Διαφορετική εικόνα παρουσιάζουν οι αυξομειώσεις του ΦΠΑ κατά την τελευταία 10ετία στον ξενοδοχειακό κλάδο των ευρωπαϊκών αγορών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιοποιεί το hospitality-on, τη δεκαετία 2006-2016, η εικόνα στον ΦΠΑ στην ξενοδοχειακή βιομηχανία της Ευρώπης, παρατηρώντας τις σημαντικότερες αγορές της, είναι η εξής:
-Ιταλία και Βέλγιο έχουν διατηρήσει σταθερό ΦΠΑ την τελευταία 10ετια, με 10% και 6% αντίστοιχα.
-Τα Ην. Βασίλειο, με υψηλότερο ΦΠΑ το 2006 (17,5%), παρουσίασε μείωση στο 15% από τον Δεκέμβριο του 2008, όταν οι επιδόσεις του κλάδου στη χώρα ήταν σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Ο ΦΠΑ επέστρεψε στο 17,5% το 2010, μετά κρίσης, όταν η αγορά ανέκαμπτε ενώ στη συνέχεια, το 2011, αυξήθηκε στο 20%.
-Η Ισπανία διατήρησε σταθερό και πιο μετριοπαθή ΦΠΑ (7%) κατά την περίοδο της κρίσης μέχρι τον Ιούνιο του 2011 οπότε αυξήθηκε κατά 1 ποσοστιαία μονάδα και τον Σεπτέμβριο του 2012 κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας το 10%.
-Η Γαλλία, με ξενοδοχειακή βιομηχανία σε καλύτερη κατάσταση στην αρχή της κρίσης σε σύγκριση με άλλες χώρες, εφαρμόσθηκε αύξηση 1,5 ποσοστιαίων μονάδων (από 5,5% σε 7%) το 2012. Στη συνέχεια, το 2014, υπήρξε αύξηση 3 ποσοστιαίων μονάδων στο 10%, η οποία έριξε τα έσοδα εκτός ΦΠΑ λόγω της μείωσης της ζήτησης τα τελευταία χρόνια.
-Η Γερμανία είχε αύξηση ΦΠΑ το 2007 από 16% σε 19%, στη συνέχεια μείωση στο 7% το 2010, η οποία επέτρεψε τα ξενοδοχεία να καλύψουν το χαμένο έδαφος στα έσοδα τα προηγούμενα έτη. Σήμερα η Γερμανία είναι η χώρα με το χαμηλότερο ΦΠΑ ξενοδοχείων στην Ευρώπη (7%).