Μια συνηθισμένη συνθήκη είναι πως όταν όλα πάνε όλα καλά κανείς δεν γκρινιάζει και δεν ανησυχεί. Αυτό συμβαίνει κυρίως στους high season μήνες όπου οι κρατήσεις και η πληρότητα είναι υψηλή. Τι συμβαίνει όμως όμως κατά την διάρκεια όπου έχουμε χαμηλότερες κρατήσεις; Μπορούμε να επηρεάσουμε τις περιόδους που παρατηρούμε χαμηλή επίδοση με την διεξαγωγή κάποιας διαφημιστικής ενέργειας; Μέσα από αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε πως μπορεί μια τουριστική επιχείρηση να βελτιώσει τις πωλήσεις/κρατήσεις της.
Ας δούμε ποια είναι τα διαθέσιμα, και πιο αποτελεσματικά, εργαλεία διαφήμισης που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για την διεξαγωγή επί πληρωμής προωθητικών ενεργειών.
1. Google Adwords
Tα Google Adwords βοηθούν την τουριστική επιχείρηση μας να προβάλλεται στις αναζητήσεις χρηστών της δημοφιλούς μηχανής αναζήτησης. Οι διαφημίσεις προβάλλονται εφόσον ο χρήστης πληκτρολογήσει τις λέξεις κλειδιά για τις οποίες θέλουμε να εμφανίζονται διαφημίσεις μας. Πέρα των λέξεων κλειδιών μπορούμε να στοχεύσουμε και γεωγραφικά τους χρήστες μας.
2. Facebook Ads
Τα Facebook Ads σε αντίθεση με τα Google Adwords εμφανίζονται με διάφορα κριτήρια που σχετίζονται με το προφίλ του χρήστη που θέλουμε να στοχεύσουμε, όπως φύλλο, ηλικία, ενδιαφέροντα, τόπος κατοικίας ή παρούσας διαμονής και άλλα.
Πριν απαντήσουμε σε αυτή την πολύ κρίσιμη ερώτηση, πρέπει να διευκρινίσουμε ότι μια επιτυχημένη digital marketing στρατηγική περιλαμβάνει στο σχεδιασμό της και έχει προϋπολογίσει τυχόν διαφημιστικές ενέργειες και καλό είναι να αποφεύγονται “σπασμωδικές” και μεμονωμένες ενέργειες.
Ιδανικά θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα μείγμα διαφήμισης όπου μεγαλύτερη βαρύτητα θα κατέχουν τα Facebook ads και λιγότερο τα Google Adwords. Οι λόγοί για τους οποίους προτείνουμε ένα τέτοιο μίγμα είναι οι εξής:
Όπως προαναφέραμε τα Facebook Ads μας δίνουν εξαιρετική δυνατότητα στόχευσης για το κοινό που μας ενδιαφέρει. Επίσης μέσω της επιλογής frequent travellers μας δίνει τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε κοινά που ενδιαφέρονται να πρ
Οι διαφημίσεις μέσω Facebook Ads μέχρι στιγμής είναι φθηνότερες σε σχέση με τις υπόλοιπες μορφής digital διαφήμισης
Συμπληρωματικά και για να βελτιώσουμε την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας μπορούμε να ενεργοποιήσουμε και τις διάφορες remarketing/retargeting δυνατότητες που μας δίνουν οι διάφορες πλατφόρμες.
Τέλος, ένα πολύ βασικό στοιχείο της καμπάνιας μας είναι να γνωρίζουμε το ROI (Return On Investment) ή Απόδοση της διαφημιστικής επένδυσης μας. Κατά αυτό το τρόπο και μπορούμε να ορίσουμε το ύψος του χρηματικού ποσού που θα διαθέσουμε άλλα και θα αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας μας. Για όποιον ενδιαφέρεται να ενημερωθεί σχετικά με το ROI προτείνουμε να διαβάσει το σχετικό μας άρθρο “Τι είναι το ROI στο digital marketing”.
Καταλήγωντας θα θέλαμε να επισημάνουμε πως μια επιτυχημένη καμπάνια θα πρέπει να έχουμε διασφαλίσει τα παρακάτω:
1. Να έχουμε "προσχεδιάσει" όσο το δυνατόν τις ενέργειες μας.
2. Να γνωρίζουμε το κοινό μας.
3. Να έχουμε ορίσει ένα ικανό ποσό διαφήμισης το οποίο θα είναι και αποτελεσματικό (αποφεύγουμε να εκτιμούμε το ποσό της διαφημιστικής δαπάνης σύμφωνα με αυτό που μας φαίνετε λογικό) και να καλύπτει το μίγμα μας.
4. Να γνωρίζουμε και να εκμεταλλευτούμε όλες τις δυνατότητες των ψηφιακών διαφημιστικών πλατφορμών.
5. Να δημιουργήσουμε ένα κατάλληλο και ελκυστικό διαφημιστικό μήνυμα.
6. Να παρακολουθούμε επακριβώς την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας μας.
** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία.