Πώς ο κορωνοϊός χτυπά και τις ελληνικές εξαγωγές ελαιολάδου

25-03-20 | ΠΡΟΪΟΝΤΑ

Η εξάπλωση του κορωνοϊού όπως όλα δείχνουν θα χτυπήσει και τις ελληνικές εξαγωγές ελαιολάδου.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτή του Βελγίου όπου οι κυριότεροι προμηθευτές ελληνικού ελαιολάδου είναι οι ομογενείς και τα ελληνικά εστιατόρια.

Με δεδομένο ότι έχουν κλείσει τα εστιατόρια στο Βέλγιο μία παράπλευρη απώλεια για τη χώρα μας θα είναι η κατανάλωση του ελληνικού ελαιολάδου. Το ίδιο προφανώς θα συμβεί και σε άλλες χώρες που το ελαιόλαδό μας αγοράζεται σε ελληνικά εστιατόρια.

Να σημειωθεί για το Βέλγιο ότι το ελληνικό ελαιόλαδο διοχετεύεται, κατά το μεγαλύτερο μέρος του, στην ελληνική ομογένεια και τα ελληνικά εστιατόρια, βασικά μέσω του δικτύου των εισαγωγέων και διανομέων ελληνικών τροφίμων. Πάντως, τα τελευταία χρόνια έχει σημειωθεί μια αύξηση κατανάλωσης ελληνικού ελαιολάδου καιαπό μέρους βελγικών νοικοκυριών, ενώ πέραν των εισαγωγέων ελληνικών προϊόντων ορισμένες ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται με αρκετή επιτυχία στις βελγικές αλυσίδες διανομής και λιανεμπορίου. Παράλληλα το ελληνικό ελαιόλαδο είχε μέχρι πρότινος όλο και μεγαλύτερη παρουσία σε καταστήματα delicatessen στο Βέλγιο, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει παρουσία και σε καταστήματα πώλησης βιολογικών προϊόντων. 

Πάντως, οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις μικρές σε μέγεθος, δυσκολεύονταν να έχουν πρόσβαση σε μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες στο Βέλγιο, αντίθετα σε μικρότερα καταστήματα η παρουσία τους ήταν μεγαλύτερη. Τα τελευταία χρόνια πολλές  αδυναμίες των ελληνικών ελαιολάδων  όπως η προσαρμογή στις διεθνείς τάσεις και ζητήσεις, η τυποποίηση και η συσκευασία, το design στις ετικέτες διορθώνονται η έχουν διορθωθεί σε σημαντικό βαθμό. Το ελληνικό ελαιόλαδο δεν υπολείπεται πλέον των ιταλικών και ισπανικών σε τυποποίηση, συσκευασία, παρουσίαση κ.λ.π.  Ο βασικός παράγοντας που επηρεάζει την ζήτηση του ελαιολάδου τα τελευταία χρόνια στο Βέλγιο είναι η αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών, προς την υγιεινότερη διατροφή.

Η τάση κατανάλωσης για υγιεινότερα προϊόντα ή προϊόντα με  χαμηλά λιπαρά και  μειωμένη χοληστερόλη ευνοεί την κατανάλωση ελαιολάδου. Παράλληλα αύξηση της ζήτησης παρουσιάζεται σε οργανικά προϊόντα, όπως και οργανικό ελαιόλαδο. 

Οι πιο συνηθισμένοι καταναλωτές ελαιολάδου είναι άτομα ηλικίας μεταξύ 30 και 59 ετών με υψηλό και μεσαίο εισόδημα. Αυτή η ομάδα μπόρεσε να εξοικειωθεί με το ελαιόλαδο κατά τη διάρκεια ταξιδιών αναψυχής και είναι ενήμερη σχετικά με τις υγιεινές και διατροφικές πτυχές του ελαιολάδου σε σύγκριση με το άλλα λίπη και έλαια.  Τα ελληνικά ελαιόλαδα διατίθενται κυρίως στα μεγάλα σουπερμάρκετ (Carrefour, Delhaize), σε κάποια soft discount καταστήματα (Colruyt) και στους εισαγωγείς ελληνικών τροφίμων. Ένα μέρος των παραπάνω σουπερμάρκετ (Delhaize, Colruyt, Makro) εισάγουν μεγάλες ποσότητες ελληνικού ελαιολάδου απευθείας από Ελλάδα και τα συσκευάζουν με την δική τους ετικέτα. Η αλυσίδα Delhaize λόγω της προνομιακής πρόσβασής της στην ελληνική αγορά (ιδιοκτήτρια της ελληνικής αλυσίδας ΑΒ) καταφεύγει σε αυτή την πρακτική. Επίσης σε κάποια άλλα καταστήματα (Cora, Match) το ελληνικό ελαιόλαδο έχει παρουσία μέσω των εισαγωγέων ελληνικών προϊόντων.

 

διαβάστε ακόμα

Υπερ- τουρισμός | Ο τουριστικός τομέας δεν πρέπει να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των ντόπιων
Τουρισμός 2024 | Sunvil: Το μεγαλύτερο ελληνικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο με 61 νησιά
Έκθεση φωτογραφιών για τη δράση του John D.S. Pendlebury στη Μάχη της Κρήτης
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Η Περίπτωση των Μάηδων της Μακρινίτσας
«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη