Την τρίτη θέση ανάμεσα στις υπηρεσίες και προϊόντα που αγοράστηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό από τους έλληνες καταναλωτές μέσω του διαδικτύου κατά την περίοδο Απρίλιος 2015 – Μάρτιος 2016 καταλαμβάνουν οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες (όπως εισιτήρια, ενοικίασης αυτοκινήτου κτλ.) συγκεντρώνοντα ποσοστό 19,1%.
Παράλληλα, οι αγορές που αφορούν υπηρεσίες διαμονής σε καταλύματα (ξενοδοχεία, δωμάτια, διαμερίσματα κτλ.), βρίσκονται για την εν λόγω περίοδο στην 5η θέση των δημοφιλέστερων υπηρεσιών και προϊόντων, καταλαμβάνοντας ποσοστό 15,7% στο σύνολο των διαδικτυακών αγορών.
Μάλιστα, οι υπηρεσίες διαμονής καταγράφουν τη 2η μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με το 2015, μετά την αγορά φαρμάκων, κατά +26,6%.
Συνολικά 1 έως 2 αγορές/παραγγελίες ειδών μέσω του διαδικτύου πραγματοποίησε 1 στους 2 Έλληνες (51,7%) ηλικίας 16 – 74 ετών, που το Α΄ τρίμηνο του 2016 πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές και, αντίστοιχα, 1 στους 2 (50,6%) πλήρωσε αντίτιμο έως 99 ευρώ για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που αγόρασε/παρήγγειλε.
Το 85% των καταναλωτών επιλέγει να κάνει ηλεκτρονικές αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις, ποσοστό που σε σχέση με το 2015 παρουσιάζει αύξηση 13%. Το 28% κάνει ηλεκτρονικές αγορές από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 12,8% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών ανέρχεται στο 1,7%.
7 στους 10 Έλληνες που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2015 – Μαρτίου 2016, πριν την αγορά ή παραγγελία, έλαβαν πληροφορίες από την ιστοσελίδα του πωλητή, του παραγωγού ή του παρόχου της υπηρεσίας. Η ίδια αναλογία ισχύει και για όσους χρησιμοποίησαν ιστοσελίδες ή εφαρμογές που κάνουν σύγκριση των χαρακτηριστικών ή των τιμών προϊόντων, ενώ 6 στους 10 διάβασαν κριτικές άλλων πελατών που αναρτώνται σε ιστοσελίδες ή blogs.
Η εμπιστοσύνη που οι καταναλωτές δείχνουν σε διαφημιζόμενα προϊόντα ή υπηρεσίες αξιολογείται από το αν κάνουν τις ηλεκτρονικές αγορές ή τις παραγγελίες τους απευθείας από διαφημίσεις που εμφανίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μόλις 1 στους 10 αγοράζει/παραγγέλνει προϊόντα ή υπηρεσίες «κλικάροντας» απευθείας στη διαφήμιση που εμφανίζεται.
Την τελευταία πενταετία, το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποίησαν, το Α΄ τρίμηνο κάθε έτους, αγορές ή παραγγελίες αγαθών μέσω του διαδικτύου παρουσιάζει αύξηση 39,0%, ενώ ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης ανέρχεται στο 7,0%. Το ποσοστό για όσους δεν έχουν πραγματοποιήσει ποτέ αγορές ή παραγγελίες αγαθών μέσω του διαδικτύου καταγράφει μείωση 23,2%.
Από τα 8 εκατ. κατοίκων της χώρας, τα 1,86 εκατ. προέβησαν κατά το α' 3μηνο του 2016 σε αγορές στο διαδίκτυο, ενώ τα 2,8 εκατ. όχι.