Όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενα άρθρα μας μια σωστή και ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική επιλέγει τα σωστά εργαλεία και τακτικές προκειμένου να επιτύχει τους στόχους που έχει θέσει η επιχείρηση. Στην περίπτωση της αύξησης των απευθείας πωλήσεων / κρατήσεων ενός ξενοδοχείου ή τουριστικής επιχείρησης, το retargeting αναδεικνύεται σε πολυτιμότατο εργαλείο.
Πριν εξηγήσουμε πως λειτουργεί το retargeting, ας ξεκινήσουμε μια μια απλή παρατήρηση. Σας έχει τύχει ποτέ να έχετε επισκεφθεί μια ιστοσελίδα και στην συνέχεια να βλέπετε διαφημίσεις σχετικά με την επιχείρηση την οποία είχατε επισκεφθεί; Εάν ναι, τότε έχετε αποτελέσει μέρος μιας retargeting καμπάνιας.
Αυτό που ουσιαστικά συμβαίνει είναι πως όταν ένας χρήστης επισκέπτεται την ιστοσελίδα για την οποία έχουμε προγραμματίσει να εκτελέσουμε retargeting καμπάνια, του εγκαθίσταται ένα μικρό κομμάτι κώδικα που ονομάζεται cookie. Στη συνέχεια εμφανίζουμε διαφημίσεις σχετικά με την επιχείρηση μας.
Υπάρχουν 5 βασικά είδη retargeting που μπορεί να διαφέρουν ως προς την μεθοδολογία τους άλλα έχουν κοινό στόχο. Ας δούμε λοιπόν ποια είνα αυτα.
1. Site Retargeting
To Site Retargeting είναι το πιο δημοφιλές εργαλείο retargeting. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, το Site Retargeting προορίζεται να προσεγγίσει επισκέπτες που έχουν ήδη επισκεφθεί τον ιστότοπό σας.
2. Email Retargeting
To Email Retargeting γίνεται συνήθως όταν ένας χρήστης έχει ξεκινήσει την διαδικασία κράτησης ή πώλησης άλλα δεν την έχει ολοκληρώσει. Για το λόγο αυτό είναι πολύ σημαντικό να ζητάμε και να κρατάμε το email του χρήστη από τα πρώτα βήματα της διαδικασίας κράτησης / πώλησης προκειμένου να μπορέσουμε να επικοινωνήσουμε ξανά μαζί του.
3. Contextual advertising
Tο contextual advertising είναι μια σχετικά νέα τακτική στην οποιά διαφημίζουμε την επιχείρηση μας στο περιβάλλον μιας συναφούς με την δική μας επιχείρηση περιβάλλον. Για παράδειγμα, εάν ένας επισκέπτης αναζητά δωμάτια στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου μας και στη συνέχεια το εγκαταλείπει για να αναζητήσει αεροπορικά εισιτήρια, η διαφήμιση του ξενοδοχείου μας θα εμφανιστεί στη σελίδα της αεροπορικής εταιρείας.
4. Social Retargeting
Tο Social Retargeting μας επιτρέπει να εμφανίσουμε διαφημίσεις σχετικά με την επιχείρηση στα social media, αφότου έχει πρώτα επισκεφτεί την ιστοσελίδα μας.
5. Search Retargeting
Το Search Retargeting διαφέρει από τους προηγούμενους τύπου retargeting. Αντί να εστιάζουμε σε επισκέπτες που επισκέφτηκαν τον ιστότοπό μας, το search retargeting στοχεύει στην προσέγγιση νέων πελατών που ενδιαφέρονται για την επιχείρηση μας. Λειτουργεί με τη στόχευση χρηστών που αναζητούν λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την επιχείρηση μας, αλλά δεν επισκέφτηκαν ποτέ τον ιστότοπό μας. Για παράδειγμα, η διαφήμισή μας ενδέχεται να εμφανίζεται σε πελάτες που έχουν αναζητήσει "καλύτερο ξενοδοχείο spa" ή "ξενοδοχείο Λουτράκι".
Το πρώτο όφελος που προκύπτει η βελτιστοποίηση του διαφημιστικού budget καθώς το δαπανάμε σε απόλυτα στοχευμένο κοινό. Δηλαδή σε άτομα που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την επιχείρηση μας, τουλάχιστον μια φορά, αφού είχαν επισκεφθεί την ιστοσελίδα μας. Το δεύτερο άλλα και μεγαλύτερο όφελος που προκύπτει από το retargeting είναι ότι αυξάνονται σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό οι πιθανότητες να επιτύχουμε μια πώληση ή κράτηση για την την επιχείρηση μας.
Εάν πρωταρχικός μας στόχος λοιπόν είναι η αύξηση και κρατήσεων άλλα και η βελτιστοποίηση του ROI μας (διαβάστε το σχετικό άρθρο με το τι είναι το ROI) η χρήση retargeting τακτικών θα βελτιστοποιήσει τα αποτελέσματα μας.
Ο Κύρος Ασφής είναι Managing Partner της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία.