Tα σχέδια της Αλβανίας για τη δημιουργία νέων αεροδρομίων

23-11-20 | ΚΟΣΜΟΣ

Η αλβανική Κυβέρνηση έχει προχωρήσει στην ακύρωση του διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού επιλογής αναδόχου για το έργο σχεδιασμού, κατασκευής, συντήρησης και παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου Αυλώνας.

Ο διαγωνισμός ακυρώθηκε λόγω των βαρύτατων επιπτώσεων της πανδημίας στον τομέα της αεροναυσιπλοΐας. Πάντως, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, στόχος της αλβανικής κυβέρνησης, είναι η εκ νέου προκήρυξη του έργου πριν το τέλος του έτους, η παράλληλη κατασκευή αεροδρομίου στην περιοχή των Αγ. Σαράντα, καθώς και η συνέχιση των εργασιών στο Διεθνές Αεροδρόμιο Kukës στα Βορειοανατολικά της χώρας.

Υπενθυμίζεται, ότι η κατασκευή του αεροδρομίου Αυλώνας είχε αρχικά ανακοινωθεί τον Ιούνιο 2018, μετά από «επίσημη πρόσκληση» που έλαβε από Κοινοπραξία εταιρειών τουρκικών συμφερόντων Cengiz Construction, Kalyon Construction και Kolin Construction, πριν καν συνταχθεί η σχετική μελέτη βιωσιμότητας του έργου. Η αλβανική Κυβέρνηση προέβη εν συνεχεία στην ψήφιση ειδικού νόμου (Ειδική Διαπραγματευτική Διαδικασία), ο οποίος προέβλεπε τις απ’ ευθείας διαπραγματεύσεις με την εν λόγω Κοινοπραξία, παρακάμπτοντας τη διενέργεια δημόσιου διαγωνισμού. 

Η συγκεκριμένη πρακτική της αλβανικής κυβέρνησης είχε προκαλέσει την έντονη αντίδραση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία προχώρησε στη διερεύνηση της υπόθεσης, καθώς και άλλων παρόμοιων αναθέσεων δημοσίων έργων στη χώρα, για το εάν συντρέχει παράβαση των προβλέψεων της Συμφωνίας Σταθεροποίησης και Σύνδεσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την Αλβανία και των Κανονισμών του ΠΟΕ, σύμφωνα με τους οποίους η αλβανική Κυβέρνηση οφείλει να διενεργεί δημόσιους ανοικτούς διαγωνισμούς για την πραγματοποίηση έργων μεγάλης κλίμακας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το συνολικό ύψος της επένδυσης για την κατασκευή του αεροδρομίου Αυλώνας είχε τότε εκτιμηθεί στα 100 εκατ. ευρώ, ενώ η διάρκεια της παραχώρησης θα κυμαινόταν από 30 έως 35 έτη.  Ωστόσο, κατά τον Απρίλιο 2019 η ανωτέρω τουρκική Κοινοπραξία με την οποία η αλβανική κυβέρνηση διεξήγαγε σχετικές διαπραγματεύσεις απέσυρε το ενδιαφέρον της και, ως εκ τούτου, το αλβανικό Υπουργείο Υποδομών και Ενέργειας αναγκάστηκε να προβεί, τον Αύγουστο 2019, σε ανοικτό διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχου με σκοπό την εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας και master plan για την κατασκευή του αεροδρομίου, με προϋπολογισμό ύψους 1,65 εκατ. ευρώ. 

Στη συνέχεια, τον Δεκέμβριο 2019, προέβη στην ανακοίνωση της διενέργειας διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου για το σχεδιασμό, κατασκευή, συντήρηση και παραχώρηση του αεροδρομίου με το μοντέλο BOT (Built-Operate-Transfer), με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 86.638.359 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ) και διάρκεια παραχώρησης τα 35 έτη. Η εν λόγω προκήρυξη ακυρώθηκε στο τέλος Μαρτίου καθώς η προθεσμία υποβολής προσφορών είχε παρέλθει άπρακτη. Ωστόσο, το έργο επαναπροκηρύχθηκε τον Οκτώβριο, προκειμένου να ακυρωθεί εκ νέου.

 

 

 

διαβάστε ακόμα

Πράσινο φως στην πρόταση της ΤΕΜΕΣ για ίδρυση Διεθνούς Σχολής Τουρισμού και Γαστρονομίας στην Καλαμάτα
Δύο Ελληνικές παραλίες στις 50 καλύτερες στον κόσμο για το 2024 – 7 κορυφαίες στην Ευρώπη
Η τηλεργασία «απειλεί» καντίνες και κυλικεία
Σε ψηφιακή αποτύπωση το «Πολιτιστικό Καλεντάρι Πιερίας»
BTW | Επιπτώσεις στη γερμανική οικονομία από την αύξηση του αεροπορικού φόρου
Ponant: Κρουαζιέρες στα Ελληνικά νησιά με αναχώρηση από Αθήνα
19,5 εκατ. θέσεις, που καλύπτουν 47 χώρες, διαθέτει το 2024 η AEGEAN
Γερμανικός Τύπος | Ελλάδα: Εξαήμερο κατά των ελλείψεων εξειδικευμένου δυναμικού;
Τουρκικός τουρισμός | +13,2% οι αφίξεις, +5,4% τα έσοδα το α' τρίμηνο
FootGolf με τη συμμετοχή των Euro 2004 Legends στο Porto Carras Pro-Am Aegean Mini Tour