Πως Μετριέται η Επιτυχία στo Ψηφιακό Marketing Ξενοδοχείων?

02-05-18 | DIGITAL

«Τα likes στη σελίδα μας στο Facebook ανέβηκαν Χ%» ακούγεται ωραίο αλλά από μόνο του αυτό το στοιχείο είναι ανούσιο.  Η παγίδα στην οποία πέφτουμε συχνά έχει να κάνει με την χαλαρή παρακολούθηση των λάθος δεικτών, ή να μην γνωρίζουμε ποιοι είναι οι δείκτες οι οποίοι έχουν πραγματική αξία για την τουριστική μας επιχείρηση.
Είναι εύκολο λοιπόν τα αποτελέσματα του ψηφιακού
marketing να παρουσιάζονται ως εντυπωσιακά, ενώ στην πραγματικότητα να μην είμαστε αποτελεσματικοί.

Σήμερα θα μιλήσουμε για το engagement και τις μετρήσεις των επιδόσεων των ψηφιακών μας καναλιών, μεταξύ των οποίων μπορούμε να δούμε κατά πόσο έχουμε πετύχει να κερδίσουμε το ενδιαφέρον του κοινού μας και σε ποιο βαθμό αυτό το ενδιαφέρον μετατρέπεται σε πωλήσεις. 

Engagement

To engagement περιλαμβάνει μια σειρά δεικτών οι οποίοι προσδιορίζουν το κατά πόσο έχουμε «κερδίσει» το κοινό το οποίο μας παρακολουθεί. Το καταλαβαίνουμε από τον βαθμό αλληλεπίδρασης η οποία υπάρχει με αυτό το κοινό και τον χρόνο τον οποίο μας αφιερώνουν. Ενδέχεται εμπειρικά να πιστεύουμε ότι σκίζουμε γιατί οι φίλοι μας μας κάνουν likes και shares στο Facebook, οι σημαντικότεροι δείκτες του engagement όμως δεν προκύπτουν εμπειρικά, αλλά μόνο από μετρήσεις.

Τo engagement στο
Site μας για παράδειγμα μπορεί να μετρηθεί από την παρακολούθηση των δεικτών που ακολουθούν: 

Χρόνος στο Site

Μετράει ποιος είναι ο μέσος χρόνος μιας επίσκεψης στο Site μας. Μας δείχνει πόσο ελκυστικό είναι το Site μας για το κοινό μας. 

Σελίδες ανά επίσκεψη

Μετράει πόσες σελίδες βλέπει ο μέσος χρήστης του Site μας ανά επίσκεψη. Μας δίνει μια ένδειξη σχετικά με το πόσο «κρατάει» το κοινό μας το περιεχόμενο του Site μας.   

Bounce Rate

Είναι ο δείκτης ο οποίος μας δείχνει το ποσοστό των χρηστών στο Site μας οι οποίο φεύγουν αφού έχουν επισκεφτεί μία μόνο σελίδα.  Αν είναι χαμηλό το ποσοστό, τότε έχουμε στοχεύσει το σωστό κοινό και ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερα. Αν είναι ψηλό, τότε ίσως κάτι δεν πάει καλά με τις προωθητικές μας ενέργειες και προσελκύουμε κοινό το οποίο δεν ενδιαφέρεται για εμάς.

Επιδόσεις των Ψηφιακών Καναλιών

Η αποτελεσματικότητα μέσα από το ψηφιακό marketing έχει να κάνει με το ποια ήταν η απόδοση συγκεκριμένων προωθητικών ενεργειών οι οποίες μετριούνται με το ROI (Return on Investment) και το CPA (Cost per Acquisition) και με την γενικότερη απόδοση όλων των ψηφιακών μας καναλιών η  οποία εκφράζεται μέσα από το Conversion Rate.

Conversion Rate

Με το conversion rate μπορούμε να μετρήσουμε ένα συνολικό αποτέλεσμα, στα ξενοδοχεία συνήθως μετράμε ποιο ποσοστό των επισκεπτών όλων μας των καναλιών μετατρέπονται σε bookings. 

Cost per Acquisition (CPA)

Ποιο είναι το κόστος για το κάθε conversion συγκεκριμένων προωθητικών ενεργειών. Μπορούμε μετρώντας το CPA να βελτιώνουμε τις προωθητικές μας ενέργειες. 

Return on Investment (ROI)

Τι παίρνουμε πίσω από την επένδυσή μας σε συγκεκριμένες προωθητικές ενέργειες? Μετριέται σε χρήματα, οπότε αφορά μόνο ενέργειες οι οποίες μπορούν να μετρηθούν με οικονομικό αποτέλεσμα. 

Το ψηφιακό marketing είναι μια απόλυτα μετρήσιμη διαδικασία, αλλά είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τι πρέπει να μετράμε. Το engagement μπορεί να οδηγήσει τα ψηφιακά μας κανάλια να λειτουργούν αποτελεσματικά ως προς την επίτευξη των εμπορικών μας στόχων. Χρειάζεται όμως καλή παρακολούθηση των σωστών δεικτών οι οποίοι μας δίνουν τις ενδείξεις για το τι πρέπει να βελτιώσουμε και τι πρέπει να ενισχύσουμε, έτσι ώστε να γινόμαστε όλο και πιο αποτελεσματικοί.

 ** Ο Τάσος Φλάμπουρας είναι συνιδρυτής της Nea Mesa Hotel and Digital Marketing Agency.   

 

διαβάστε ακόμα

Alltours | Ταξίδια γνωριμίας με Ολυμπιακή Ριβιέρα, Χαλκιδική και Κρήτη Γερμανών πρακτόρων
Ελληνικός τουρισμός 2023 | 5 Περιφέρειες είχαν το 90,5% των εισπράξεων και το 84% των επισκέψεων
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βραβεύει εξέχοντα αρχιτεκτονικά έργα σε όλη την Ευρώπη
ΕΟΤ: Προβολή της Ελλάδας στη Μεγάλη Βρετανία για τουρισμό περιπέτειας
Γερμανικός τουρισμός: +63% οι δαπάνες για διακοπές το καλοκαίρι του 2024 – Τρίτη επιλογή η Ελλάδα
Ελληνικός τουρισμός 2024 | Τι δείχνουν οι προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις για τη σεζόν - η εικόνα ανά αγορά και αεροδρόμιο
Ισπανικός τουρισμός | Νέο ρεκόρ αναμένεται το 2024
Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά
Χαλκιδική: Fam trip 20 τουριστικών πρακτόρων από 12 χώρες
Νέες Σ.Σ.Ε. στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις των Χανίων