Ελληνικά βιολογικά προϊόντα σε διεθνή έκθεση της Γερμανίας

22-02-24 | ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Στη φετινή Διεθνής Έκθεση Biofach και Vivaness η οποία διοργανώνεται σε ετήσια βάση στη Νυρεμβέργη από το 1990 συμμετείχαν 2.550 εκθέτες από 94 χώρες, αισθητά λιγότεροι έναντι του 2023, οπότε οι εκθέτες ανέρχονταν σε 2.765 από 95 χώρες.

Η Biofach – Vivaness έχει μεγάλη διεθνή εμβέλεια και θεωρείται ως η σημαντικότερη έκθεση βιολογικών προϊόντων και καλλυντικών παγκοσμίως. Στην έκθεση έλαβαν χώρα παράλληλες εκδηλώσεις, όπως θεματικές συζητήσεις, εταιρικές εκδηλώσεις, διαλέξεις, παρουσιάσεις καινοτόμων προϊόντων και γευσιγνωσίες.

Σύμφωνα με τους διοργανωτές την έκθεση επισκέφθηκαν περίπου 35.000 εμπορικοί επισκέπτες έναντι 36.000 το 2023 από 128 χώρες. Αξιόλογη παρουσία στη φετινή Biofach σε εθνικά περίπτερα, είχαν για ακόμη μια φορά, εκθέτες από Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Αυστρία και Τουρκία.

Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη είναι η σταθερή παρουσία των ελληνικών εταιριών. Στη φετινή Biofach συμμετείχαν 31 ελληνικές εταιρείες βιολογικών προϊόντων (έναντι 37 το 2022). H συμμετοχή 24 ελληνικών εταιρειών διοργανώθηκε από τις ελληνικές εταιρείες Great Exhibition και Promo Solution ενώ για τη συμμετοχή τους στην έκθεση παρείχαν χρηματοοικονομική υποστήριξη οι Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Δυτικής Μακεδονίας, Δυτικής Ελλάδας και Κρήτης.

Η πλειοψηφία των ελληνικών επιχειρήσεων που συμμετείχαν στη Biofach παράγουν βιολογικό ελαιόλαδο, ελιές, βότανα, μέλι, όσπρια, γαλακτοκομικά και ζυμαρικά, τα οποία προσήλκυσαν το ενδιαφέρον πολλών επισκεπτών.

Η γερμανική αγορά βιολογικών προϊόντων έχει ανακάμψει σε σχέση με το 2022. Ο κύκλος εργασιών των βιολογικών τροφίμων και ποτών στη γερμανική αγορά ανήλθε το 2023 σε 16 δισ. ευρώ (έναντι 15,3 δισ. ευρώ το 2022), με τη μεγαλύτερη ζήτηση να καταγράφεται σε γαλακτοκομικά, λαχανικά και δημητριακά. Η αγορά βιολογικών τροφίμων και ποτών είναι άκρως ανταγωνιστική και απαιτητική ως προς την ποιότητα και τις τηρούμενες προδιαγραφές και συνεπώς η απόκτηση και διατήρηση μεριδίου αγοράς σε αυτήν προϋποθέτει προϊόντα υψηλής ποιότητας και ανάπτυξη σταθερών συνεργασιών με εμπορικά δίκτυα και εξειδικευμένα καταστήματα.

Είναι αξιοσημείωτο ότι οι μεγάλες γερμανικές αλυσίδες λιανεμπορίου συνεργάζονται στενά με τους τοπικούς επιχειρηματικούς συνδέσμους βιολογικών προϊόντων και έχουν αναπτύξει παράλληλα ιδιωτικές ετικέτες που συμβάλουν καταλυτικά στην αύξηση του μεριδίου των πωλήσεων προϊόντων βιολογικής παραγωγής ενώ δημιουργούν ασφυκτικές πιέσεις στα καταστήματα και αλυσίδες που έχουν αποκλειστικότητα στα βιολογικά προϊόντα. Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αντιπροσώπευαν το 2023 το 56% των πωλήσεων βιολογικών προϊόντων, έναντι 52% το 2022. Οι διαφορές στις τιμές των βιολογικών τροφίμων στις εκπτωτικές αλυσίδες έχουν εξομαλυνθεί σε μεγάλο βαθμό σε αρκετά προϊόντα σε σχέση με τα συμβατικά τρόφιμα.

Επισημαίνεται, ότι από τα περίπου 34.000 σημεία πώλησης λιανικού εμπορίου τροφίμων στη Γερμανία, τα 2.200 ανήκουν στο εξειδικευμένο εμπόριο βιολογικών τροφίμων (καταστήματα βιολογικών τροφίμων και σούπερ μάρκετ που προσφέρουν 100 % βιολογικά τρόφιμα). Ως προς τις πωλήσεις σε ανωτέρω εξειδικευμένα κανάλια διανομής καταγράφεται μείωση 12,3 %, καθώς ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 3,83 δισ. ευρώ το 2023 έναντι 4,37 δισ. ευρώ το 2020.

Ως προς τις τρέχουσες τάσεις στη γερμανική αγορά βιολογικών τροφίμων υπογραμμίζονται ότι οι ακόλουθες κατηγορίες προϊόντων, όπως: συσκευασμένα αρτοσκευάσματα, γλυκίσματα, καταψυγμένα τρόφιμα, εναλλακτικά προϊόντα γάλακτος και αλείμματα καταγράφουν διψήφια αύξηση πωλήσεων.

Η επόμενη Biofach – Vivaness θα πραγματοποιηθεί από 11–14 Φεβρουαρίου 2025 στη Νυρεμβέργη.

 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

διαβάστε ακόμα

Αεροδρόμιο Αθήνας | +16,5% η επιβατική κίνηση το 4μηνο Ιανουαρίου-Απριλίου 2024
Προχωρούν οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες για πάνω από 1.200 παραχωρήσεις σε παραλίες
To «Amaronda Resort & Spa» πέρασε στη διαχείριση της AMARE HOSPITALITY
Mastercard: Μ. Ανατολή & Β. Αφρική ωθούν στα ύψη τον τουρισμό πολυτελείας μέχρι το 2030 – Η νέα τάση για «οικολογική πολυτέλεια»
Emirates | Open Day πρόσληψης νέων μελών για το πλήρωμα καμπίνας στην Ελλάδα
ΔΥΠΑ | Ανοίγει η πλατφόρμα Jobmatch - θα συνδέει άνεργους και εργοδότες στον τουρισμό και την εστίαση
Airbnb | Το καλύτερο πρώτο τρίμηνο της ιστορίας της το εφετινό
Κλειστό και φέτος το "Ναυάγιο" της Ζακύνθου
AEGEAN - Saudia | Συνεργασία για πτήσεις κοινού κωδικού
Tουρισμός | Άκρως επιδραστικό το περιεχόμενο του TikTok στα ταξίδια – Το παράδειγμα της Αλβανίας