H Κωνσταντινούπολη και η Αττάλεια της Τουρκίας βρίσκονται ανάμεσα στους κορυφαίους προορισμούς για shopping στον κόσμο για μουσουλμάνους τουρίστες, όπως αποκαλύπτει σχετική έρευνα που διενήργησαν οι εταιρίες MasterCard και CrescentRating για την καταναλωτική συμπεριφορά των Μουσουλμάνων ταξιδιωτών.
Οι δαπάνες των μουσουλμάνων για ψώνια το 2014 ανήλθαν σε 36 δισ. δολάρια, ενώ οι δαπάνες για υπηρεσίες εστίασης σε 26 δισ. δολάρια.
Όπως έδειξε ο σχετικός δείκτης (MasterCard-CrescentRating Muslim Shopping Travel Index 2015), ο οποίος διαμορφώνεται από έρευνα αγορών ανάμεσα σε 40 πόλεις σε όλο τον κόσμο, οι μουσουλμάνοι ταξιδιώτες το 2015 δαπάνησαν ποσό ύψους 62 δισ. δολαρίων για ψώνια και υπηρεσίες εστίασης σε όλο τον κόσμο.
Η Κωνσταντινούπολη ήταν 5η στη συνολική κατάταξη με τις 40 πόλεις του δείκτη, ενώ η Αττάλεια 6η. Πρώτο στην κατάταξη ήταν το Ντουμπάι.
Σημαντικό εύρημα αποτελεί ο μεγάλος αριθμός χωρών που δεν εντάσσονται στον Οργανισμό Ισλαμικής Συνεργασίας (ΟΙC) ο οποίος εντοπίζεται στην κατάταξη των 40.
Τόσο η Σιγκαπούρη, όσο και το Λονδίνο, βρίσκονται πολύ υψηλά στην κατάταξη, κάτι που αναδεικνύει τις δυνατότητες που παρουσιάζονται στους μη ισλαμικούς προορισμούς να προσελκύσουν μουσουλμάνους ταξιδιώτες.
H γενική κατάταξη: