Η έκθεση Expo Milano 2015 "πυλώνας" για την απογείωση του τουρισμού στην Ιταλία

31-05-14 | ΚΟΣΜΟΣ

Η παγκόσμια έκθεση Expo Milano 2015 χρησιμοποιείται από την ιταλική κυβέρνηση ως 'πυλώνας" για την απογείωση του τουρισμού, καθώς μόνο για το εξάμηνο, που διαρκεί η έκθεση, αναμένονται 20 εκατ. τουρίστες. Ηδη στήνεται ένα «έξυπνο χωριό», ως πρότυπο αστικής ανάπτυξης και ως διεθνές κέντρο ανταλλαγής τεχνογνωσίας, που θα αναστήσει την οικονομία της χώρας. Θα είναι πλαισιωμένο με ποικίλες εκδηλώσεις καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας και με θεματικούς άξονες τη γαστρονομία, την καινοτομία και την αειφορία. Στην έκθεση θα συμμετάσχουν 140 χώρες. 

Το μεγαλειώδες πρότζεκτ που ετοιμάζουν οι Ιταλοί θα ξεκινήσει τον Μάιο του 2015 και θα ολοκληρωθεί στα τέλη Οκτωβρίου του ίδιου έτους και αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της στρατηγικής που υιοθετεί η χώρα στον τουρισμό. Βασική θεματική της έκθεσης θα είναι η εξής: «Τροφή για τον πλανήτη, ενέργεια για τη ζωή».

Κεντρική επιδίωξη των Ιταλών, βάσει της οποίας δομήθηκε το προτζεκτ, είναι η έκθεση αυτή να αποτελέσει μια πλατφόρμα διαλόγου και συζητήσεων ανάμεσα στις χώρες που θα συμμετάσχουν, έτσι ώστε καθεμία από αυτές να δοκιμάσουν τα τεχνολογικά και επιστημονικά δεδομένα τους στην ερμηνεία των θεματικών της έκθεσης. Ένας από τους κεντρικούς στόχους της διοργάνωσης είναι να προωθήσει τα καλά πρότυπα ζωής ενθαρρύνοντας την εξάπλωση καλών διατροφικών συνηθειών και πρακτικών σε ένα περιβάλλον αειφορούς ανάπτυξης.

Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί σε έκταση 1 εκατ. τετραγωνικών μέτρων, εντός της οποίας θα φιλοξενηθούν τα περίπτερα των χωρών που θα συμμετάσχουν. Φιλοδοξία των διοργανωτών είναι η έκθεση να μετατραπεί σε ένα τεχνολογικά προηγμένο αστικό κέντρο, το οποίο θα διαχειρίζεται «έξυπνα» τη χρήση ενέργειας και θα δώσει έμφαση στη γαστρονομία, που βρίσκεται πίσω από την «εμπειρία» του επισκέπτη.

«Απομένει κάτι λιγότερο από ένας χρόνος για τα εγκαίνια της Expo Milano 2015 και οι εργασίες στην περιοχή για την προετοιμασία της έκθεσης έχουν ήδη ξεκινήσει. Ο στόχος των 130 επίσημων συμμετοχών έχει ξεπεραστεί, ενώ περισσότερες από 140 χώρες και διεθνείς οργανισμοί έχουν εγγραφεί», δήλωσε ο γενικός μάνατζερ του Τμήματος Μάνατζμεντ της Expo 2015, Piero Galli.

Πρόθεση της διοργάνωσης, όπως είπε ο Piero Galli, είναι να προσφέρει μια υψηλής ποιότητας εμπειρία, στην οποία ο πλούτος και η ποικιλία του περιεχομένου των περιπτέρων θα συμπληρώνεται αρμονικά από τα καινοτόμα εργαλεία που θα προσφέρουν οι χώρες και οι συνεργάτες από τον χώρο της τεχνολογίας.

Θεματολογικά, κατά τις συναντήσεις των διοργανωτών με τους τουριστικούς πράκτορες που ενδιαφέρονται να γίνουν εξουσιοδοτημένοι μεταπωλητές, επισημαίνεται πως η έκθεση θα κινηθεί στους άξονες της παραδοσιακής κουζίνας, της αναψυχής, της αρχιτεκτονικής αισθητικής και της τεχνολογικής καινοτομίας με τη δέσμευση να συντελέσει στη μείωση της ανισότιμης διανομής διατροφικών πόρων στον κόσμο. Φιλοδοξία της είναι να γίνει μια παγκόσμια πλατφόρμα ανταλλαγής τεχνογνωσίας.

«Το να φέρουμε σε επαφή εκατοντάδες χώρες και εκατομμύρια ανθρώπους από όλο τον κόσμο, μέσα από ένα πρότζεκτ, αποτελεί μια συναρπαστική πρόκληση για τον παγκόσμιο τουρισμό», ομολογεί ο κ. Galli.

 H καμπάνια "Made in Italy"

Η Expo Milano 2015 είναι ο ένας εκ των δύο πυλώνων στους οποίους βασίζεται η στρατηγική της Ιταλίας στο μέτωπο του τουρισμού. Ο έτερος πυλώνας είναι η τουριστική καμπάνια της οποίας ηγείται η ο εθνικός οργανισμός τουρισμού ENIT και τιτλοφορείται «Made in Italy». Στο πλαίσιο αυτής η Ιταλία προωθείται ως μοναδικός τουριστικός προορισμός, ικανός να ξεσηκώσει πόθους και συναισθήματα και να ικανοποιήσει τις προσδοκίες των επισκεπτών του. 

Ένας από τους βασικούς στόχους της καμπάνιας αυτής είναι να προωθήσει τους προορισμούς της χώρας στην ευρύτερη περιοχή του Κόλπου, σε χώρες όπως το Μπαχρέιν, το Ομάν, το Κατάρ, το Κουβέιτ και η Σαουδική Αραβία, προκειμένου να επωφεληθεί μιας ραγδαία αναπτυσσόμενης αγοράς, που διαθέτει μια εκ των υψηλότερων κατά κεφαλήν δαπανών στον τουριστικό κλάδο.

 Η έμφαση στις αποδόσεις του τουρισμού εξηγείται από την επιδίωξη της χώρας να αναζωογονήσει την οικονομία της. Σύμφωνα με κυβερνητικούς αξιωματούχους, το ιταλικό δημόσιο αναμένεται να επενδύσει 1,3 δισ. ευρώ σε έργα υποδομών ενώ και ο ιδιωτικός τομέας αλλά και περισσότερες από 140 συμμετοχές είναι πολύ πιθανό να διοχετεύσουν στην οικονομία της χώρας από 350 εκατ. και 1 δισ. ευρώ αντίστοιχα.

Ο τουρισμός αντιστοιχεί στο 11% του ΑΠΕ της Ιταλίας. Η χώρα σκοπεύει όμως να διπλασιάσει το ποσοστό μέσα στα επόμενα χρόνια, καθώς διαθέτει το μεγαλύτερο αριθμό των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Σύμφωνα με πρόσφατα στατιστικά δεδομένα για το 2013, ο τουρισμός της Ιταλίας παρήγαγε τζίρο 73 δισ. ευρώ και προσέλκυσε πάνω από 831 εκατ. τουρίστες, ενώ η τουριστική δαπάνη αυξήθηκε κατά 3,1%, φτάνοντας στα 33 δισ. ευρώ.

 

 

διαβάστε ακόμα

Σαντορίνη: Οι τρεις αιτίες για την κατολίσθηση στη Θηρασιά – Τι εκτίμησε ο Λέκκας
Αεροδρόμιο Σητείας | Ο καλύτερος Μάρτιος & το καλύτερο α' τρίμηνο των τελευταίων 9 ετών
Ξενοδοχείο μετατρέπεται σε επιπλωμένα διαμερίσματα στο Πευκί - Αποκατάσταση διατηρητέων με τουριστική χρήση στην Αίγινα
Δήμος Βιάννου | Μέτρα για τη λειψυδρία - Stop στις νέες πισίνες
Προορισμοί: ‘Εκθεση Φωτογραφίας στον Βόλο
Αγώνας Ορεινού Τρεξίματος στον Κόζιακα
Το ρομπότ SOPHIA στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Ηράκλειο την Κυριακή
Η Ολυμπιακή Φλόγα από την Ελλάδα στη Γαλλία
«The Crete Trip 2024» στην Κρήτη | πολιτιστικό ταξίδι με 900 φοιτητές από 45 χώρες
Μάνος Κόνσολας | «Χρειαζόμαστε μια Εθνική Πολιτική για τις ορεινές περιοχές»