Προσβλητική, ανάλγητη και ασεβής η στάση Τζόνσον για τα Γλυπτά του Παρθενώνα

17-03-21 | ΠΡΟΣΩΠΑ

Ως "Προσβλητική, ανάλγητη και ασεβή" χαρακτηρίζει τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού του Ηνωμένου Βασιλείου Μπόρις Τζόνσον για τα Γλυπτά του Παρθενώνα η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και Ολυμπιονίκης Βούλα Πατουλίδου.

Αναλυτικά η απάντηση της κυρίας Πατουλίδου: 

Η στάση του σώματος αποκαλυπτική, όσο η στάση του ιδίου απέναντι στην επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα.

Προσβλητική, ανάλγητη και ασεβής!

Η κίβδηλη αγάπη και ο θαυμασμός, του Πρωθυπουργού του Ηνωμένου Βασιλείου για τον ελληνικό πολιτισμό, αποκαλύπτεται από τον τρόπο που στηρίζεται στην προτομή του αρχαίου πολιτικού ρήτορα και στρατηγού Περικλή.

Αυτή η εικόνα δεν με προσβάλει απλά. Μ’ εξοργίζει και είναι χαρακτηριστική της απαξίωσης, στο μεγαλείο του ελληνικού πολιτισμού. Γραμμένο τον έχει!

Τα ανάγλυφα του Παρθενώνα είναι μία ανοιχτή πληγή που δεν θα κλείσει αν δεν επιστρέψουν.

Το αφήγημά τους για ελλιπή φύλαξη και κακή συντήρηση  των μνημείων μας, έχει καταρρεύσει προ πολλού κάτω από την απαράμιλλη ομορφιά του επιβλητικού Μουσείου της Ακροπόλεως. Που ; Δίπλα στην Ακρόπολη , στο σπίτι τους.

Η "υπεροχή  και υπεροψία " συγκεκριμένων κύκλων των Βρετανικού βασιλείου  ξεθωριάζει  και επιστρέφει εναντίον τους, στην θέα της απομονωμένης Καρυάτιδας.

Αν ήταν με νόμιμο τρόπο αποκτημένη, γιατί την έχουν "κρυμμένη" και αποκομμένη;;;;;;;

Μόνο σπαραχτική θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί η θέση της στο Βρετανικό Μουσείο.

Δεν τολμούν να την εκθέσουν σε περίοπτη θέση μόνη  και μοναχή, αφού οι τέσσερις αδερφές της είναι αλλού. Εκεί που ανήκουν. Εκεί που θα έπρεπε να 'ναι κι αυτή.

Ποιος υπερασπιστής του πνεύματος και του πολιτισμού θέλει ένα έργο τέχνης διαμελισμένο;

Πως να αντιληφθεί ο Τζόνσον αυτό που ο Νίκος Καζαντζάκης περιγράφει: «Ο Παρθενώνας μου φαίνουνταν σάλευε ανάλαφρα, σαν ακίνητος χορός κι ανάπνεε…τι συνεργασία νου και καρδιάς! Τι ανώτατος καρπός του ανθρώπινου αγώνα! Νικήθηκε ο χώρος, μικρό και μεγάλο αφανίστηκαν στο στενό μαγικό παραλληλόγραμμο που 'χε χαράξει ο άνθρωπος…Νικήθηκε κι ο καιρός. Η τρισεύγενη στιγμή έγινε αιωνιότητα.»

Αυτό που ο Μπόρις Τζόνσον ονομάζει "νόμιμη κατοχή" περιγράφει μία ανήλεη πράξη του παρελθόντος, που σήμερα μόνο ως αρπαγή και κλοπή θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί.

Κατά τον λόγο του Περικλή:

Ἀνδρῶν γὰρ ἐπιφανῶν πᾶσα γῆ τάφος, καὶ οὐ στηλῶν μόνον ἐν τῇ οἰκεία σημαίνει ἐπιγραφή, ἀλλὰ καὶ ἐν τῇ μὴ προσηκούσῃ ἄγραφος μνήμη παρ’ ἑκάστω τῆς γνώμης μᾶλλον ἢ τοῦ ἔργου ἐνδιαιτᾶται.

Εμείς οι Έλληνες αφήνουμε πίσω μας, όχι ό,τι είναι χαραγμένο στα μνημεία, αλλά την επιρροή μας στους άλλους ανθρώπους.

…και η επιρροή του Ελληνικού Πολιτισμού κοιτάζει αφ' υψηλού την Βρετανική υπεροψία του Μπόρις Τζόνσον.

διαβάστε ακόμα

Υπερ- τουρισμός | Ο τουριστικός τομέας δεν πρέπει να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των ντόπιων
Τουρισμός 2024 | Sunvil: Το μεγαλύτερο ελληνικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο με 61 νησιά
Έκθεση φωτογραφιών για τη δράση του John D.S. Pendlebury στη Μάχη της Κρήτης
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Η Περίπτωση των Μάηδων της Μακρινίτσας
«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο
Δωρεά του IKOS Olivia για τους Αγώνες Ποδηλασίας στον Πολύγυρο
Προβολή του Δήμου Αριστοτέλη και της Χαλκιδικής στη Γαλλία
Η Κέρκυρα προβάλλεται στην Γερμανία ως geocaching προορισμός
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την Certares αναλαμβάνει τις χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις της FTI GROUP
Global Traveler: Η Ελλάδα καλύτερος προορισμός Ιστορικών Ατραξιόν στον κόσμο – Βραβεία για Μύκονο και Σαντορίνη