Τουρισμός: Πώς η Κύπρος θα γίνει premium destination μέχρι το 2030

28-01-17 | ΚΥΠΡΟΣ

Σε δύο μήνες μπαίνει το λιθαράκι της τουριστικής μεταρρύθμισης με ορίζοντα υλοποίησης από φέτος μέχρι το 2030 στον κυπριακό τουρισμό, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας Φιλελεύθερος.

Εντός του Μαρτίου αναμένεται να υποβληθεί από τον Υφυπουργό παρά τω Προέδρω, σε συνεργασία και με τις εμπλεκόμενες Υπηρεσίες, πρόταση προς το Υπουργικό Συμβούλιο για υιοθέτηση σχεδίου δράσης για υλοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού για την περίοδο 2017-2030.  Χθες παρουσιάστηκαν ενώπιον διυπουργικής επιτροπής οι προτάσεις/εισηγήσεις των εμπειρογνωμόνων της ισπανικής εταιρείας THR-Innovative Advisors, για λογαριασμό της Μονάδας Διοικητικής Μεταρρύθμισης της Προεδρίας.

Η  τουριστική μεταρρύθμιση που βρίσκεται προ των πυλών έχει απώτερο στόχο την θεσμική αναβάθμιση του τουριστικού τομέα, την αναβάθμιση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος και την τόνωση της ανταγωνιστικότητας του κυπριακού τουρισμού. Τα πορίσματα της εν λόγω πολυσέλιδης μελέτης των Ισπανών εμπειρογνωμόνων παρουσιάζουν το όραμα της Κύπρου στον τομέα του τουρισμού, την κατεύθυνση της κυπριακής τουριστικής βιομηχανίας τα επόμενα 13 χρόνια και το πώς μπορεί να διασφαλιστεί η επιτυχημένη υλοποίηση της στρατηγικής.

Κλειδί στην υλοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής, όπως επισημάνθηκε, αποτελεί η βελτίωση του κανονιστικού πλαισίου και του συστήματος διακυβέρνησης, το οποίο συνάδει με τους σχεδιασμούς της Κυβέρνησης για τη δημιουργία του Υφυπουργείου Τουρισμού. Υπενθυμίζεται ότι το σχετικό νομοσχέδιο έχει κατατεθεί στη Βουλή από τον περασμένο Δεκέμβριο. Επομένως, για να μπορέσει να υλοποιηθεί η Εθνική Στρατηγική Τουρισμού θα πρέπει να εγκριθεί η δημιουργία του υφυπουργείου.

Η Εθνική Στρατηγική περιλαμβάνει όχι μόνο στόχους ποσοτικούς και ποιοτικούς, αλλά και συγκεκριμένο πλάνο με προτεινόμενες δράσεις και χρονοδιαγράμματα για το πώς θα επιτευχθούν οι στόχοι αυτοί. Τα χρονοδιαγράμματα που θέτουν είναι: το 2017-2018 να πραγματοποιηθεί η φάση 1, το 2019-2020 η φάση 2 (της απογείωσης), θα ακολουθήσει η φάση 3 της ανάπτυξης κατά τα χρόνια 2021-2025, ενώ κατά το 2026-2030 θα επέλθει η ισορροπία στον τουριστικό κλάδο.

Οι εμπειρογνώμονες, μεταξύ άλλων, επεσήμαναν ότι η Κύπρος μπορεί να καταστεί, μέχρι το 2030, ένας αειφόρος ολόχρονος τουριστικός προορισμός που θα προσελκύει ετήσια πέραν των 4,8 εκατ. ξένων τουριστών και πέραν των 6 εκατ. συνολικά, 40% των οποίων κατά την περίοδο Νοεμβρίου-Απριλίου.

Ο οργανισμός οραματίζεται την Κύπρο ως ένα premium destination (των τουριστών που ξοδεύουν πάνω από το μέσο όρο) από το world average που βρίσκεται τώρα. Οι εμπειρογνώμονες εισηγούνται ότι η Κύπρος θα πρέπει να στραφεί στην κατηγορία αυτών των επισκεπτών που δαπανούν πέραν του μέσου όρου,  εκτιμώντας ότι θα πρέπει να αυξηθεί κατά 15% η κατά κεφαλήν δαπάνη του τουρίστα. Επιπρόσθετα, η ισπανική εταιρεία υπολογίζει ότι θα χρειαστούν ιδιωτικές επενδύσεις της τάξης των 20 δισ. ευρώ.

Οι ποσοτικοί στόχοι της Στρατηγικής, εάν εφαρμοστεί το προτεινόμενο στρατηγικό μοντέλο ανάπτυξης, αυξάνουν μέχρι το 2030 τις αφίξεις των διεθνών επισκεπτών κατά 82%, τα έσοδα του τουρισμού κατά 185%, τη συνολική εργοδότηση προσωπικού στον τομέα κατά 64%, την άμεση και έμμεση παραγωγή κατά 185%, προσελκύοντας σημαντικές επενδύσεις.

Οι ποιοτικοί στόχοι αποβλέπουν στον ολοκληρωμένο χωροταξικό σχεδιασμό με μικτής χρήσης θέρετρα, την αναβάθμιση των υφιστάμενων τουριστικών συμπλεγμάτων με καλύτερες υπηρεσίες, τη βελτίωση της οπτικής αισθητικής, τη δημιουργία νέων προϊόντων και πλούσιων εμπειριών για τους τουρίστες με έμφαση στην τοπική κληρονομιά, τον πολιτισμό και το φυσικό περιβάλλον, συμβάλλοντας παράλληλα και στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των Κύπριων πολιτών.

Στη στρατηγική μελέτη αναλύονται εμπεριστατωμένα και με κάθε λεπτομέρεια οι πρωτοβουλίες που θα πρέπει να αναληφθούν από πλευράς κράτους και ιδιωτών φορέων. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται η επιμόρφωση του προσωπικού, η καταπολέμηση της εποχικότητας, αλλά και πρακτικές λύσεις ώστε να αυξηθούν τα έσοδα των πολιτών.

Για παράδειγμα, θα πρέπει να υπάρξει ένα branding για την Κύπρο. Αυτό θα γίνει με την δημιουργία των «τοπ 5» που πρέπει να κάνεις για παράδειγμα όταν επισκεφτείς την Κύπρο, να φας, να πιεις κ.λπ. Μάλιστα, έχει υπολογιστεί ότι οι τουρίστες δαπανούν το 10% των χρημάτων του σε σουβενίρ. Οι Ισπανοί εισηγούνται ότι αυτά θα μπορούσαν να είναι παραδοσιακά κυπριακά προϊόντα και όχι πλαστικά σουβενιρ που δεν είναι καν made in Cyprus.

Παράλληλα, διαπιστώνουν ότι χρησιμοποιούνται ακόμη αναχρονιστικές τάσεις στο μάρκετινγκ με την έκδοση διαφημιστικών φυλλαδίων. Έτσι, εξετάζεται η διαφοροποίηση του τρόπου που γίνονται οι εκστρατείες προώθησης της Κύπρου ως τουριστικού προορισμού (στοχευόμενες εκστρατείες, με μετρήσιμους στόχους), αξιοποιώντας σύγχρονα μέσα καθώς και ειδικά εκπαιδευμένο και καταρτισμένο προσωπικό.

Πηγή: philenews.com

διαβάστε ακόμα

Σαντορίνη: Οι τρεις αιτίες για την κατολίσθηση στη Θηρασιά – Τι εκτίμησε ο Λέκκας
Αεροδρόμιο Σητείας | Ο καλύτερος Μάρτιος & το καλύτερο α' τρίμηνο των τελευταίων 9 ετών
Ξενοδοχείο μετατρέπεται σε επιπλωμένα διαμερίσματα στο Πευκί - Αποκατάσταση διατηρητέων με τουριστική χρήση στην Αίγινα
Δήμος Βιάννου | Μέτρα για τη λειψυδρία - Stop στις νέες πισίνες
Προορισμοί: ‘Εκθεση Φωτογραφίας στον Βόλο
Αγώνας Ορεινού Τρεξίματος στον Κόζιακα
Το ρομπότ SOPHIA στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής στο Ηράκλειο την Κυριακή
Η Ολυμπιακή Φλόγα από την Ελλάδα στη Γαλλία
«The Crete Trip 2024» στην Κρήτη | πολιτιστικό ταξίδι με 900 φοιτητές από 45 χώρες
Μάνος Κόνσολας | «Χρειαζόμαστε μια Εθνική Πολιτική για τις ορεινές περιοχές»