Ο Πρωθυπουργός στη Συνέλευση του ΣΕΤΕ | Έχουμε λόγους να είμαστε αισιόδοξοι για τον τουρισμό το ερχόμενο εξάμηνο

23-06-21 | ΠΡΟΣΩΠΑ

Έχουμε λόγους να είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι για το δεύτερο εξάμηνο του ελληνικού τουρισμού, το οποίο ενδέχεται να μας εκπλήξει ευχάριστα, δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σε συζήτηση που είχε με τον πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Ιωάννης Ρέτσο, κατά την 29η Τακτική Γενική Συνέλευση ΣΕΤΕ που πραγματοποιείται σήμερα στο Περιστύλιο του Ζαππείου Μεγάρου.

Ορισμένες αγορές, όπως οι ΗΠΑ, έχουν δείξει πολύ ενθαρρυντικά σημάδια, είπε ο πρωθυπουργός, όμως καθοριστική θα είναι η πορεία των εμβολιασμών σε Ελλάδα και εξωτερικό καθώς και οι αποφάσεις των υπόλοιπων χωρών.

Ο κόσμος θέλει να ταξιδέψει και είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος οτι το δεύτερο εξάμηνο θα είναι καλύτερο από όσο περιμένουμε και ενδεχομένως να μπορέσουμε να επιτύχουμε το στόχο για το 50% του 2019, είπε.

Αυτό το καλοκαίρι έχουμε περισσότερα όπλα από πέρυσι, με σημαντικότερο τους εμβολιασμούς τόνισε και απηύθυνε έκκληση προς όλους τους εργαζομένους στον τουρισμό να εμβολιαστούν.

Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια μπορούμε να φτάσουμε στο 50-55% εμβολιασμένου πληθυσμού, όμως αυτό δεν φτάνει επισήμανε ο κ. Μητσοτάκης.

Επίσης, όπλα για την εφετινή χρονιά είναι τα self τεστ καθώς και το πράσινο πιστοποιητικό το οποίο θα εφαρμοστεί στην Ευρώπη από την 1η Ιουλίου και αναμένεται να διευκολύνει τα ταξίδια.

Όσον αφορά την καθυστέρηση στο άνοιγμα της Βρετανίας, όπου κυριαρχεί η παραλλαγή delta του κορωνοϊού, ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε ότι «μπορεί να στερούμαστε επισκέπτες αλλά είμαστε πιο προστατευμένοι» από το επικίνδυνο στέλεχος. Άλλωστε, το άνοιγμα της Βρετανίας στην Πορτογαλία δεν οφέλησε τόσο, όπως είπε.

Για το πρόγραμμα ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι μπορεί να επεκταθεί και στο μόνιμο προσωπικό των τουριστικών επιχειρήσεων λόγω της επιτυχημένης εφαρμογής του, όμως τόνισε την ανάγκη να περάσουμε ομαλά από την περίοδο στήριξης σε φάση «αποσωλήνωσης», όπως είπε, την οικονομίας.

Αναφερόμενος στο ταμείο ανάκαμψης, επισήμανε ότι πρόκειται για μια μοναδική ευκαιρία για τη χώρα μας αλλά και την Ευρώπη συνολικά. 32 δισ. ευρώ θα λάβει η Ελλάδα εκ των οποίων 19 δισ. ευρώ θα είναι επιχορηγήσεις και τα υπόλοιπα χαμηλότοκα δάνεια προς τις επιχειρήσεις. Στόχος θα είναι οι επενδύσεις με γνώμονα την πράσινη μετάβαση και το ψηφιακό άλμα. Σε αυτά τα ποσά προστίθενται και οι πόροι του επόμενου ΕΣΠΑ που βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση, χτίζοντας ένα χρηματοδοτικό πλαίσιο για να καλύψουμε το επενδυτικό κενό που ταλάνιζε χρόνια την Ελλάδα, τόνισε ο πρωθυπουργός.

Προϋποθέσεις για τις επενδύσεις αυτές θα είναι η συμμόρφωση με το πλαίσιο βιωσιμότητας. Όπως υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης, ο τουρισμός και η προστασία του περιβάλλοντος πηγαίνουν χέρι χερι σε βαθμό που οτιδήποτε άλλο θα υπονόμευε τον τουρισμό.

Παράλληλα, η πανδημία εκανε πιο σημαντική την έννοια της μοναδικής εμπειρίας, όπως είπε, κάτι που μας υποχρεωνει να κατευθυνουμε το τουριστικό προϊόν που ήδη ο ΣΕΤΕ και η Πολιτεία έχουμε διαγράψει  σε αδρες γραμμές, και γι’ αυτό οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κανουν επενδύσεις σε αυτη την κατέυθυνση.

Το ταμείο ανάκαμψης ειναι μεγαλη ευκαιρια για να πετύχουμε στόχους όπως η επεκταση της τουριστικής περιοδου, η αναδειξη του χειμερινου τουρισμου, η δυνατότητα να περνούν οι επισκέπτες περισότερο χρονο στην Ελλαδα οχι μονο για ψυχαγωγία αλλά και για δουλειά, καθώς και ο εμπλουτισμός του τουριστικού μας προϊόντος.

Η ήπια ισχύς της χώρας μας τον τελευταίο χρόνο ειναι ιδιαίτερα ενισχυμένη και, ως αποτέλεσμα της διαχείρισης της πανδημίας, τωρα πρεπει να τολμησουμε να βαλουμε το τουριστικό μας προίον σε στέρεες βασεις για την επομενη 10ετία αναγνωρίζοντας ποιες ειναι οι μεγάλες τάσεις, υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

Ο πρωθυπουργός τάχθηκε υπέρ της θεσμοθέτησης της συνεργασίας του Marketing Greece και ΕΟΤ ώστε να γίνεται με πιο σταθερό και μόνιμο τρόπο.

Αναφέρθηκε στην προσπάθεια για ανανέωση του brand Ελλάδα η οποία είχε ξεκινήσει πριν την πανδημία και σταμάτησε και επισήμανε ότι το 2022 η προσπάθεια αυτή θα συνεχιστεί ώστε να υπάρξει ομοιμορφία όλων των κλάδων που είναι εξαρτημένοι από το brand Ελλάδα. Ειναι βεβαιο οτι ο επομενος χρονος θα ειναι ο χρονος που ως πολιτεία θα παρουσιάσουμε τη νεα ταυτότητα της χώρας που προφανώς θα έχει πολυ θετικές επιπτώσεις στο branding και marketing του τουριστικού μας προϊόντος, είπε.

Να ξεφύγουμε από την αγωνία των αφίξεων

Ο τουρισμός θα πρέπει να είναι μια συνολική εμπειρία και η Ελλάδα εχει συγκριτικό πλεονέκτημα σε αυτό γιατι εχει πλουσια πολιτιστικη κληρονομιά, άυλη πολιτιστικη κληρονομιά, γαστρονομία, το χαμόγελο των Ελλήνων.

Θα πρέπει να ξεφύγουμε από την αγωνία των αφίξεων, και να είμαστε προσεκτικοί σε προορισμούς που δείχνουν έντονα στοιχεία κορεσμού λαμβάνοντας ακόμα και δύσκολες αποφάσεις, τόνισε.

Δεν παραγνωρίζουμε τον μαζικό τουρισμό όμως η ανάπτυξη δεν θα προέλθει από τον αριθμό των τουριστών αλλά από την προστιθέμενη αξία των επισκεπτών που επιθυμούν να δαπανήσουν μεγάλα ποσά για να αποκτήσουν μοναδικές εμπειρίες στη χώρα μας και μάλιστα καθόλη τη διάρκεια του έτους.

Το όραμα μου για τον ελληνικό τουρισμό είναι οι επισκέπτες της χώρας μας να περνούν τις καλύτερες διακοπές τους στην Ελλάδα και να το διαδίδουν στους φίλους τους, είπε ο πρωθυπουργός.

διαβάστε ακόμα

Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη
ΠΟΞ προς Booking: Παραβιάζεται το νόμιμο δικαίωμα των Ελληνικών ξενοδοχείων στις προκαταβολές
Με πτήσεις της AEGEAN και της Olympic Air θα ταξιδέψει το Άγιο Φως σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας
ΔΥΠΑ | Ενεργοποιήθηκαν 8.575 επιταγές κοινωνικού τουρισμού τον Απρίλιο
Συλλυπητήρια ανακοίνωση από την ΣΕΤΚΕ
MyCoast: | Η νέα ψηφιακή εφαρμογή για την τήρηση της νομιμότητας σε αιγιαλό και παραλίες
Τουρισμός | "Διασκεδάστε με σεβασμό" στις Βαλεαρίδες Νήσους - η νέα καμπάνια για υπευθυνότητα των τουριστών
Έρευνα: Μεγαλώνει το «παράθυρο» κρατήσεων στα ταξίδια – Η Ευρώπη πρωταθλήτρια