Mobile first είναι η λογική παραγωγής μιας ιστοσελίδας με τις mobile συσκευές κατά νου πρωτίστως και δευτερευόντως τα υπόλοιπα μέσα όπως τα desktop PC.
Έχουμε τονίσει σε αρκετά άρθρα ως τώρα τη σημασία του mobile, εφόσον μας ενδιαφέρει να αυξήσουμε τα οργανικά αποτελέσματα και τις απευθείας κρατήσεις. Σήμερα θα εμβαθύνουμε λίγο σχετικά με το γιατί:
Οι στατιστικές δείχνουν ότι μόνο 16% των απευθείας κρατήσεων από το site του ξενοδοχείου γίνονται από mobile συσκευή, ενώ οι συνολικές κρατήσεις από mobile συσκευές φτάνουν το 40%. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει πολύ μεγάλο περιθώριο βελτίωσης για τις απευθείας κρατήσεις, επίσης σημαίνει ότι τις κρατήσεις τις οποίες δεν παίρνουμε εμείς απευθείας, τις παίρνουν μεσάζοντες οι οποίοι προφανώς και ακολουθούν τη mobile first στρατηγική στις ιστοσελίδες τους.
Οι στατιστικές επίσης μας δείχνουν ότι το 70% των ταξιδιωτών κάνουν την έρευνα πριν την κράτηση από κινητή συσκευή έτσι ώστε το 40% να ολοκληρώνει τη διαδικασία κράτησης με τον ίδιο τρόπο και τα ποσοστά αυτά αυξάνονται κάθε χρόνο. Αν δεν έχουμε μεριμνήσει η σελίδα μας να είναι mobile friendly, το πιθανότερο είναι να απουσιάζει η ιστοσελίδα μας από αποτελέσματα αναζητήσεων μέσω κινητών συσκευών.
H Google από τον Μάρτιο του 2018 έχει εφαρμόσει το mobile first indexing. Καταγράφει λοιπόν αποτελέσματα δίνοντας προτεραιότητα σε mobile first ιστοσελίδες όσον αφορά για αναζητήσεις από mobile συσκευές. Αυτό η Google το εφάρμοσε αφού περισσότερο από το 50% της κίνησης στο Internet προέρχεται πλέον από mobile συσκευές και θέλει να έχουν οι χρήστες της την καλύτερη δυνατόν εμπειρία, προτιμώντας να τους στείλει σε αποτελέσματα τα οποία να είναι φιλικά προς τη συσκευή την οποία χρησιμοποιούν. Από το 2015 λοιπόν η Google προετοιμάζει το έδαφος για αυτές τις αλλαγές.
Είναι μονόδρομος λοιπόν για την ανταγωνιστικότητα του site μας να δώσουμε προτεραιότητα στη λογική mobile first και να συνεργαστούμε με εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων οι οποίες γνωρίζουν τι σημαίνει αυτό επί της ουσίας και να έχουν τη δυνατότητα να κατασκευάσουν ιστοσελίδες ακολουθώντας τις βέλτιστες πρακτικές τις οποίες προτείνει και η Google.
Ο Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Tourism Agency