Η Ισπανία παραμένει η 13η σε μέγεθος οικονομία παγκοσμίως για το 2018, μέλος της ΕΕ από το 1986 (τότε ΕΟΚ) και της Ευρωζώνης από το 1999. Παρά την οικονομική κρίση που ταλάνισε τη χώρα, ιδίως τη χρονική περίοδο 2008- 2014, η ισπανική οικονομία παραμένει ανεπτυγμένη, διαφοροποιημένη και ανταγωνιστική.
Κύρια χαρακτηριστικά που της προσδίδουν δυναμικότητα και την καθιστούν ενδιαφέρουσα αγορά - στόχο είναι:
- το μέγεθος της αγοράς
-ο υψηλός βαθμός οικονομικής ελευθερίας
- η παρουσία ανταγωνιστικών επιχειρήσεων
- τα υψηλά καταναλωτικά πρότυπα
- η ιδιότητά της ως πύλης εισόδου για τη Λατινική Αμερική
- η ποιότητα εξειδικευμένων προμηθευτών
- το εξαιρετικά ανεπτυγμένο δίκτυο υποδομών που θεωρείται ένα από τα καλύτερα παγκοσμίως.
Ένας τρόπος με τον οποίο η Ισπανία έχει επιτύχει την καθιέρωσή της ως ηγετικής δύναμης στον τομέα του τουρισμού είναι και μέσω της δυναμικότατης ανάπτυξης θεματικών μορφών τουρισμού, τις οποίες έχει ενισχύσει σημαντικά, μέσω της δημιουργίας ισχυρών θεσμικών πλαισίων, υποδομών, σαφούς στόχευσης σε θέματα τουριστικής πολιτικής και κατάλληλων διαφημιστικών εκστρατειών. Η προσέλκυση μεγάλου αριθμού τουριστών στη χώρα, περιλαμβανομένων όσων ταξιδεύουν με στόχο τις θεματικές μορφές τουρισμού, είναι αποτέλεσμα όλων των ανωτέρω χαρακτηριστικών της Ισπανίας. Δεδομένων των ομοιοτήτων και ορισμένων κοινών πλεονεκτημάτων που παρουσιάζει η χώρα μας με την Ισπανία στον τομέα του τουρισμού, σκόπιμη θα ήταν η ενδελεχής εξέταση των βέλτιστων πρακτικών της τελευταίας, ως προς την περαιτέρω ανάπτυξη της ανοδικής πορείας που, ούτως ή άλλως, καταγράφει η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.
Διαβάστε επίσης
Αφιέρωμα Ισπανία (2): Πως ενισχύει την παρουσία της στον συνεδριακό και εκθεσιακό τουρισμό
Αφιέρωμα Ισπανία (3): 10 εκατ. αφίξεις για αθλητικό τουρισμό
Αφιέρωμα Ισπανία (4): Έσοδα 30 δισ. ευρώ από τον θρησκευτικό τουρισμό
Αφιέρωμα Ισπανία (5): Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των τουριστικών επιχειρήσεων
Αφιέρωμα Ισπανία (6): Η ανάπτυξη του οινοτουρισμού – Οι 30 διαδρομές κρασιού