Τι προσδοκούν οι επιβάτες από τις αεροσυνοδούς;

17-12-14 | Ο Torna-δόρος

Το πρόσφατο περιστατικό κατά το οποίο μεγάλο στέλεχος της Korean Air, δυσαρεστημένο από το ακατάλληλο σερβίρισμα ξηρών καρπών -σε σακουλάκι αντί σε πιάτο- από αεροσυνοδό εν ώρα πτήσης, ανάγκασε το αεροσκάφος να επιστρέψει στο σημείο αφετηρίας του, στο αεροδρόμιο της Νέας Υόρκης, έχει φέρει στην επιφάνεια τη σύγχυση που επικρατεί στους επιβάτες –και απ ο,τι φαίνεται και στις ίδιες τις αεροπορικές εταιρίες- σχετικά με το περιεχόμενο των επαγγελματικών καθηκόντων των αεροσυνοδών, που δεν είναι άλλο από το να φροντίζουν για την ασφάλεια των επιβατών.

Η εικόνα που προβάλλεται για τις αεροσυνοδούς απέχει πολύ από τον πραγματικό τους ρόλο στη διάρκεια της πτήσης. Πρόκειται για επαγγελματίες που εξασφαλίζουν συνθήκες ασφάλειας στις πτήσεις, που σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης οφείλουν να εφαρμόζουν τις διαδικασίες που έχουν διδαχθεί, καλούμενες-οι να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους.

Παρότι οι έκτακτες ανάγκες αποτελούν σπάνιο φαινόμενο στις πτήσεις, οι αεροσυνοδοί εκτελούν σημαντικά καθήκοντα ασφαλείας σε κάθε πτήση, ειδικά μετά το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου. Σύμφωνα με το Skift, οι αεροσυνοδοί πραγματοποιούν επιπλέον σειρά ελέγχων ασφαλείας κατά τη διαδικασία της επιβίβασης στο αεροσκάφος ενώ είναι υπεύθυνες και για την παροχή ιατρικών υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, όπως ανάνηψη, κατάσβεση φωτιάς και αντιμετώπιση άλλων περιστατικών εν ώρα πτήσης που δεν περιορίζονται στην εκκένωση του αεροσκάφους. 

Παρότι οι υπηρεσίες καμπίνας θεωρούνται δευτερεύουσες για τις αεροπορικές εταιρίες, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διαμόρφωσης του προϊόντος που προσφέρουν στους επιβάτες οι εταιρίες. Όταν δε, οι αεροπορικές εταιρίες καλλιεργούν στους επιβάτες υψηλές προσδοκίες άνεσης και υπηρεσιών, χωρίς να διασαφηνίζουν τα όρια, οι επιβάτες εκφράζουν τα παράπονά τους.  

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, υπάρχει σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στον ρόλο υπηρεσιών και στο ρόλο ασφαλείας των αεροσυνοδών. Η οδηγία FAR 135, η οποία ρυθμίζει το νομικό πλαίσιο των εμπορικών πτήσεων, «κανείς κάτοχος πιστοποιητικού δεν μπορεί να απαιτεί ή κανένα μέλος του πληρώματος πτήσης δεν μπορεί να εκτελεί οποιοδήποτε καθήκον στη διάρκεια μιας κρίσιμης φάσης της πτήσης εκτός αν τα καθήκοντα αυτά απαιτούνται για την ασφαλή λειτουργία του αεροσκάφους». Ως κρίσιμες φάσεις μιας πτήσης ορίζονται η απογείωση και η προσγείωση και όλες οι επιχειρήσεις που διεξάγονται κάτω από τα 10.000 πόδια».

Εν τω μεταξύ, το επάγγελμα του αεροσυνοδού φέρει μαζί του σεξιστικά στερεότυπα, καθώς οι διαφημίσεις των αεροπορικών εταιριών βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στο σεξ-απίλ των αεροσυνοδών τους, αποδυναμώνοντας το ρόλο τους ως ρυθμιστές ασφαλείας εν ώρα πτήσης, δημιουργώντας άλλες προσδοκίες στους επιβάτες και οδηγώντας σε πολλά περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης στον αέρα που μένουν σε μεγάλο βαθμό ατιμώρητα. 

Επιπλέον, η απόσταση που χωρίζει τον τρόπο με τον οποίο προβάλλονται οι αεροσυνοδοί στις διαφημίσεις με τους κανονισμούς που ισχύουν για κάθε εταιρία, προκαλούν σύγχυση στους επιβάτες.

διαβάστε ακόμα

Πράσινο φως στην πρόταση της ΤΕΜΕΣ για ίδρυση Διεθνούς Σχολής Τουρισμού και Γαστρονομίας στην Καλαμάτα
Δύο Ελληνικές παραλίες στις 50 καλύτερες στον κόσμο για το 2024 – 7 κορυφαίες στην Ευρώπη
Η τηλεργασία «απειλεί» καντίνες και κυλικεία
Σε ψηφιακή αποτύπωση το «Πολιτιστικό Καλεντάρι Πιερίας»
BTW | Επιπτώσεις στη γερμανική οικονομία από την αύξηση του αεροπορικού φόρου
Ponant: Κρουαζιέρες στα Ελληνικά νησιά με αναχώρηση από Αθήνα
19,5 εκατ. θέσεις, που καλύπτουν 47 χώρες, διαθέτει το 2024 η AEGEAN
Γερμανικός Τύπος | Ελλάδα: Εξαήμερο κατά των ελλείψεων εξειδικευμένου δυναμικού;
Τουρκικός τουρισμός | +13,2% οι αφίξεις, +5,4% τα έσοδα το α' τρίμηνο
FootGolf με τη συμμετοχή των Euro 2004 Legends στο Porto Carras Pro-Am Aegean Mini Tour