Οι δαπάνες των Αμερικανών μέσω διαδικτύου στην εγχώρια αγορά των ΗΠΑ το 2020 έφθασαν σε 861,12 δισ. ευρώ, που σημαίνει ετήσια αύξηση 44% σε σχέση με το 2019 (598 δισ. δολ.) σύμφωνα με στοιχεία της Digital Commerce 360.
Επίσης, κατά το 2021 η κατανάλωση μέσω διαδικτύου στις ΗΠΑ (e-commerce, εξαιρουμένων δαπανών για εστίαση, οχήματα και καύσιμα) ανήλθε σε 21,3% της ετήσιας συνολικής κατανάλωσης στην λιανική αγορά, ιστορικά καλύτερη επίδοση του ηλεκτρονικού εμπορίου ως ποσοστό/μερίδιο στις λιανικές πωλήσεις ΗΠΑ. Σημειώνεται ότι η αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων λόγω της επιτάχυνσης που επέφερε η πανδημία στο e-commerce κατά το 2020 αντιστοιχεί σε επιπλέον 174,87 δισ. δολ., ενώ οι προαναφερθείσες συνολικές ετήσιες πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου ( 861,12 δισ.) δεν αναμενόταν να επιτευχθούν έως το 2022.
Οι συνολικές λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ εμφάνισαν κατά το 2020 ετήσια αύξηση 6,9%, σε συνολική αξία 4,04 τρισ. δολ. (από 3,78 τρισ. δολ. το 2019), υψηλότερη αύξηση από το 2019. Λαμβανομένης υπόψη της μείωσης των λιανικών πωλήσεων μέσω όλων των άλλων καναλιών λιανικής διάθεσης (φυσικά καταστήματα κλπ.), η σημαντική αυτή αύξηση συνολικών λιανικών πωλήσεων αναδεικνύει το γεγονός ότι στη διάρκεια του 2020 η συνολική αύξηση κερδών οφείλεται εξ' ολοκλήρου (100%) στο ηλεκτρονικό εμπόριο (διαχρονικά καλύτερη σχετική επίδοση, από προηγούμενο τάξης 63,8% το 2008).
Σημειώνεται, κατά το 2020 κορυφαία εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου παραμένει, με μεγάλη διαφορά, η Amazon (1η στην έκθεση “2020 Digital Commerce 360 Top 1000”), στην οποία αντιστοιχεί περίπου 1/3 (ή 31,4%) των συνολικών ετήσιων πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου. Ειδικότερα, η Amazon είχε το 2020 αύξηση εσόδων τάξης 38,6% (αξίας 296
δισ.δολ. ), ενώ όμως το μερίδιό της στην αγορά μειώθηκε σε 31,4% το 2020, από 43,8% το 2019, καθώς άλλες ανταγωνιστικές εταιρείες αύξησαν τα αντίστοιχά μερίδιά τους. Ειδικότερα, οι κορυφαίοι 100 πωλητές λιανικής (πλην Amazon) είχαν κατά το 2020 σημαντικό ενιαίο μερίδιο 74,1% του συνόλου ηλεκτρονικού εμπορίου, από 49,4% το 2019. Σύμφωνα με κατάταξη της Digital Commerce 360 των κορυφαίων 1000 μεγαλύτερων εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου στη Βόρεια Αμερική, τις δέκα πρώτες θέσεις κατά το 2020 καταλαμβάνουν οι εταιρείες Amazon, Walmart, Apple, Dell, Best Buy, Home Depot, Target, Wayfair, Kroger, Staples.