Σκοπός της ενότητας Digital είναι να παρέχουμε πληροφορίεςκαι συμβουλές σχετικά με το Digital Marketing των τουριστικών επιχειρήσεων. Σκοπός μας είναι να ενημερώσουμε και να εκπαιδεύσουμε τους επαγγελματίες του χώρου σχετικά με τις καλύτερες πρακτικές που ισχύει στο σύγχρονο τουριστικό μάρκετινγκ. Ένα από τα βασικά συστατικά του digital marketing είναι και το SEO (ακρωνύμιο για Search Engine Optimization) η ελληνιστί Βελιστοποίηση Ιστοσελίδας για τις Μηχανές Αναζήτησης. Για λόγους ευκολίας θα χρησιμοποιήσουμε το ακρωνύμιο SEO σε όλο μας το κείμενο.
Με το SEO ουσιαστικά βοηθάμε τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν τα μέγιστα περί της ιστοσελίδας μας, προκειμένου να την ταξινομήσουν και βέβαια να την εμφανίσουν ως αποτέλεσμα στην αναζήτηση κάποιου χρήστη.
Για να εκλαϊκεύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τον τρόπο λειτουργίας μιας μηχανής αναζήτησης, σκεφτείτε πως η μηχανή αναζήτησης λειτουργεί ως ο ενδιάμεσος που θέλει να κρατάει ευχαριστημένους τους πελάτες της. Και ποιοι είναι οι πελάτες της μηχανής αναζήτησης; Εμείς και τα εκατομμύρια χρηστών που υποβάλλουμε ερωτήματα προς αυτήν. Από την άλλη πλευρά βρίσκονται ταξινομημένες οι εκατομμύρια ιστοσελίδες. Πως λοιπόν ο ενδιάμεσος (ή αλλιώς μηχανή αναζήτησης) θα κρατήσει ευχαριστημένο τους πελάτες της; Απλά προσφέροντας την καλύτερη δυνατή απάντηση στο ερώτημα τους. Την ιστοσελίδα που περιέχει την πληροφορία που αναζητά ο χρήστης. Με αυτό τον τρόπο ο χρήστης χτίζει μια σχέση εμπιστοσύνης με την μηχανή αναζήτησης η οποία με την σειρά εκμεταλλεύεται εμπορικά προς όφελος της.
Με την πάροδο των χρόνων η διαδικασία του SEO έχει αλλάξει. Παλαιότερα επρόκειτο για μια καθαρά τεχνική εργασία για την οποία κυρίως υπεύθυνοι ήταν οι προγραμματιστές και δημιουργοί των ιστοσελίδων. Με το πέρασμα των χρόνων και την εξέλιξη της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης, το SEO έχει αρχίσει να περνάει από το καθαρά προγραμματιστικό και σε επίπεδο μάρκετινγκ. Και τι εννοούμε με αυτό; Ότι ουσιαστικά ο προγραμματιστής θα πρέπει να ακολουθήσει κάποιες βασικές οδηγίες και από εκεί και πέρα είναι στα χέρια του digital marketeer να αναπτύξει και να βελτιώσει τις τεχνικές που θα οδηγήσουν στην βελτιστοποίηση του SEO.
Σε μελλοντικό μας άρθρο θα αναφερθούμε στα 5 κύρια σημεία του σύγχρονου SEO.
Καταλήγοντας θα θέλαμε να επισημάνουμε πως το SEO είναι μια διαδικασία που συνεχώς αλλάζει καθώς και οι μηχανές αναζήτησης αλλάζουν τους αλγορίθμους σύμφωνα με τους οποίους ταξινομούν και “σερβίρουν” τα αποτελέσματα στους χρήστες τους. Είναι μια διαδικασία που απαιτεί συνεχή πειραματισμό για να ανταποκρινόμαστε στα δεδομένα των μηχανών αναζήτησης
Σας προτείνουμε να διαβάσετε και το άρθρο με τίτλο "5 βασικά σημεία του σύγχρονου SEO για τουριστικές επιχειρήσεις" και που εξηγεί πως μπορεί η ιστοσελίδα σας να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό σας.
Καλή ανάγνωση!
** Ο Κύρος Ασφής είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency η οποία εξειδικεύεται στην παροχή digital marketing υπηρεσιών σε ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις.