Άνοδος του πληθωρισμού τον Ιούνιο και μείωση ανεργίας στο Ηνωμένο Βασίλειο

03-08-22 | ΚΟΣΜΟΣ

O Δείκτης Τιμών Καταναλωτή στο Ηνωμένο Βασίλειο έφθασε το 9,4% σε δωδεκάμηνη βάση τον Ιούνιο, έναντι 9,1% το Μάϊο και 9% τον Απρίλιο σύμφωνα με τη βρετανική Στατιστική Υπηρεσία.

Η τιμή του Ιουνίου ήταν ο υψηλότερος ετήσιος ρυθμός πληθωρισμού στη χρονολογική σειρά της Στατιστικής Υπηρεσίας, η οποία τηρείται από τον Ιανουάριο του 1997. Οι μεγαλύτερες συνεισφορές στην άνοδο του πληθωρισμού τον Ιούνιο προήλθαν από τις μεταφορές και τα τρόφιμα. Στον τομέα των μεταφορών, η δωδεκάμηνη αύξηση τον Ιούνιο ήταν 15,2%, ωφειλόμενη κυρίως στην αύξηση της τιμής των καυσίμων κίνησης κατά 42,3%, το υψηλότερο ποσοστό από την έναρξη της σχετικής ιστορικής σειράς τον Ιανουάριο του 1989.

Οι μέσες τιμές της βενζίνης ήταν 184 πένες ανά λίτρο τον Ιούνιο, έναντι 129,7 πένες ανά λίτρο ένα χρόνο νωρίτερα και του ντίζελ 192,4 πένες ανά λίτρο, επίσης οι υψηλότερες που έχουν καταγραφεί από το 1990. Οι τιμές των τροφίμων και των μη αλκοολούχων ποτών αυξήθηκαν κατά 9,8% σε δωδεκάμηνη βάση έως τον Ιούνιο, έναντι 8,7% τον Μάιο, ποσοστό που είναι το υψηλότερο από τον Μάρτιο του 2009. Άλλες κατηγορίες οι οποίες συνέβαλαν στην αύξηση του ΔΤΚ περιλαμβάνουν τον κλάδο εστίασης και φιλοξενίας και διαφόρων αγαθών και υπηρεσιών.

Από τις αναλυτικές 277 κατηγορίες που εξέτασε η βρετανική Στατιστική Υπηρεσία, μόνο το 6% παρουσίασε μείωση τιμών κατά τους περασμένους δώδεκα μήνες και μόνο στο 29% των κατηγοριών οι τιμές αυξήθηκαν με ετήσιο ρυθμό μικρότερο από 4%, δηλαδή διπλάσιο του στόχου για τον πληθωρισμό (2%).

Σημειώνεται, τέλος, ότι το ποσοστό ανεργίας για το τρίμηνο Μαρτίου- Μαΐου του 2022 μειώθηκε κατά 0,1 ποσοστιαίες μονάδες, σε 3,8%, το δε ποσοστό απασχόλησης στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε κατά 0,4 ποσοστιαίες μονάδες το ίδιο τρίμηνο, στο 75,9%, παρότι παραμένει κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα.

Oι πληροφορίες προέρχονται από το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Λονδίνο.

 
 
 
 
 

διαβάστε ακόμα

Ο συναυλιακός τουρισμός απογειώνει δαπάνες και ζήτηση για διεθνή ταξίδια – «Κλειδί» οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών
Τέλος οι Ινσταγκραμικές φωτογραφίες – Οι ταξιδιώτες επιζητούν αληθινές εικόνες ξεκούραστων διακοπών
Πάνω από τις μισές ταξιδιωτικές εταιρίες σχεδιάζουν να επενδύσουν στην A.I.
Τουρισμός | Αυξάνονται οι πρώιμες κρατήσεις για το 2025- Πρώτοι οι Βρετανοί στις κρατήσεις για το α' τρίμηνο
Διευθυντές Ξενοδοχείων Κρήτης | Σεμινάριο για την προστασία των ξενοδοχείων από τρομοκρατική επίθεση ή φυσική καταστροφή
Συνεργασία κοινού κωδικού των Aegean Airlines και Saudia
ASTERIA: Αναβιώνει ο θρυλικός προορισμός της Αθηναϊκής Ριβιέρας
«Απόβαση» 100.000 επισκεπτών το Πάσχα στην Κρήτη
Νέος νόμος για μουσική στα ξενοδοχεία: Εταιρεία παροχής μουσικής παρέχει ελληνική & ξένη μουσική σύμφωνα με την ποσόστωση που απαιτείται
Air France | Η Καλαμάτα νέος προορισμός το καλοκαίρι