Η στάση της Γαλλίας στην ΕΕ για την απαγόρευση των πτήσεων μικρών αποστάσεων

18-11-21 | ΚΟΣΜΟΣ

Μετά την απαγόρευση των πτήσεων μικρών αποστάσεων τον Απρίλιο σε μια προσπάθεια να ενθαρρύνει τα πράσινα ταξίδια, η γαλλική κυβέρνηση, η οποία πρόκειται να ασκήσει την προεδρία της ΕΕ από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2022, επεσήμανε ότι δεν θα πιέσει προς την ίδια κατεύθυνση τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της ΕΕ.

Την επισήμανση έκανε ο Γάλλος Υπουργός Μεταφορών, κ. Jean-Baptiste Djebbari, ο οποίος ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η Γαλλία έχει ένα συγκεκριμένο σιδηροδρομικό δίκτυο με πολλά τρένα υψηλής ταχύτητας, κάνοντας τα ταξίδια βολικά για τους ταξιδιώτες.

Η εν λόγω διευκρίνιση είναι σημαντική, καθώς η γαλλική κυβέρνηση θα ασκήσει την εκ περιτροπής προεδρία της ΕΕ, δίνοντάς της το δικαίωμα να ασκεί πίεση και ενδεχομένως να συζητά τις πολιτικές μεταφορών το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Με άλλα λόγια, ο γαλλικός νόμος απαγορεύει τις εσωτερικές πτήσεις που διαρκούν λιγότερο από δυόμισι ώρες και που μπορούν να αντικατασταθούν από εναλλακτικές διαδρομές με τρένο. Ο νόμος ισχύει μόνο για προορισμούς εσωτερικού, για παράδειγμα, από το Παρίσι στη Λυών, εξαιρουμένων των πτήσεων ανταπόκρισης. Σύμφωνα με περιβαλλοντικές ομάδες, το μέτρο αυτό καθιστά αμελητέα τη συνολική επίπτωση στις εκπομπές άνθρακα.

Επί του παρόντος, η Γαλλία διαθέτει 2.800 χιλιόμετρα για τα τρένα υψηλής ταχύτητας που συνδέουν προορισμούς όπως το Λονδίνο, το Άμστερνταμ ή η Φρανκφούρτη, αλλά δεν περιορίζει τις πτήσεις, παρά το γεγονός ότι αυτοί οι προορισμοί είναι εύκολα προσβάσιμοι με το τρένο. Τον περασμένο μήνα, η Greenpeace κάλεσε τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να σταματήσουν τις σύντομες πτήσεις που έχουν ως εναλλακτική τον σιδηρόδρομο.

Σύμφωνα με στοιχεία, η εμπορική αεροπορία ευθύνεται για το 2,5% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα, με το μεγαλύτερο μέρος της ρύπανσης να προκαλείται από πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.

Το Connecting Europe Express, το οποίο είναι μια κοινή εναλλακτική λύση σιδηροδρομικών μετακινήσεων στην ΕΕ και διέρχεται από τις πρωτεύουσες και των 26 κρατών μελών, ξεκίνησε το ταξίδι του από τη Λισαβόνα της Πορτογαλίας στις 2 Σεπτεμβρίου και πέρασε 33 συνοριακές διαβάσεις διανύοντας περισσότερα από 20.000 χιλιόμετρα. Το τρένο τελείωσε το ταξίδι του στις 7 Οκτωβρίου στο Παρίσι, μετά από 36 ημέρες και 120 στάσεις. Το τρένο ιδρύθηκε με την ευκαιρία του Ευρωπαϊκού Έτους Σιδηροδρόμων 2021, σε μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης σχετικά με τα οφέλη των σιδηροδρομικών μεταφορών και των πράσινων ταξιδιών.

διαβάστε ακόμα

Η Χαβάη ψήφισε νόμο για τον περιορισμό των βραχυπρόθεσμων μισθώσεων
Ο τουρισμός εισέφερε 215 δισ. ευρώ στην οικονομία της Ιταλίας το 2023
Τουρκικός τουρισμός | Ρεκόρ αφίξεων το α' 4μηνο στην Αττάλεια
Πεζοπορικές ξεναγήσεις στο Βόλο από το Μάιο έως το Σεπτέμβριο
Προβολή της Αθήνας και της Σκύρου σε γερμανόφωνο περιοδικό
Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων