Οι δυνατότητες εξαγωγής ελληνικού κρασιού στη βουλγαρική αγορά

06-01-25 | ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Η Βουλγαρία, με την πλούσια ιστορία της στην οινοπαραγωγή, είναι μία από τις αρχαιότερες χώρες παραγωγής οίνου στον κόσμο. Η παράδοση της οινοπαραγωγής στη χώρα είναι στενά συνδεδεμένη με τον πολιτισμό και την κοινωνική ζωή.

Προς αυτή την κατεύθυνση, σε μελέτη που πραγματοποίησε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στη Σόφια για τομέα του οίνου και της οινοπαραγωγής στη Βουλγαρία, καλύπτονται ενδιαφέρουσες πτυχές όπως η ιστορία, οι αμπελουργικές περιοχές, οι ποικιλίες σταφυλιών, οι σύγχρονες πρακτικές και η οικονομική σημασία του κλάδου.

Όπως αναφέρεται μεταξύ άλλων στη μελέτη, η χώρα εξάγει ετησίως περίπου 3-4 εκ. λίτρα κρασί σε αγορές όπως η Γαλλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία. Οι βουλγαρικοί οίνοι διακρίνονται για την ποιότητά τους και τις συγκριτικά χαμηλές τιμές τους, γεγονός που τους καθιστά ελκυστικούς στους διεθνείς αγοραστές. Σημειώνεται ότι ο συνολικός αριθμός προστατευόμενων ονομασιών προέλευσης (ΠΟΠ) στη Βουλγαρία είναι 52.

Η οινοποιία έχει επίσης σημαντική συμβολή στον τουρισμό. Πολλές περιοχές της Βουλγαρίας προσφέρουν οινικό τουρισμό, με επισκέπτες να συμμετέχουν σε γευσιγνωσίες και ξεναγήσεις σε αμπελώνες. Η ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού συνδυάζεται με τις παραδόσεις της οινοπαραγωγής, προσελκύοντας περισσότερους τουρίστες.

Παράλληλα, το κρασί κατέχει μια ιδιαίτερη θέση στην πολιτιστική κληρονομιά της Βουλγαρίας. Είναι συνδεδεμένο με παραδόσεις, εθιμοτυπίες και θρησκευτικές τελετές. Οι γιορτές του οίνου είναι δημοφιλείς σε πολλές περιοχές και προάγουν τη βουλγαρική κουλτούρα.

Ωστόσο, η πλειονότητα των Βούλγαρων καταναλωτών επιλέγει φθηνότερες επιλογές, με τους παραγωγούς να καλούνται να βρουν τρόπους να πείσουν τους καταναλωτές να επενδύσουν σε υψηλής ποιότητας κρασιά. Πάντως, μία τάση που παρατηρείται στους νέους καταναλωτές, είναι το αυξανόμενο ενδιαφέρον για ποιοτικά κρασιά, καθώς αναζητούν μοναδικές γεύσεις και εμπειρίες. Αυτή η στροφή προς την ποιότητα έχει οδηγήσει σε αύξηση των πωλήσεων premium κρασιών.

Περαιτέρω, η Βουλγαρία αντιμετωπίζει σφοδρό ανταγωνισμό από χώρες που παράγουν οίνο όπως η Ιταλία, η Γαλλία και η Ισπανία. Συνεπώς, οι Βούλγαροι οινοπαραγωγοί πρέπει να διαφοροποιήσουν τα προϊόντα τους για να ξεχωρίσουν στην παγκόσμια αγορά.

Από πλευράς εισαγωγών ελληνικού κρασιού στη Βουλγαρία, στη μελέτη επισημαίνονται σημαντικές προοπτικές για ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυσή τους τα επόμενα χρόνια.

Πέρα από τη γεωγραφική και πολιτισμική εγγύτητα, καθώς και το καλό όνομα των ελληνικών προϊόντων στη βουλγαρική αγορά, σημαντικός είναι ο παράγοντας των αυξανόμενων Βούλγαρων τουριστών στην Ελλάδα, όπου δοκιμάζουν ελληνικούς οίνους κατά τη διάρκεια των διακοπών τους και θέλουν να συνεχίσουν να τους καταναλώνουν και στη χώρα τους.

Η αγορά ελληνικού κρασιού από τους Βούλγαρους καταναλωτές μπορεί να προσφέρει μια πλούσια γκάμα επιλογών και εμπειριών. Η ελληνική οινοποιία έχει μακρά παράδοση, πλούσια γεύση και ποικιλία, ενώ οι Βούλγαροι καταναλωτές έχουν αναπτύξει μια αυξανόμενη εκτίμηση για τα ποιοτικά κρασιά.

Συγκεκριμένα όσον αφορά στις ποικιλίες σταφυλιών, η Ελλάδα είναι γνωστή για τις μοναδικές της ποικιλίες σταφυλιών, όπως το Αγιωργίτικο, το Ξινόμαυρο και το Μοσχάτο. Αυτές οι ποικιλίες προσφέρουν κρασιά με πλούσιες γεύσεις και αρώματα που δεν συναντώνται αλλού στον κόσμο.

Παράλληλα, τα ελληνικά κρασιά έχουν κερδίσει πολλές διεθνείς διακρίσεις, γεγονός που αποδεικνύει την ποιότητά τους. Συγκεκριμένα, τα κρασιά από τη Βόρεια Ελλάδα έχουν αποσπάσει βραβεία σε σημαντικούς διαγωνισμούς, ενισχύοντας τη φήμη τους.

Η επιλογή ελληνικού κρασιού από τους Βούλγαρους καταναλωτές είναι μια απόφαση που βασίζεται σε πολλούς παράγοντες: ποιότητα, πολιτιστική σύνδεση, ευκαιρίες οινοτουρισμού, προσιτές τιμές και αυξανόμενη δημοτικότητα. Με την πλούσια ιστορία και τις μοναδικές γεύσεις του, το ελληνικό κρασί μπορεί να προσφέρει μια αξέχαστη εμπειρία στους Βούλγαρους καταναλωτές και να ενισχύσει τη σχέση τους με τον κόσμο του κρασιού.

 
 
 
 
 

διαβάστε ακόμα

A.Φιορεντίνος | Ελλάδα πιο φιλική στους τουρίστες με επενδύσεις 380 εκατ. ευρώ σε υποδομές
Προβολή της Πάρου, της Σύρου και της Κιμώλου στην Ολλανδία
Εκδήλωση | «Το μέλλον και το παρόν της κρουαζιέρας στον Άγιο Νικόλαο»
2ο Ημερήσιο Γυμνάσιο Ελληνικού “Έλλη Αλεξίου” | Γέφυρα αλληλεγγύης με τη Σίκινο την 28η Οκτωβρίου
SEAJETS | Aπό το Μαντούδι στις Σποράδες και τον Βόλο και τον Οκτώβριο
Τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία της Ευρώπης είχαν το καλοκαίρι αύξηση κρατήσεων και πρόσθετων εσόδων
WTTC: Έλλειψη 43 εκατ. εργαζομένων στον Τουρισμό έως το 2035
Ο «Φάρος» ρίχνει... φως στον πρώτο εθνικό super-computer
British Airways | 850.000 θέσεις προς Ελλάδα το 2025, ενισχύοντας τη χειμερινή περίοδο
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στην έκθεση IFTM Top Resa στο Παρίσι