Γαλλία: Το σχέδιο για την ανάκαμψη του τουρισμού – Κυβερνητική σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό τον Οκτώβριο

30-09-20 | ΚΟΣΜΟΣ

Η υγειονομική κρίση κατέστησε τον κλάδο του τουρισμού και στη Γαλλία ως έναν από τους περισσότερο πληττόμενους, λόγω των περιορισμών που τέθηκαν στις δραστηριότητες και τις μετακινήσεις, με σκοπό την καταπολέμηση εξάπλωσης της πανδημίας.

Ωστόσο, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις τα αποτελέσματα της θερινής τουριστικής περιόδου παρουσιάζουν πιο θετική εικόνα από αυτή που αναμένονταν την άνοιξη. Αυτό αποδίδεται στα έκτακτα μέτρα και δράσεις της γαλλικής κυβέρνησης για την στήριξη του εν λόγω τομέα.

Πρωτίστως, υπήρξε έντονη κινητοποίηση της εγχώριας αγοράς, με το 53% των Γάλλων να ταξιδεύουν τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο και το 94% του ως άνω ποσοστού να επιλέγει τη Γαλλία για τις διακοπές του. Επιπροσθέτως, η Γαλλία αποτέλεσε τουριστικό προορισμό για γειτονικές ευρωπαϊκές χώρες, κυρίως το Βέλγιο, την Ολλανδία και τη Γερμανία. Εκτιμάται ότι, σημαντικό ρόλο έπαιξε η διαφημιστική εκστρατεία, η οποία ξεκίνησε στις 19 Ιουνίου από την Atout France, με σύνθημα «Cet été, je visite la France» (Αυτό το καλοκαίρι, επισκέπτομαι τη Γαλλία), με στόχο να προβάλει τη Γαλλία και να παροτρύνει τους Γάλλους να επιλέξουν τον εγχώριο τουρισμό.

Η Γαλλία παρουσίασε καλύτερες επιδόσεις σε σχέση τους γείτονες της, Ιταλία και Ισπανία, χωρίς ωστόσο να αντισταθμιστούν οι απώλειες, λόγω της απουσίας διεθνών επισκεπτών. Η εικόνα της τουριστικής κίνησης τον Ιούλιο και τον Αύγουστο ήταν σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με αυτή του Ιουνίου. Οι παραθαλάσσιοι προορισμοί και τα θέρετρα στην εξοχή ευνοήθηκαν περισσότερο, σε αντίθεση με τις μεγάλες πόλεις, την Κορσική και τα ορεινά. Λιγότερα από τα μισά ξενοδοχεία στο Παρίσι και το Μπορντώ ήταν σε λειτουργία, με τα ποσοστά πληρότητας να κινούνται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Μόνη εξαίρεση αποτέλεσε η Μασσαλία, ενώ προορισμοί που συνήθως βρίσκονται υψηλά στις προτιμήσεις διεθνών τουριστών βρέθηκαν σε μειονεκτική θέση.

Αναφορικά με την τουριστική δαπάνη, αυτή μειώθηκε ραγδαία από την αρχή της κρίσης της πανδημίας. Σύμφωνα με την Τράπεζα της Γαλλίας, οι διεθνείς τουριστικές εισπράξεις ανήλθαν σε 12,3 δισ. ευρώ το  πρώτο εξάμηνο 2020, έναντι 25,5 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο 2019, σημειώνοντας απώλειες ύψους 13,2 δισ. ευρώ, δηλ. μείωση 51,9%. Σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις της Atout France, οι πιθανές απώλειες στα συνολικά τουριστικά έσοδα για το σύνολο του έτους υπολογίζονται μεταξύ 50 και 60 δισ. Ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 30- 35%.

Η γαλλική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για την στήριξη του τουριστικού τομέα, ώστε να διευκολύνει την ανάκαμψη και την επάνοδο της εν λόγω δραστηριότητας. Ο τομέας έχει ήδη επωφεληθεί από το Σχέδιο έκτακτης ανάγκης που παρουσιάστηκε στο Διυπουργικό Συμβούλιο Τουρισμού της 14ης Μαΐου 2020, συνολικού ύψους 18 δισ. ευρώ. Κάποια από τα μέτρα που ανακοινώθηκαν εξακολουθούν να βρίσκονται σε εφαρμογή, ενώ οι επιχειρήσεις έχουν ήδη επωφεληθεί από δημόσια στήριξη ύψους  13 δισ. Ευρώ, η οποία περιλαμβάνει τραπεζικά δάνεια με κρατική εγγύηση (PGE) ύψους 9,6 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 4,98 δισ. ευρώ κατευθύνθηκαν στην εστίαση και 2,38 δισ. ευρώ στον ξενοδοχειακό τομέα, το «εποχιακό» τραπεζικό δάνειο με κρατική εγγύηση (PGE «saison»), το οποίο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο και έχει ήδη χορηγήσει ποσό 125 εκ. ευρώ σε 1.097 εταιρίες και το Ταμείο Αλληλεγγύης, με 781 εκατ. Ευρώ, που καταβλήθηκαν σε επιχειρήσεις του τομέα ξενοδοχείων και εστίασης.

 

Ο τουριστικός τομέας πρόκειται να επωφεληθεί και από το σχέδιο «France Relance» για την ανάκαμψη της οικονομίας, που παρουσιάστηκε από τον Γάλλο Πρωθυπουργό κ. Castex στις αρχές Σεπτεμβρίου. Στο πλαίσιο αυτό η κυβέρνηση προτίθεται να επενδύσει 50 εκατ. Ευρώ για τη σύσταση ενός ταμείου υποστήριξης σχεδίων βιώσιμου τουρισμού.

 

Τέλος, στα μέσα Οκτωβρίου, ο Γάλλος Πρωθυπουργός πρόκειται να συγκαλέσει το Διυπουργικό Συμβούλιο Τουρισμού για την αποτίμηση των υφισταμένων μέτρων στήριξης, καθώς και τον καθορισμό των νέων προοπτικών, από κοινού με τους εκπροσώπους των φορέων του τουρισμού.

 

 

διαβάστε ακόμα

Ο συναυλιακός τουρισμός απογειώνει δαπάνες και ζήτηση για διεθνή ταξίδια – «Κλειδί» οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών
Τέλος οι Ινσταγκραμικές φωτογραφίες – Οι ταξιδιώτες επιζητούν αληθινές εικόνες ξεκούραστων διακοπών
Πάνω από τις μισές ταξιδιωτικές εταιρίες σχεδιάζουν να επενδύσουν στην A.I.
Τουρισμός | Αυξάνονται οι πρώιμες κρατήσεις για το 2025- Πρώτοι οι Βρετανοί στις κρατήσεις για το α' τρίμηνο
Διευθυντές Ξενοδοχείων Κρήτης | Σεμινάριο για την προστασία των ξενοδοχείων από τρομοκρατική επίθεση ή φυσική καταστροφή
Συνεργασία κοινού κωδικού των Aegean Airlines και Saudia
ASTERIA: Αναβιώνει ο θρυλικός προορισμός της Αθηναϊκής Ριβιέρας
«Απόβαση» 100.000 επισκεπτών το Πάσχα στην Κρήτη
Νέος νόμος για μουσική στα ξενοδοχεία: Εταιρεία παροχής μουσικής παρέχει ελληνική & ξένη μουσική σύμφωνα με την ποσόστωση που απαιτείται
Air France | Η Καλαμάτα νέος προορισμός το καλοκαίρι