Έχουμε αναφέρει πολλές φορές ότι το Instagram αποτελεί ένα απαραίτητο εργαλείο που θα πρέπει να χρησιμοποιείται και εκμεταλλεύεται στο έπακρο η τουριστική επιχείρηση μας. Μάλιστα είχαμε αναλύσει την τουριστική φύση του μέσου που το μετατρέπω σε ένα απαραίτητο στοιχείο στο digital marketing της τουριστικής επιχείρησης μας. Σήμερα θα εξετάσουμε γιατί το Instagram δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερο engagement με τους υφιστάμενους και δυνητικούς χρήστες. Ας δούμε λοιπόν ποιά είναι αυτά τα εργαλεία που βοηθούν σε αυτό το σκοπό.
Καταρχήν θα πρέπει να διαχωρίσουμε το instagram λογαριασμό σε τρεις κύριες μεγάλες ενότητες:
Α. Τα κανονικά instagram posts
Αυτές είναι οι κανονικές δημοσιεύσεις που αναρτούμε στο λογαριασμό μας. Οι δημοσιεύσεις αυτές μπορούν να είναι είτε φωτογραφίες ή video (στην κατηγορία video συμπεριλαμβάνονται και τα boomerang δηλαδή video μικρής διάρκειας που κάνουν συνέχεια loop)
B. Τα instagram stories
Τα instagram stories είναι φώτο ή video δημοσιεύσεις οι οποίες έχουν “διάρκεια ζωής” 24 ώρες. Δηλαδή 24 ώρες μετά την δημοσίευση τους εξαφανίζονται. Αυτό που είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον είναι ότι οι μεγαλύτερες δυνατότητες για την αύξηση του engagement των χρηστών με τον εταιρικό λογαριασμό μας βρίσκονται στα instagram stories και θα τις αναλύσουμε παρακάτω.
Γ. Τα instagram live
Μέσω των instagram live έχουμε την δυνατότητα να αναμεταδώσουμε τα τεκτενόμενα σε πραγματικό χρόνο. Στο άρθρο που έχουμε αφιερώσει σχετικά με το instagram live, θα μπορείτε να διαβάσετε σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια τα χαρακτηριστικά του καθώς και τα οφέλη που προκύπτουν από την εκμετάλλευση του
Τα βασικά στοιχεία που αυξάνουν το engagement των χρηστών στις παραπάνω 3 κατηγορίες αναρτήσεων είναι τα likes και τα comments των χρηστών. Όπως προαναφέραμε, το instagram έχει φροντίσει να διαθέσει και κάποιες extra λειτουργικότητες που διευκολύνουν την επιχείρηση μας να αυξήσει την διάδραση με τους χρήστες με εύκολο και ευχάριστο τρόπο. Αυτές οι λειτουργικότητες είναι διαθέσιμες μόνο στις δημοσιεύσεις για instagram stories. Ας δούμε ποιές είναι αυτές:
1. Poll (δημοσκοπήσεις)
Στα instagram stories που αναρτούμε, μπορούμε να θέτουμε ερωτήματα σε μορφή δημοσκόπησης προς το κοινό που τα βλέπει και αυτό να απαντάει. Εκτός από το engaging χαρακτήρα που έχει αυτή η λειτουργικότητα, μπορούμε να την χρησιμοποιήσουμε προκειμένου να λάβουμε πληροφορίες ή να εξάγουμε συμπεράσματα σχετικά με τις προτιμήσεις του κοινού μας. Ένα παράδειγμα δημοσκόπησεις είναι το παρακάτω.
2. Slider
Μπορούμε να καλέσουμε τους χρήστες να διαδράσουν με την ανάρτηση μας ζητώντας τους να μας δείξουν πόσο τους αρέσει αυτό που παρουσιάζουν ή ρωτάμε. Για να απαντήσουν οι χρήστες απλά κυλάνε με το δάχτυλο τους το δείκτη στο σημείο που επιθυμούν, όπως εμφανίζεται στην εικόνα παρακάτω.
3. Question Sticker
Το instagram μας δίνει την δυνατότητα να θέτουμε ερωτήσεις στους χρήστες μέσα από τα instagram stories. Τις απαντήσεις μπορεί να τις δει μόνο ο διαχειριστής του λογαριασμόύ και εφόσον το επιθυμεί μπορεί να τις δημοσιεύσει υπό μορφή story χωρίς να εμφανίζεται το username του ατόμου που έδωσε την απάντηση. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτή τη λειτουργικότητα μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Είναι ολοφάνερο πως το instagram εξελίσσεται συνεχώς και τείνει να γίνει από τα πλέον απαραίτητα εργαλεία για το τουριστικό marketing. Έτσι θα πρέπει να στρέψουμε την προσοχή μας σε αυτό και βέβαια να το εντάξουμε στη γενικότερη digital marketing στρατηγική μας.
** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις.