Ποια είδη πολυτελείας θα κυριαρχήσουν στην παγκόσμια αγορά το 2024

05-12-23 | ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Παρά τις μακροοικονομικές προκλήσεις, τον πληθωρισμό, την επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης και τις παρενέργειες των περιφερειακών συγκρούσεων στην παγκόσμια αγορά, η βιομηχανία ειδών πολυτελείας διατηρεί την ανθεκτικότητά της.

Το 22ο Παρατηρητήριο Altagamma απεικόνισε και σχολίασε τη θετική τάση της παγκόσμιας αγοράς πολυτελών ειδών, η οποία καταγράφει ανάπτυξη 8-10% σε σύγκριση με το 2022. Η συνολική αξία του κλάδου έφτασε στα επίπεδα ρεκόρ του 1,5 τρισ. ευρώ.

Να σημειωθεί ότι Ίδρυμα Altagamma από το 1992, συγκεντρώνει εταιρείες από την υψηλή πολιτιστική και δημιουργική βιομηχανία που προωθούν την ιταλική αριστεία, τη μοναδικότητα και τον τρόπο ζωής σε όλο τον κόσμο. Οι εταιρείες Altagamma δραστηριοποιούνται στους τομείς της μόδας, του σχεδιασμού, των κοσμημάτων, των τροφίμων, της φιλοξενίας, της ταχύτητας και της ευεξίας. Σε ετήσια βάση, στο πλαίσιο του Παρατηρητηρίου Altagamma, δημοσιεύονται στοιχεία για την παγκόσμια αγορά πολυτελών ειδών.

Το 22ο Παρατηρητήριο αναφέρει ότι οι καταναλωτικές δαπάνες για εμπειρίες, ειδικότερα, έχουν επιστρέψει στα υψηλά όλων των εποχών, λόγω της αναζωπύρωσης των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων και των ταξιδιών.

Καταγράφεται επίσης θετική τάση της παγκόσμιας αγοράς για προσωπικά είδη πολυτελείας, η οποία αυξάνεται το 2023, με εκτιμώμενο κύκλο εργασιών περίπου 362 δισ. ευρώ, μέχρι το τέλος του έτους, δηλαδή αύξηση 4% σε σχέση με το 2022, σε τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα δεδομένα που παρουσιάστηκαν στο Μιλάνο από το Altagamma-Bain Worldwide Luxury Market Monitor 2023 και από τις Claudia D'Arpizio και Federica Levato, ανώτερες συνεργάτιδες της Bain & Company, παραμένουν αβεβαιότητες σχετικά με το τελευταίο τρίμηνο εξαιτίας διαφορών μεταβλητών που επηρεάζουν τον κλάδο και την παγκόσμια αγορά.

Ειδικότερα, λαμβάνονται υπόψη οι μεταβλητές που σχετίζονται με την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, το εύθραυστο, επί του παρόντος, μακροοικονομικό κλίμα στην Κίνα, οι περιφερειακές εντάσεις, όπως η πρόσφατη μεταξύ Ισραήλ και Παλαιστινίων, οι περιορισμένες ενδείξεις ανάκαμψης στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Ευρώπη, καθώς και η αύξηση των επιτοκίων και του πληθωρισμού που είναι ακόμα σε υψηλά επίπεδα, αν και σταδιακά διαφαίνεται ομαλοποίηση.

Ως προς τις προβλέψεις των οικονομικών αναλυτών συγκρατούνται τα ακόλουθα: Τα ίδια στοιχεία αβεβαιότητας θα διαμορφώσουν και το σενάριο του 2024, το οποίο η Altagamma Consensus εκτιμά σε αύξηση των εταιρικών περιθωρίων κέρδους περίπου κατά 4%. Οι εκτιμήσεις για το 2024 και τα στοιχεία για την τάση της αγοράς προέκυψαν από τον δείκτη, που παρουσίασε η Stefania Lazzaroni, Γενική Διευθύντρια της Altagamma, και δημιουργήθηκε με την υποστήριξη των σημαντικότερων εδώ οικονομικών αναλυτών.

Επισημάνθηκαν, επιπλέον, διαφορές μεταξύ των αγορών για τον εν λόγω κλάδο. Στην Ευρώπη, οι διεθνείς τουρίστες θα αντισταθμίσουν την ασθενέστερη εγχώρια ζήτηση και θα έχουν θετικό αντίκτυπο στην αγορά, αυξάνοντας την κατά 4%. Οι Κινέζοι τουρίστες, χάρη στην ομαλοποίηση των διαδικασιών έκδοσης θεωρήσεων και την πλήρη επανέναρξη των ταξιδιών μετά την πανδημία, επιστρέφουν στις ευρωπαϊκές πόλεις.

Παράλληλα, σημειώνεται η επιβράδυνση της ανάπτυξης στις ΗΠΑ στο +2,5%, λόγω των επιπτώσεων του πληθωρισμού και των παραδοσιακών αβεβαιοτήτων του εκλογικού έτους, ενώ για τη Λατινική Αμερική εκτιμάται στο +3%, με το Μεξικό να επωφελείται από τις εξαγωγές λόγω της ευνοϊκής συναλλαγματικής ισοτιμίας. Στην Ιαπωνία συνεχίζεται η αυξητική τάση (+6%), λόγω της τοπικής και της κινεζικής ζήτησης.

Είναι η χώρα που εκτιμά καλύτερα τα προϊόντα πολυτελείας και επωφελείται από την ανάπτυξη του τουρισμού. Από την άλλη πλευρά, στην Κίνα εκτιμάται ότι η ανάπτυξη είναι 8%, χαμηλότερη από τα προηγούμενα χρόνια, λόγω της χαμηλότερης ζήτησης από τη μεσαία και ανώτερη τάξη που είναι πιο προσεκτικές στα έξοδα εξαιτίας του «daigou», δηλαδή την αγορά ειδών πολυτελείας σε εξωτερικές αγορές με μεταπώληση στην εγχώρια αγορά σε χαμηλότερες τιμές.

Ως προς τις κατηγορίες προϊόντων συγκρατούνται τα εξής: Το 2023 σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων, ιδίως σε επίπεδο αξίας, λόγω των σημαντικών αυξήσεων στις τιμές των προϊόντων πολυτελείας. Το 2024 η εκτιμώμενη αύξηση των πωλήσεων θα είναι κυρίως σε όγκο. Προεξέχουσα κατηγορία είναι εκείνη των αξεσουάρ, τα οποία συνεχίζουν τη θετική τους τάση: με τα δερμάτινα είδη να σημειώνουν αύξηση κατά 6,5% και τα υποδήματα 5%.

Τα καλλυντικά (+5%) καθοδηγούνται από τα προϊόντα για τη φροντίδα του δέρματος, το μακιγιάζ και τα εξειδικευμένα αρώματα, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες. Μεταξύ των αγορών με τις περισσότερες δυνατότητες για αυτήν την κατηγορία προϊόντων είναι η Ινδία. Όσον αφορά στα είδη ένδυσης, εκτιμάται αύξηση 4% με την ανάκαμψη των λιγότερο casual ενδυμάτων. Είναι η κατηγορία που επηρεάζεται περισσότερο από τη μείωση των δαπανών των καταναλωτών που προτιμούν να αγοράζουν βιωματική πολυτέλεια.

Ο κλάδος ενδέχεται να υποστεί πιθανές επιπτώσεις που σχετίζονται με την παγκόσμια κλιματική αλλαγή. Η θετική τάση του τομέα των κοσμημάτων συνεχίζεται, με +5,5%: τα κοσμήματα παραμένουν ασφαλές καταφύγιο για πολλούς ως επενδυτικό περιουσιακό στοιχείο. Ειδικότερα, η ανάπτυξη της αγορά ρολογιών ήταν σταθερή (+3,5%), συνεχίζοντας να ενισχύει την αναζήτηση για μοναδικά κομμάτια.

 

διαβάστε ακόμα

Αναβαθμίζεται το Κέντρο Υγείας Σκοπέλου - Υπεγράφη η σχετική σύμβαση
EKT: Μείωση επιτοκίων, γρίφος ο πληθωρισμός
Πολιτισμός και Τουρισμός στα Γιάλτρα
“Κενά αέρος” για 3 αεροπορικές εταιρίες μετά την κατάρρευση του FTI
Η Star Alliance γιορτάζει 10 χρόνια παρουσίας στο Terminal 2 του αεροδρομίου Heathrow 
FedHATTA: Προβληματικές οι νέες Οδηγίες ελέγχου των τουριστικών λεωφορείων για τις σχολικές εκδρομές
Βρετανικός τουρισμός: Στροφή στις Staycations και στις διακοπές στα Ελληνικά νησιά
Υπερτουρισμός | Διαδήλωση στις 21 Ιουλίου στις 4 Βαλεαρίδες Νήσους - Μειώνονται οι αναζητήσεις για Μαγιόρκα, αυξάνονται για Ελλάδα
TUI: «Μοιράζει» δωρεάν ταξίδια εμπειριών στην Κρήτη, στους... παρατηρητικούς Σουηδούς
EOT | Δράσεις προβολής της Ρόδου, Κω, Πάτμου και Λέσβου σε Γαλλία και Ρουμανία