Εξαπλώνεται στις ΗΠΑ το κίνημα ολικής χορτοφαγίας

30-04-21 | ΚΟΣΜΟΣ

Η ολική χορτοφαγική διατροφή αποτελούσε μέχρι πρότινος ένα κίνημα μικρής δημοφιλίας, αλλά η τάση έχει αντιστραφεί πλήρως στις ΗΠΑ.

Ο σύγχρονος Αμερικανός καταναλωτής είναι πιο δεκτικός στην επιλογή της απόλυτης κατάργησης των ζωικών πρωτεϊνών από τη διατροφή του, εξαιτίας ενός συνδυασμού παραμέτρων, με ηθική, περιβαλλοντική και διατροφική διάσταση.

Παρά το γεγονός ότι είναι δύσκολο να καταγραφούν σε απόλυτους αριθμούς οι λεγόμενοι vegans, σύμφωνα με σχετικές έρευνες, το 6% περίπου των Αμερικανών δηλώνουν την προτίμησή τους στην ολική χορτοφαγία, έναντι ποσοστού μόλις 1% το 2014. Παγκοσμίως, εικάζεται ότι αριθμός τους αγγίζει το 3% του πληθυσμού.

Η αύξηση του αριθμού των vegans συνεπιφέρει την ανάπτυξη της αγοράς σχετικών προϊόντων, η οποία συγκέντρωσε επενδύσεις άνω των 3 δισ. δολ. το 2020. Το μεγαλύτερο ποσό (2,1 δισ. δολ.) επενδύθηκε σε φυτικά υποκατάστατα κρέατος, αυγών και γαλακτοκομικών, προϊόντα στα οποία είχαν επενδυθεί 667 εκατ. δολ. μόλις 2 χρόνια πριν. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης των εν λόγω προϊόντων εκτινάχθηκε από 21% σε 58% μεταξύ 2015 και 2019.

Οι νεότεροι καταναλωτές οδηγούν την τάση, με τους λεγόμενους millennials να αποτελούν το ένα τρίτο περίπου των ολικών χορτοφάγων, ενώ σημαντική είναι και η προσαρμοστικότητα των εταιρειών παραγωγής τροφίμων, που χρησιμοποιούν περισσότερα υλικά, έχουν υιοθετήσει καινοτόμες τεχνολογίες και πετυχαίνουν καλύτερες και πιο δελεαστικές για το ευρύ κοινό γεύσεις.

Ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς των φυτικών υποκατάστατων ζωικής πρωτεΐνης αναμένεται να φτάσει στο 9,5% μέχρι το 2027 και σε αξία τα 21,3 δισ. δολ., σύμφωνα με έρευνα της “Meticulous Market Research”. H ίδια έρευνα καταγράφει ως προϊόντα με τη μεγαλύτερη αξία πωλήσεων τα περιέχοντα σόγια, αλεύρι, μπιζέλια, κανόλα, πατάτα, ρύζι, καλαμπόκι κλπ. Η σόγια διατηρεί την απόλυτη πρωτοκαθεδρία, αλλά οι ειδικοί αναμένουν ραγδαία αύξηση των πωλήσεων προϊόντων με βασική πηγή τα μπιζέλια.

Σημειώνεται ότι η πανδημία ώθησε την ανάπτυξη της αγοράς των ανωτέρω προϊόντων, με χαρακτηριστικότερο το παράδειγμα των φυτικών υποκατάστατων κρέατος που αυξήθηκαν κατά το ασύλληπτο 279,8% τον Απρίλιο του 2020 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του περασμένου έτους.

Το 11% των καταναλωτών στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία επιδεικνύουν έντονο ενδιαφέρον για τα εν λόγω προϊόντα, σύμφωνα με έρευνα του “Boston Consulting Group (BCC)”. H ίδια έρευνα δείχνει ότι το 66% τηρεί ουδέτερη στάση, ενώ ένα 23% δεν ενδιαφέρεται καθόλου. Ωστόσο, παρά το αυξανόμενο ενδιαφέρον, ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών έχουν ανακριβή εικόνα για τα προϊόντα (οι περισσότεροι από τους μισούς λ.χ θεωρούν ότι αυτά περιέχουν κάποια εκδοχή κρέατος).

 

 

 

 

διαβάστε ακόμα

Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ
MyCoast: | Η νέα ψηφιακή εφαρμογή για την τήρηση της νομιμότητας σε αιγιαλό και παραλίες
Τουρισμός | "Διασκεδάστε με σεβασμό" στις Βαλεαρίδες Νήσους - η νέα καμπάνια για υπευθυνότητα των τουριστών
Έρευνα: Μεγαλώνει το «παράθυρο» κρατήσεων στα ταξίδια – Η Ευρώπη πρωταθλήτρια