Οι Γερμανοί δαπανούν 20,3 εκατ. ευρώ για ελληνικά σπαράγγια

06-04-24 | ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Τα σπαράγγια κατέλαβαν μεταξύ των ανοιξιάτικων λαχανικών και το έτος 2023 την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των Γερμανών καταναλωτών, σύμφωνα με έρευνα του ομίλου ανάλυσης δεδομένων και διαδικτυακής έρευνας «YouGov».

Η Γερμανία είναι παγκοσμίως η πρώτη χώρα με περίπου 1,6 κιλά ετήσια κατά κεφαλή κατανάλωση.

Ειδικότερα, τα σπαράγγια παραμένουν εξαιρετικά δημοφιλή σε ηλικίες άνω των 55 ετών με ποσοστό 74 % ενώ μεταξύ των νεότερων σε ηλικία (18–24 ετών) καταναλωτών, μόλις το 47 % δηλώνει ότι τα καταναλώνει σε τακτική βάση. Οι εδώ καταναλωτές προτιμούν σε ποσοστό 42 % να τα προμηθεύονται από τους μεγάλους ομίλους λιανεμπορίου / super market, το 35 % από τις υπαίθριες αγορές, το 22 % από λοιπά καταστήματα και μόλις το 11 % απευθείας από τους παραγωγούς.

Στη Γερμανία το ποσοστό της εγχώριας παραγωγής σπαραγγιών στη συνολική κατανάλωση ανέρχεται σε περίπου 72 % λαμβανομένης υπόψη της αυτάρκειας της γερμανικής αγοράς στα σπαράγγια σε σύγκριση με την υπόλοιπη αγορά λοιπών λαχανικών, της οποίας η αυτάρκεια υπολογίζεται σε κάτω του 40 %. Τα τελευταία χρόνια οι καλλιεργούμενες εκτάσεις στη Γερμανία έχουν αυξηθεί από 18.610 εκτάρια το 2017 σε περίπου 20.500 εκτάρια το 2023 ενώ δραστηριοποιούνται 1.400 καλλιεργητές με παραγωγή 106.000 τόνους, πρωτίστως άσπρα σπαράγγια. Η βιολογική καλλιέργεια ανέρχεται σε 7.5 % των συνολικών καλλιεργούμενων εκτάσεων.

Σύμφωνα με στοιχεία της Γερμανικής στατιστικής Υπηρεσίας, το 2023 οι εισαγωγές σπαραγγιών Γερμανίας ανήλθαν σε 97,62 εκατ. ευρώ. Η αγορά τροφοδοτείται με εισαγωγές κυρίως από Ισπανία (μερίδιο αγοράς 29,5 %), Ελλάδα (20,8 %), Ιταλία (17,70 %) και Μεξικό (10,60 %) ενώ τους χειμερινούς μήνες από το Περού (μερίδιο αγοράς 8,8 %). Σε απόλυτους αριθμούς η Ισπανία διατήρησε την πρώτη θέση στην αξία των εξαγωγών προς τη Γερμανία σε ότι αφορά τα σπαράγγια σε 28,9 εκατ. ευρώ και η Ελλάδα τη δεύτερη θέση φθάνοντας σε 20,3 εκατ. ευρώ.

διαβάστε ακόμα

Αναβλήθηκε λόγω καιρικών συνθηκών η επίσκεψη Κεφαλογιάννη στην Κεφαλονιά
ΕΟΤ και SKY express: Συνεργασία για την τουριστική προβολή της Ελλάδας στις ευρωπαϊκές αγορές
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στην έκθεση Arabian Travel Market
Στρατηγική συνεργασία Ομίλου Sani/Ikos με το Πανεπιστήμιο Cornell
Τουρισμός: Η Ελλάδα τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός διακοπών για τους Ευρωπαίους το καλοκαίρι του 2024
Γερμανικά ταξιδιωτικά γραφεία: Αύξηση 4,5% στις πωλήσεις τον Απρίλιο
Διεθνής Ημέρα Μουσείων 2024 | ΟΙ δράσεις στο Μουσείο Ακρόπολης το Σαββατοκύριακο
Όμιλος Μήτση | Νέος προορισμός η Κέρκυρα, με την αγορά του Messonghi Beach Hotel και τη διαχείριση του Belvedere Hotel
Υπερ-τουρισμός | Sebastian Ebel: Η TUI παίρνει "πολύ, πολύ σοβαρά" τις διαδηλώσεις, αλλά δεν τις βλέπει ως απειλή
TUI Fly | Ένα αεροπλάνο πρεσβευτής της ιστορίας των 50 χρόνων της