Τα 8 συχνότερα λάθη που κάνουν τα ξενοδοχεία στο digital marketing

19-11-18 | DIGITAL

To digital marketing αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του τρόπου προώθησης και αύξησης πωλήσεων ενός ξενοδοχείου. Θα θέλαμε να επισημάνουμε 7 λάθη που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την απόδοση και την εικόνα του ξενοδοχείου σας καθώς και τον όγκο των direct bookings σας. Ας δούμε αναλυτικότερα τι πρέπει να αποφεύγετε:

1. Αποφύγετε την αγορά fake likes και followers

Γνωρίζουμε πως δεν είναι ευχάριστο να βλέπετε τον ανταγωνιστή σας να διαθέτει ένα μεγαλύτερο αριθμό likes στο Facebook ή και μεγαλύτερο αριθμός followers στο Twitter. Δεν γνωρίζετε όμως πόσο αρνητικά θα σας επηρεάσει η αγορά ψεύτικων likes και followers. Σας παρουσιάζουμε συνοπτικά τις αρνητικές επιδράσεις:

Edgerank ονομάζεται ο αλγόριθμος του Facebook  που καθορίζει τι περιεχόμενο θα εμφανιστεί στο newsfeed ή χρονολόγιο των χρηστών. To facebook μετράει συνεχώς το engagement των posts του ξενοδοχείου σας, για να μπορέσει να καθορίσει πόσο ενδιαφέρον είναι το περιεχόμενο σας ώστε να επιλέξει σε πόσους από τους  υφιστάμενους fans σας θα το εμφανίσει. Όσοι περισσότεροι fans σας αλληλοεπιδρούν με τα posts σας, τόσο αυξάνετε η προβολή των post σας. Φανταστείτε λοιπόν πόσο αρνητικό θα είναι για τον αλγόριθμο του Facebook να έχετε χιλιάδες fans οι οποίοι ποτέ δεν αλληλοεπιδρούν με το περιεχόμενο σας.  Σχετικό άρθρο:  Πως μπορούμε να βελτιώσουμε το engagement στα social media του ξενοδοχείου

Μεγαλύτερη σπατάλη διαφημιστικού budget Στην επόμενο boost ενός post σας, θα αναγκαστείτε να ξοδέψετε περισσότερα χρήματα για να εμφανιστεί η δημοσίευση σας και στους ανενεργούς fans σας (μην ξεχνάτε πως μετριούνται ως fans σας και ας μην συνεισφέρουν σε τίποτα άλλο).

Αρνητική εικόνα για το ξενοδοχείο σας Μπορεί να παινεύεστε οτι το ξενοδοχείο σας διαθέτει μερικές δεκάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες fans άλλα όταν κάνετε ένα post καταλήγετε με 4 likes. Αυτό συμβαίνει διότι οι σύγχρονοι χρήστες του Facebook είναι πιο εξικοιωμένοι και σίγουρα θα υποπτευθούν οτι κάτι δεν πάει καλά εδώ (σχέση fans/followers με likes σε posts/tweets). Επίσης αρκετοί χρήστες γνωρίζουν οτι είναι μια ανήθικη πρακτική. Μην καταστρέφετε λοιπόν την εικόνα του ξενοδοχείου σας απλά για να ικανοποιήσετε την επιθυμία για εμφάνιση μεγάλου αριθμού fans. Επιλέξτε άλλους τρόπους υγιούς αύξησης του fan base σας. Σε μελλοντικό μας άρθρο θα αναπτύξουμε τακτικές σχετικά με το πως μπορείτε να το επιτύχετε.

Τα στατιστικά σας στοιχεία δεν θα είναι “καθαρά” Με την αγορά ψεύτικων likes και followers θα καταστρέψετε την εικόνα των στατιστικών και δεν θα μπορείτε πλεόν να εξακριβώνετε τη σαφή ηλικία, γεωγραφική τοποθεσία, φύλο  καθώς και άλλα χαρακτηριστικά των fans σας.

2. Το ξενοδοχείο δεν διαθέτει ολοκληρωμένη digital media στρατηγική

Κατά καιρούς σε διάφορες συναντήσεις που έχουμε κάνει με υποψήφιους πελάτες ακούμε το επιχείρημα  “το ξενοδοχείο μας διαθέτει σελίδα στο Facebook”. Αυτό αρκεί όμως; To σύγχρονο digital marketing διαθέτει μια πλειάδα πλατφορμών και εργαλείων με σκοπό να αυξήσετε τα direct bookings σας άλλα και να επιτύχετε όποιο άλλο στόχο θέσετε. Μην περιορίζεστε λοιπόν σε μια μόνο πλατφόρμα (συνήθως αυτή του Facebook) άλλα εκμεταλλευτείτε όλες τις δυνατότητες που σας δίνονται. Σύμφωνα με το προφίλ του κοινού σας σχεδιάστε την στρατηγική και τις τακτικές για να βελτιστοποιήσετε την απόδοση των ενεργειών και των χρημάτων σας. Θέστε ξεκάθαρους στόχους και υλοποιήστε.

3. Αντικοινωνικότητα στα κοινωνικά δίκτυα

Τα κοινωνικά δίκτυα (social media) ονομάστηκαν κοινωνικά γιατι απλά φέρνουν σε επαφή ανθρώπους. Τηρήστε τους κανόνες ευγενίας και επικοινωνίας απαντώντας στα σχόλια των χρηστών σας (είτε θετικά ή αρνητικά) καθώς και να κάνετε like στις δημοσιεύσεις που κάνουν με αναφορά το ξενοδοχείο σας. Στο κάτω κάτω της γραφής δωρεάν διαφήμιση για το ξενοδοχείο σας κάνουν. Επίσης είναι πολύ σημαντικό να απαντάτε σε σύντομο χρονικό διαστήμα (σχεδόν άμεσα) στα όποια προσωπικά μηνύματα που αποστέλλουν οι χρήστες προς το ξενοδοχείο σας.

4. Οι δημοσιευσεις δεν έχουν σταθερή συχνότητα

Αυτό που συμβαίνει συχνά είναι οτι με το κλείσιμο της τουριστικής σαιζόν, το ξενοδοχείο παύει να ενημερώνει και τους social media λογαριασμούς του. Αυτό είναι μεγάλο λάθος καθότι:

- Δίνετε μια αρνητική εικόνα για το ξενοδοχείο σας. Φανταστείτε τον χρήστη που μπαίνει στο social media λογαριασμό του ξενοδοχείου σας και διαπιστώνει οτι η τελευταία ενημέρωση σας ήταν πριν 2 μήνες. Αυτόματα και υποσυνείδητα επηρεάζετε αρνητικά τον υποψήφιο πελάτη σας που μπορεί να συσχετίσει αυτή τη μορφή “εγκατάλειψης” παραδείγματος χάρην και με την συντήρηση των κτιρίων (μπορεί να είναι ακραίο το παράδειγμα άλλα θέλουμε να αναδείξουμε τον παραλληλισμό).

- Επηρεάζεται το edgerank του Facebook και η εμφάνιση σε άλλα social media. Όπως προαναφέραμε ο αλγόριθμος του Facebook προσμετρά το engagement των χρηστών για να καθορίσει τον αριθμό εμφάνισης περιεχομένου στους fans σας. Εφόσον λοιπόν διατηρείται ανενεργό για μεγάλο χρονικό διάστημα τον λογαριασμό σας μειώνετε την πιθανότητα αλληλοεπίδρασης των fans άρα και την πιθανότητα εμφάνισης του μελλοντικού σας post. Κάτι παρεμφερές συμβαίνει πλέον και στο Instagram (μετά την εξαγορά του από το Facebook) που άρχισε να επηρεάζει την εμφάνιση των posts μέσω αλγόριθμου.

5. Μη παρακολούθηση των στατιστικών και άλλων report

Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του digital marketing είναι οτι μας παρέχει την δυνατότητα να μετράμε και παρακολουθούμε την απόδοση των ενεργειών μας. Αγοράζοντας μια θέση διαφήμισης σε κάποιο inflight περιοδικό ή σε κάποια ξένη εφημερίδα, δεν μπορούμε να προσμετρήσουμε τον επακριβή αριθμό κρατήσεων που ήρθε στο ξενοδοχείο σας. Με την παρακολούθηση των online ενεργειών, μπορείτε να διαπιστώσετε τι λειτουργεί καλύτερα για την επιχείρηση σας και βέβαια να προχωρήσετε σε όποιες αλλαγές απαιτούνται για να βελτιώσετε την αποτελεσματικότητα.

6. Μη παρακολούθηση των νέων τάσεων και εφαρμογών της τεχνολογίας

Ο κλάδος του digital marketing αναπτύσετε με ραγδαίους ρυθμούς καθημερινά. Τακτικές οι οποίες επιφέραν τα βέλτιστα πριν λίγο καιρό, ενδεχομένως να μην έχουν τα ίδια αποτελέσματα σήμερα. Για παράδειγμα, παλαιότερα για την βελτιστοποίηση του site (την κατάκτηση των υψηλότερων θέσεων στις μηχανές αναζήτησης) μια συνήθη τακτική ήταν το keyword stuffing. Δηλαδή, την πολλάπλη εισαγωγή των λέξεων κλειδιά στο κείμενο. Τώρα πλεόν, η τακτική αυτή όχι μόνο θεωρείται παρωχημένη και αναποτελεσματική άλλα ενδεχομένως να επιφέρει και ποινή (χαμηλότερη κατάταξη στις σελίδες αποτελεσμάτων) από τις μηχανές αναζήτησης

Ένα ακόμα παράδειγμα είναι η διάδοση των website με resposive design (είναι η αλλαγή του τρόπου εμφάνισης του website ανάλογα με τη συσκευή του επισκέπτη). Ειδικά στο ξενοδοχειακό κλάδο παρατηρείται μεγάλη άνοδος στις επισκέψεις των website από κινητά και tablet. Η μη ύπαρξη site με responsive σχεδιασμός επιφέρει:

Επίσης τα διάφορα social networks καθώς και οι μηχανές αναζήτησης κατά καιρούς αλλάζουν τους αλγόριθμους, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η αποτελεσματικότητα των post του ξενοδοχείου.

7.  Δημοσιεύσεις που δεν ταιριάζουν στο χαρακτήρα του ξενοδοχείου

Είναι πολύ σημαντικό οι δημοσιεύσεις να είναι προσαρμοσμένες στο κοινό που στοχεύει το ξενοδοχείο. Πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη την έκφραση, τις περιγραφές και το κυριότερο τις εικόνες που θα χρησιμοποιήσουμε. Στο Facebook προτείνουμε να δημοσιεύετε σε περισσότερο από μια γλώσσες κάνοντας το χρήστη να νοιώθει οτι τον περιμένει ένα οικείο προς αυτόν περιβάλλον.

8. Επιλογή μη σωστού συνεργάτη

Το digital marketing του ξενοδοχείου σας είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση για να την εμπιστευτείτε σε κάποιο άτομο το οποίο θα απλά διαχειρίζεται το φωτογραφικό σας υλικό στο ένα και μοναδικό facebook λογαριασμό. Το χαμηλότερο τίμημα δεν εγγυάται τη σωστή λειτουργία και τη μεγιστοποίηση της απόδοσης. Μπορεί να συντηρείτε μια πολύ καλή facebook παρουσία άλλα δεν θα έχετε ενεργοποιήσει όλους αυτούς τους μηχανισμούς που θα επιφέρουν τα μέγιστα όπως αναγνωρισιμότητα και αύξηση των direct bookings.

Ο Κύρος Ασφής είναι Managing Partner της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία.

 

 

διαβάστε ακόμα

Το ρομπότ SOPHIA στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Ηράκλειο την Κυριακή
Η Ολυμπιακή Φλόγα από την Ελλάδα στη Γαλλία
«The Crete Trip 2024» στην Κρήτη | πολιτιστικό ταξίδι με 900 φοιτητές από 45 χώρες
Μάνος Κόνσολας | «Χρειαζόμαστε μια Εθνική Πολιτική για τις ορεινές περιοχές»
Δήμος Αθηναίων: Αυξήθηκαν κατά 54% οι εντολές απομάκρυνσης παράνομων τραπεζοκαθισμάτων
Αγώνας ορεινού τρεξίματος Ανοπαία Ατραπός
Διεθνές Φεστιβάλ Αραδοσίβιων στην Ελασσόνα
Wyndham Hotels & Resorts: Ισχυρό α’ τρίμηνο με ρεκόρ νέων και υπό κατασκευή δωματίων
Πρώην δήμαρχος Βενετίας προς τουρίστες: «Μην πληρώνετε τον φόρο εισόδου στην πόλη»
Έρευνα | Τα καλύτερα και χειρότερα αεροδρόμια στην Ελλάδα, σύμφωνα με τους χρήστες της Google