Οι περισσότερες επιχειρήσεις τουρισμού ρίχνουν πολύ μεγάλο βάρος στη σελίδα του Facebook, θεωρώντας ότι τα οργανικά αποτελέσματα της σελίδας είναι σημαντικά. Αυτό πράγματι ίσχυε παλαιότερα, όμως, από το 2012 το organic reach μειώνεται διαρκώς. Το “organic reach” είναι ο δείκτης ο οποίος μας δείχνει πόσοι χρήστες του Facebook βλέπουν την ανάρτησή μας, χωρίς να πληρώσουμε. Το Facebook έχει μειώσει πάρα πολύ τη δυνατότητα να φαίνεται η ανάρτησή μας οργανικά, ενδεικτικά από το 2012 όπου το organic reach έφτανε πάνω από 15% του κοινού μας, το 2016 αυτό έπεσε κάτω από 2% και συνεχίζει να πέφτει, ακόμα ένα 20% μέσα στο 2017.
Η αλήθεια είναι ότι όπως εμείς χρησιμοποιούμε το Facebook με τη προσδοκία να κερδίσουμε εμπορικά, έτσι και το Facebook πιστεύει ότι δικαιούται έσοδα από την χρήση του για εμπορικούς σκοπούς.
Υπάρχουν αρκετά πράγματα τα οποία μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε τα οργανικά μας αποτελέσματα και έχουν να κάνουν καθαρά με ποιοτικά χαρακτηριστικά:
Είναι λογικό να φανταστούμε ότι αν έχουμε περισσότερες αναρτήσεις, διεκδικούμε μεγαλύτερη προβολή, όμως ισχύει το ανάποδο.
Το περιεχόμενο το οποίο κερδίζει likes, comments και shares είναι το περιεχόμενο αυτό το οποίο πριμοδοτείται από το Facebook.
Έχει σημασία πότε γίνεται η ανάρτησή μας. Πρέπει να βρίσκουμε τον καλύτερο χρόνο για το κοινό μας.
Το κοινό μας έχει πολλά ενδιαφέροντα. Ας μοιραστούμε κάτι ενδιαφέρον μαζί του, κι ας μην είναι δικό μας περιεχόμενο.
Δυστυχώς πολλές τουριστικές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τη σελίδα τους περισσότερο σαν εργαλείο για πώληση παρά σαν κοινότητα. Το αποτέλεσμα είναι να μην είναι αποτελεσματικές οι αναρτήσεις.
Τα groups έχουν πολύ μεγαλύτερο organic reach αλλά εδώ ισχύουν πολύ περισσότερο οι κανόνες της ποιοτικής επικοινωνίας με το κοινό μας.
Εφόσον εφαρμόσουμε τις βέλτιστες πρακτικές στη σελίδα μας στο Facebook, είναι σίγουρο ότι θα αρχίσουμε να βλέπουμε βελτίωση των οργανικών μας αποτελεσμάτων. Η βελτίωση των οργανικών μας αποτελεσμάτων είναι επίσης το πρώτο βήμα πριν να προχωρήσουμε στη διαφήμιση στο Facebook, κάτι το οποίο θα δούμε σε επόμενα άρθρα μας.
** Ο Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency.