δεσμεύθηκε, ακόμα, ότι θα συνεχίσει να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες στους συνεργάτες του ομίλου που προέρχονται από το εμπόριο και την ξενοδοχειακή βιομηχανία καθώς και ότι θα διασφαλίζει ότι αυτοί θα έχουν τα καλύτερα προϊόντα και λύσεις στην εξυπηρέτηση των τουριστών.  

«Δραστηριοποιούμαστε 7 χρόνια στην ελληνική αγορά και είμαστε πλέον σε ηγετική θέση και επιθυμούμε να σταθεροποιηθούμε σε αυτήν αλλά και να την αναπτύξουμε περαιτέρω με καινοτομίες, υπηρεσίες και αλληλεπίδραση με τους συνεργάτες μας», υπογράμμισε.

Διαβάστε τη συνέντευξη…

1. Ποια είναι η τελευταία τάση στην αγορά προϊόντων tax free;

Μετά από ένα κακό 2016 κατά το οποίο η ευρωπαϊκή αγορά σημείωσε πτώση 8-10%, το πρώτο 4μηνο του 2017 ξεκίνησε πολύ δυνατά με εκτιμώμενη αύξηση 12% στην αγορά της Ευρώπης.

Συνεχίζουμε να καταγράφουμε ανάπτυξη από κινέζους τουρίστες και σημαντικές αυξήσεις στις αγορές από πολίτες των ΗΠΑ, Ρώσους και επισκέπτες από τη Μ. Ανατολή που πυροδοτούνται από το ισχυρό δολάριο και το ρούβλι. 

Προβλέπουμε ότι αυτή η ανάπτυξη θα συνεχισθεί και μέσα στο καλοκαίρι καθώς οι κρατήσεις των τουριστών στην Ευρώπη είναι ιδιαίτερα ισχυρές αυτήν τη περίοδο. 

Σε επίπεδο χωρών, καταγράφουμε επιστροφή της Γαλλία και της Ιταλίας στην ανάπτυξη, με σημαντικές αυξήσεις σε Ισπανία, Πορτογαλία και Νορβηγία καθώς και βελτιωμένες τάσεις στην ανατολική Ευρώπη, την Ελλάδα και την Κύπρο. 

Η Γερμανία παραμένει υποτονική, όπως και το Βέλγιο, εξαιτίας του συνεχιζόμενου αντίκτυπου της τρομοκρατίας.

2. Με ποιόν τρόπο επηρεάζει το Brexit τις τάσεις αυτές;

Ο άμεσος αντίκτυπος της ψήφου υπέρ του Brexit ήταν η πτώση 10% στην αξία της Στερλίνας. Ως εκ τούτου, η αγορά της Βρετανίας είχε ανάπτυξη 20-25% κατά το δεύτερο μισό του 2016 έναντι μείωσης 10% κατά το πρώτο μισό του 2016.

Χωρίς αλλαγές στις διαπραγματεύσεις, ο πλήρης αντίκτυπος του Brexit θα σημαίνει ότι οι τουρίστες από την ΕΕ θα δικαιούνται να λαμβάνουν επιστροφή του ΦΠΑ από αγορές τους στο Ην. Βασίλειο και οι τουρίστες από το Ην. Βασίλειο θα μπορούν να λαμβάνουν επιστροφή ΦΠΑ στις αγορές τους στην ΕΕ. Προσωπικά πιστεύω ότι είναι πιθανό Ην. Βασίλειο και  ΕΕ να συμφωνήσουν στην εξαίρεση του ζητήματος από τις διαπραγματεύσεις τους, επομένως δεν το τοποθετούμε στα σχέδιά μας.

3. Ποιες προοπτικές έχει η ελληνική αγορά;

Πιστεύω ότι οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές της είναι πολύ θετικές παρότι κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017 σημειώθηκε μείωση στον αριθμό των τουριστικών αφίξεων. Πιστεύω ότι η Ελλάδα, στα επόμενα χρόνια, θα γίνει πιο ελκυστική για τους Κινέζους, τους Ρώσους και τους ταξιδιώτες από τη Μ. Ανατολή ως ασφαλής, φιλόξενος και πολιτιστικά πολυδιάστατος προορισμός.

Η πρόσφατη μείωση του ορίου επιστροφής τουριστικού ΦΠΑ από 120 ευρώ σε 50 ευρώ, του οποίου ηγήθηκε η Premier Tax Free, έχει ήδη ως αποτέλεσμα τη μεγάλη αύξηση της δαπάνης αγορών και πιστεύω ότι αυτό θα συμβάλλει στην εικόνα της Ελλάδας ως ελκυστικού προορισμού.

4. Ποιες είναι οι εντυπώσεις σας από την επίσκεψή σας στην Αθήνα;

Δεν είναι η πρώτη φορά που επισκέπτομαι την Ελλάδα, αλλά για πρώτη φορά επισκέπτομαι την Αθήνα. Η αρχική μου εντύπωση είναι ότι πρόκειται για μια πιο μοντέρνα σε αίσθηση και υπηρεσίες πόλη σε σχέση με αυτό που περίμενα, γεμάτη ποιοτικά ξενοδοχεία, εστιατόρια και εμπειρίες αγορών. 

Επίσης, υπάρχει έντονη η αίσθηση της ελληνικής ιστορίας με την όμορφη Ακρόπολη να κυριαρχεί στον ορίζοντα της πόλης. Αυτός ο συνδυασμός του νέου και το παλαιό είναι ένα εξαιρετικό σημείο πώλησης και σίγουρα θα επιστρέψω για να εξερευνήσω τα ιστορικά μνημεία με μεγαλύτερη λεπτομέρεια.

5. Ποια είναι τα στρατηγικά σχέδιά σας για το μέλλον;

Ένα από τα κυριότερα σχέδιά μας είναι η επέκταση και θα διεισδύσουμε σε πολλές νέες αγορές στην επιστροφή φόρου και τη μετατροπή νομίσματος. Σήμερα, η Premier Tax Free δραστηριοποιείται σε 34 αγορές και μέσα στα επόμενα 3 χρόνια εκτιμώ ότι οι αγορές θα αυξηθούν σε περισσότερες από 50 σε όλο τον κόσμο. 

Βραχυπρόθεσμα, θα ξεκινήσουμε με τη Ρωσία, τη Σλοβακία, η Μ. Ανατολή, τη Ν. Κορέα και την Κίνα για tax free ενώ πέρυσι ξεκινήσαμε να επιχειρούμε στη Φινλανδία, τη Μάλτα και την Πολωνία.

Στη μετατροπή νομίσματος, θα επεκταθούμε στην Χιλή, το Περού, την Κόστα Ρίκα, την Ιαπωνία και τη Βραζιλία.

Άλλο βασικό στρατηγικό πλάνο είναι η βελτίωση της διαδικασίας επιστροφής φόρου για εμπόρους και τουρίστες με τη μετάβαση από τις έντυπες συναλλαγές στις ηλεκτρονικές και μέσω κινητού τηλεφώνου. Το κινητό τηλέφωνο είναι το μέλλον στην επιστροφή φόρου επιτρέποντας στους τουρίστες να εισάγουν λεπτομέρειες και να διευρύνουν τις επιλογές επιστροφής μέσω των κινητών πορτοφολιών, των καρτών πιστότητας, των μιλίων στις αερομεταφορές ή τις πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες. Για τους εμπόρους, μπορούμε να παρέχουμε λύσεις τάμπλετ σε IPAD κτλ., οι οποίες θα διευκολύνουν πολύ τη διαδικασία και για εκείνους.

Επιπλέον, συνεργαζόμαστε με κυβερνήσεις και τμήματα τελωνεία προκειμένου να προσφέρουμε ψηφιακές λύσεις στα αεροδρόμια έτσι ώστε οι πελάτες να χρησιμοποιούν τα κιόσκια στην επιβεβαίωση των vouchers αντί να περιμένουν σε μεγάλες ουρές.

Σήμερα, περισσότεροι από το ένα τέταρτο των τουριστών δεν ζητεί την επιστροφή φόρου που δικαιούται – κυρίως λόγω της μεγάλης αναμονής στην ουρά – και πιστεύουμε ότι μπορούμε να μειώσουμε το ποσοστό τους σε λιγότερο από το 5% βελτιώνοντας την τεχνολογία.

Τέλος, για την Ελλάδα, επιθυμούμε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες πρώτης κατηγορίας στους συνεργάτες (εμπόρους και ξενοδοχεία) μας και να διασφαλίζουμε ότι έχουν τα καλύτερα προϊόντα και λύσεις στην εξυπηρέτηση των τουριστών.

Δραστηριοποιούμαστε 7 χρόνια στην ελληνική αγορά και είμαστε πλέον σε ηγετική θέση και επιθυμούμε να σταθεροποιηθούμε σε αυτήν αλλά και να την αναπτύξουμε περαιτέρω με καινοτομίες, υπηρεσίες και αλληλεπίδραση με τους συνεργάτες μας.

διαβάστε ακόμα

Το ρομπότ SOPHIA στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Ηράκλειο την Κυριακή
Η Ολυμπιακή Φλόγα από την Ελλάδα στη Γαλλία
«The Crete Trip 2024» στην Κρήτη | πολιτιστικό ταξίδι με 900 φοιτητές από 45 χώρες
Μάνος Κόνσολας | «Χρειαζόμαστε μια Εθνική Πολιτική για τις ορεινές περιοχές»
Δήμος Αθηναίων: Αυξήθηκαν κατά 54% οι εντολές απομάκρυνσης παράνομων τραπεζοκαθισμάτων
Αγώνας ορεινού τρεξίματος Ανοπαία Ατραπός
Διεθνές Φεστιβάλ Αραδοσίβιων στην Ελασσόνα
Wyndham Hotels & Resorts: Ισχυρό α’ τρίμηνο με ρεκόρ νέων και υπό κατασκευή δωματίων
Πρώην δήμαρχος Βενετίας προς τουρίστες: «Μην πληρώνετε τον φόρο εισόδου στην πόλη»
Έρευνα | Τα καλύτερα και χειρότερα αεροδρόμια στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους χρήστες της Google