Αντιμέτωπα με άδειους δρόμους και εύλογα χαμηλή διάθεση κατανάλωσης, πολυεθνικές εταιρείες-κολοσσοί κλείνουν επ’ αόριστον τα καταστήματά τους σε όλη την Κίνα.
Αλυσίδες εστίασης όπως είναι οι KFC και Pizza Hut, εταιρείες ένδυσης και αξεσουάρ όπως η σουηδική H&M και η Capri Holdings αλλά και γίγαντες της οικονομίας όπως είναι οι Apple, Adidas και Nike, βλέπουν τα ποσοστά των πωλήσεων να πέφτουν επικίνδυνα, χωρίς να υπάρχει από μέρους τους η δυνατότητα οποιασδήποτε αντίδρασης. Παράλληλα, η Capri Holdings στην οποία ανήκουν τα brands Versace, Jimmy Choo και Michael Kors, ανέστειλε ήδη τη λειτουργία 150 καταστημάτων σε όλη την Κίνα. Εξάλλου, ως κοινή ομολογία, αυτή τη στιγμή πρώτη προτεραιότητα είναι ο περιορισμός της εξάπλωσης του ιού και κατ’ επέκταση η προστασία των εργαζόμενων και των καταναλωτών.
Αξίζει να σημειωθεί το 18% των παγκόσμιων πωλήσεων για τη Nike προέρχεται από την Κίνα, ενώ η Capri Holdings ανέφερε στους επενδυτές της ότι το τρέχον τετράμηνο υπολογίζει μείωση των εσόδων κατά 100 εκ. δολάρια. Aπό την πλευρά της, η Adidas δήλωσε πως ακόμη είναι νωρίς για εκτιμήσεις, ενώ η Starbucks έχει προχωρήσει ήδη στο κλείσιμο 4.300 καταστημάτων που αντιστοιχούν στο 60% των επιχειρήσεών της στην Κίνα. Τέλος, εκπρόσωπος της Apple ανέφερε ότι 42 από τα καταστήματά της στην Κίνα θα παραμείνουν επί του παρόντος κλειστά.