Ο ρόλος των hashtags στη digital marketing στρατηγική της τουριστικής επιχείρησης

06-07-18 | DIGITAL

Hashtag. Ένα από τα μεγάλα trend του digital marketing τα τελευταία χρόνια. Εάν αποτελεί άγνωστη λέξη, είναι οι λέξεις φράσεις που ακολουθούν το σύμβολο # στις αναρτήσεις μας στα social media (π.χ. #visitgreece) και το λεγόμενο κάγκελο στη Ελληνική του έκδοση (θα προτείναμε να αποφεύγετε να το λέτε κάγκελο). Ποιός είναι ο ρόλος τους όμως και πως πρέπει να τα χρησιμοποιούμε;

Ο ρόλος των hashtags

Τα hashtags βοηθάνε πάρα πολύ στην κατηγοριοποίηση του περιεχομένου και στην ανακάλυψη του από τους διάφορους χρήστες. Για παράδειγμα εάν κάποιος χρήστης του Instagram πατήσει το hashtag #Greece θα του εμφανιστούν όλες οι αναρτήσεις που περιέχουν το #Greece. 

Πως χρησιμοποιούμε τα hashtags;

Η χρήση των hashtags είναι διαφορετική για κάθε κοινωνικό δίκτυο. Διαφέρει ο αριθμός των hashtags που χρησιμοποιούμε σε κάθε social media, άλλα και η λέξη που χρησιμοποιούμε. Για να μπορέσουμε να βελτιστοποιήσουμε την απόδοση των hashtags θα πρέπει να χρησιμοποιούμε ειδικά εργαλεία που υπάρχουν και μας βοηθούν στο να ανακαλύπτουμε και να αναλύουμε την αποτελεσματικότητα του κάθε hashtag. Ας δούμε όμως πως χρησιμοποιούνται τα hashtag σε κάθε κοινωνικό δίκτυο ξεχωριστά.

Χρησιμοποιώντας τα hashtags στο Facebook

Η χρήση των hashtags στο Facebook αποτελεί πάντα μια μεγάλη συζήτηση στους κύκλους των digital marketeers (εάν θέλετε μπορείτε να διαβάσετε το νεότερο άρθρο μου σχετικά με το εάν πρέπει να χρησιμοποιούνται hashtags στα facebook posts του ξενοδοχείου). Οι απόψεις διίστανται για τον αριθμό των hashtags που πρέπει να χρησιμοποιούνται σε κάθε ανάρτηση άλλα ένα είναι σίγουρο. Ότι βοηθούν στην ανακάλυψη του περιεχομένου από τους χρήστες άλλα και στο branding της τουριστικής επιχείρησης μας. Η δική μου πρόταση είναι να χρησιμοποιούμε έως και 5 hashtags. Το ιδανικό είναι να χρησιμοποιούμε μέχρι 2 hashtags. Σε προηγούμενο άρθρο μας αναφερθήκαμε σε ένα από τα μεγάλα λάθη που γίνονται από τους διαχειριστές social media λογαριασμών και αφορά την μεταξύ σύνδεση των λογαριασμών ώστε να εμφανίζεται η ίδια ανάρτηση σε όλους τους συνδεδεμένους λογαριασμούς. Στο παρακάτω παράδειγμα ο διαχειριστής του Facebook λογαριασμού έχει συνδέσει και το Instagram λογαριασμό και εμφανίζεται η ανάρτηση που έγινε στο τελευταίο. Παρατηρήστε πόσα hashtag εμφανίζονται και κρίνετε μόνοι σας κατά πόσο είναι σωστή ή λάθος αυτή η ενέργεια.

Χρησιμοποιώντας τα hashtags στο Twitter

Εδώ ακολουθούμε μια διαφορετική τακτική ως προς την χρησιμοποίηση των hashtags. Καταρχήν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε περισσότερα hashtags άλλα κυρίως αναζητάμε να συμμετέχουμε σε πολυπληθείς συζητήσεις χρηστών, τα λεγόμενα tweet chats. Σε αυτά τα tweet chats συμμετέχουν πολλοί χρήστες που χρησιμοποιούν το ίδιο hashtag. Επίσης επιδιώκουμε τη χρήση γενικών hashtags (π.χ. #travel και όχι #hotelinmykonoswithseaview)

Χρησιμοποιώντας τα hashtags στο Instagram

Η χρήση του hashtags υπήρξε ένας από τους θεμέλιους λίθους ανάπτυξης του Instagram. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα μεγάλο αριθμό hashtags προκειμένου να μας ανακαλύψουν οι χρήστες. Σε αντίθεση με το Twitter εδώ μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πιο εξειδικευμένα/συγκεκριμένα hashtags. Σίγουρα πάντως απαιτείται μεγάλη έρευνα για την τελική επιλογή αυτών και μπορούμε να δούμε και ποιά hashtag μας προτείνει το ίδιο το Instagram στην mobile εφαρμογή του. 

Χρησιμοποιώντας τα hashtags στο Linkedin

Αν και μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσε να γίνει χρήση των hashtags στο Linkedin τον τελευταίο καιρό η ίδια η πλατφόρμα προωθεί την χρήση τους (μάλιστα προτείνωντας συμπληρωματικά hashtags που μπορούμε να συμπεριλάβουμε στην ανάρτηση μας). Είναι ακόμα νωρίς για την εξαγωγή κάποιων συμπερασμάτων άλλα παρακολουθούμε με ιδιαίτερη προσοχή τις εξελίξεις.

Χρησιμοποιώντας τα hashtags στο Pinterest

Το Pinterest αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που βρίσκεται στη διαδικασία μετεξέλιξης της σε μηχανή αναζήτησης. Σχετικά με τα hashtags θα πρέπει να τα χρησιμοποιούμε στα διάφορα pins μας καθότι βοηθάει στην κατηγοριοποίηση του περιεχομένου και φυσικά την αναζήτηση του από τις χρήστριες (επιμένω στο γυναικείο κοινό γιατί το Pinterest έχει μεγαλύτερο μερίδιο σε αυτό).

Ανακεφαλαιώνοντας τα παραπάνω, θεωρούμε σημαντική τη χρήση των hashtags στα διάφορα κοινωνικά δίκτυα αλλά σε συνέχεια κατάλληλης μελέτης και ανάλυσης. Δεν θα πρέπει να κάνουμε ένα copy/paste παρά μόνο εάν θεωρούμε ότι έχουμε βρει τα κατάλληλα hashtags που λειτουργούν βέλτιστα σε όλες τις πλατφόρμες. 

Ο Κύρος Ασφής είναι ο Managing Director της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις που στοχεύουν στην αύξηση των απευθείας πωλήσεων και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία τους. Σε συνεργασία με την InnFaith Hospitality Management παρέχουν ολοκληρωμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις . 

 

διαβάστε ακόμα

«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ