Παρατηρώντας διάφορους λογαριασμούς τουριστικών επιχειρήσεων, διαπίστωσα πως ένας μεγάλος αριθμός αυτών είχαν κάνει share το Instagram post τους στη Facebook σελίδα τους. Μπορεί άμεσα να αναρωτηθείτε: “Μα ποιό είναι το κακό σε αυτή την ενέργεια;” Ας δούμε λοιπόν γιατί δεν πρέπει να συνδέουμε τους Facebook και Instagram και άλλους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης της επιχείρησης μας παρόλη την φαινομενική οικονομία χρόνου που επιτυγχάνουμε.
Ο κυριότερος λόγος είναι ότι έχουμε διαφορετική γραφή του μηνύματος σε κάθε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Οι λόγοι είναι οι εξής:
- Περιορισμός των χαρακτήρων σε κάθε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Η ανάρτηση που έχουμε δημιουργήσει για το Facebook μπορεί να μην είναι κατάλληλη για το Twitter εξαιτίας του περιορισμού των 280 χαρακτήρων που ισχύει στο Twitter.
- Εμφάνιση του μηνύματος με διαφορετικό τρόπο σε κάθε πλατφόρμα. ‘Οταν συγγράφουμε μια ανάρτηση ο βασικό μας στόχος είναι να κερδίσουμε την προσοχή του αναγνώστη. Η φωτογραφία μπορεί ναι μεν να αποτελεί το κυριότερο παράγοντα προσέλκυσης της προσοχής ενός χρήστη άλλα η ανάγνωση της πρώτης πρότασης είναι αυτή που θα κρατήσει το ενδιαφέρον του χρήστη. Και για να το εξηγήσω πιο απλά διαφορετικός αριθμός χαρακτήρων εμφανίζονται στο newsfeed.
- Διαφορετικός τρόπος λειτουργίας κάθε πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης. Σε αυτό το σημείο αναφερόμαστε ειδικά για το θέμα χρήσης των διαφόρων hashtags. Ο αριθμός των hashtags που χρησιμοποιούμε σε κάθε ανάρτηση είναι διαφορετικός σε κάθε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Η παρακάτω ανάρτηση αποτελεί τρανή απόδειξη λανθασμένης σύνδεσης του Instagram λογαριασμού με τη Facebook σελίδα καθώς στην Facebook ανάρτηση εμφανίζεται το μεγάλος πλήθος των hashtags που χρησιμοποιήθηκαν στην Instagram ανάρτηση. Ενημερωτικά στο Facebook, για θέματα βελτιστοποίησης της οργανικής εμφάνισης της ανάρτησης, χρησιμοποιούμε έως και 5 hashtags. Το παρακάτω παράδειγμα αποτελεί μια απόδειξη των παραπάνω και για ευνόητους λόγους έχουμε αποκρύψει όποιο στοιχείο μπορεί να αποκαλύψει τον λογαριασμό στον οποίο ανήκει η ανάρτηση.
- Κακή εμφάνιση της ανάρτησης. Αυτό συμβαίνει κυρίως στην περίπτωση που έχουμε συνδέσει το Facebook λογαριασμό με τον Τwitter λογαριασμό. Η παρακάτω εικόνα είναι αποτέλεσμα μιας τέτοιας σύνδεσης και νομίζω πως δεν χρειάζεται περαιτέρω σχολιασμό. Το κακό αποτέλεσμα είναι εμφανές ειδικά όταν χρησιμοποιούμε video στο Facebook λογαριασμό μας.
Κλείνοντας θα θέλαμε να τονίσουμε ότι η μεταξύ σύνδεση των διάφορων λογαριασμών κοινωνικών δικτύων μπορεί φαινομενικά να διευκολύνει τη διαχείριση τους, άλλα αυτή η ευκολία στοιχίζει ακριβά στην αποτελεσματικότητα και εμφάνιση των αναρτήσεων μας. Για το λόγο αυτό δημιουργούμε και ανεβάζουμε διαφορετικές αναρτήσεις σε κάθε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που έχουμε επιλέξει να χρησιμοποιούμε.