Κρίσιμες τάσεις, όχι απαραίτητα αυτονόητες

28-06-18 | DIGITAL

Οι ανάγκες για marketing της τουριστική οικονομίας έχουν μετακινηθεί δραματικά προς τα ψηφιακά κανάλια και οι δυνατότητες μιας τουριστικής επιχείρησης καθώς όμως και η πολυπλοκότητα έχουν αυξηθεί εντυπωσιακά. Είναι πραγματικά δύσκολο να γνωρίζει κανείς  που να εστιάσει δεδομένων όλων των επιλογών και μεθοδολογιών με τις οποίες βομβαρδίζεται καθημερινά.  Ας δούμε κάποιες πολύ βασικές τάσεις οι οποίες ενώ είναι κρίσιμες, δεν είναι αυτονόητες. 

1. Τα ψηφιακά κανάλια πρέπει να είναι η πρώτη μας επιλογή.

Είναι εντυπωσιακό ότι αυτό το γεγονός δεν γίνεται κατανοητό και δεν υιοθετείται. Τρία στοιχεία μας επιβάλουν τη νέα πραγματικότητα:

2. Η διαδρομή: GoogleOTA – (Site ξενοδοχείου) – Tripadvisor

Αυτή είναι και η συνήθης πορεία μιας έρευνας online πριν παρθεί μια απόφαση να γίνει κάποια κράτηση, η οποία δεν περιέχει απαραίτητα και το site του ξενοδοχείου. Αν δεν το προσέξατε, εδώ λείπουν και τα social media. Υπάρχει πολλή δουλειά η οποία πρέπει να γίνει εκτός social media και να μην θεωρούμε ότι αυτά είναι πανάκεια. Οι μικρότερες ηλικίες σχεδόν πάντα ξεκινούν την έρευνά τους από τις μηχανές αναζήτησης. 

3. Mobile First!

Σε πρόσφατο άρθρο εξηγήσαμε γιατί πρέπει να σκεφτόμαστε πρωτίστως το mobile. Αν δεν το κάνουμε, η αποτελεσματικότητά μας και η ανταγωνιστικότητά μας περιορίζονται σημαντικά.

4. Φωτογραφία, βίντεο – Site-  το οπτικό περιεχόμενο κυριαρχεί. 

Πάνω από το 51% των ταξιδιωτών παίρνουν τελικές αποφάσεις επηρεασμένοι από οπτικό περιεχόμενο. Δεν υπάρχει δικαιολογία να μην έχουμε όσο το δυνατόν καλύτερο φωτογραφικό και βίντεο υλικό, το οποίο να ανανεώνεται τακτικά. Το ίδιο ισχύει και σχετικά με την εικόνα του site μας και με τις αναρτήσεις μας στα  social media

5. Τα social media δεν είναι free

Ναι μεν, αλλά: πόσοι βλέπουν τις δωρεάν αναρτήσεις μας στο Facebook; Υπάρχει το σχετικό άρθρο όπου εξηγήσαμε τη σχέση των οργανικών αποτελεσμάτων και της διαφήμισης στο Facebook. Πρέπει να εκμεταλλευτούμε την δωρεάν φύση των social media και να υποστηρίξουμε τα οργανικά μας αποτελέσματα, όμως, η αποτελεσματικότητά μας θα είναι μικρή αν περιοριστούμε εκεί. Τα social media βγάζουν χρήματα από διαφήμιση και σαν αντάλλαγμα μας δίνουν πολύ καλά εργαλεία για να στοχεύσουμε το ιδανικό κοινό μας. 

Οι 5 παραπάνω τάσεις δεν είναι διαπραγματεύσιμες αν θέλουμε να συμβαδίζουμε με την εποχή και να είμαστε ανταγωνιστικοί. Από την εμπειρία μου στον χώρο του ψηφιακού marketing τα παραπάνω 5 σημεία ενώ είναι προφανή, δεν αντιμετωπίζονται με όση προσοχή χρειάζεται από τους υπεύθυνους marketing των τουριστικών επιχειρήσεων και αυτό έχει αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητά τους.

Ο Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Tourism Agency

διαβάστε ακόμα

«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ