Kινεζικός τουρισμός: Άραγε, είμαστε έτοιμοι;

21-01-20 | ΠΡΟΣΩΠΑ

Γράφει ο Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου, Σύμβουλος Επιχειρήσεων - Τουριστικής Ανάπτυξης & Μάρκετινγκ, Chinese Tourism Expert

Όπως έγινε πρόσφατα γνωστό, το έτος 2021 ορίστηκε ως έτος Πολιτισμού και Τουρισμού Ελλάδας – Κίνας. Το 2021, η Ελλάδα θα γιορτάζει τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση και η Κίνα τα 100 χρόνια από την ίδρυση του Κομμουνιστικού Κόμματος. Η επιλογή σίγουρα δεν έγινε τυχαία. 

Για τους «παροικούντες την Ιερουσαλήμ», αυτό αποτελεί ή θα έπρεπε να αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία για τον Ελληνικό τουρισμό. Μια ευκαιρία που αυτή τη φορά επιβάλλεται να μην πάει χαμένη. Και είναι τέτοια η χρονική συγκυρία με τις Ελληνο-Κινεζικές σχέσεις στο υψηλότερο από ποτέ επίπεδο, που δεν επιτρέπει την μη αξιοποίηση αυτού του «δώρου» εκ μέρους της Κινεζικής Ηγεσίας προς την χώρας μας. 

Και μην απορεί κανείς, γιατί χαρακτηρίζεται ως «δώρο», αφού τέτοιες πρωτοβουλίες η Κίνα δεν τις λαμβάνει τυχαία και είναι τιμή για τη χώρα μας η αναγνώριση της πανάρχαιας πολιτισμικής παράδοσης από μια εφάμιλλη - στο πέρασμα των αιώνων - στην άλλη πλευρά του Κόσμου. Ενδεικτικό είναι ότι το έτος 2020 είναι το Πολιτιστικό και Τουριστικό Έτος Ιταλίας – Κίνας. Ιταλοί και Κινέζοι Ειδικοί, προβλέπουν πως θα καλύψει ένα ευρύ φάσμα πολιτιστικών και τουριστικών εκδηλώσεων υψηλού επιπέδου μεταξύ των δύο χωρών, θα εδραιώσει περαιτέρω τις σινο-ιταλικές σχέσεις, εμβαθύνοντας την αμοιβαία κατανόηση. Κι ας σημειωθεί εδώ ότι οι φίλοι - γείτονες Ιταλοί, φιλοξένησαν περί τα 3 εκατ. Κινέζους επισκέπτες το 2019 και αναμένουν επιπλέον αύξηση επισκεπτών για το 2020, την ίδια στιγμή που η Ελλάδα με τις πιο γενναιόδωρες των μετρήσεων, είχε 140-150 χιλ. Κινέζους επισκέπτες. 

*** Εδώ είναι το όμορφο επίσημο λογότυπο του Έτους Πολιτισμού και Τουρισμού Ιταλίας-Κίνας. Προέρχεται από τη συγχώνευση των τύπων, των χρωμάτων και της γλωσσικής έκφρασης του πλούσιου πολιτισμού των δύο χωρών.

Η σχέση του Πολιτισμού με τον Τουρισμό είναι άρρηκτα συνδεμένη από την αρχαιότητα, όταν οι άνθρωποι ταξίδευαν για να γνωρίσουν άλλους πολιτισμούς, να επισκεφθούν πολιτισμικά και θρησκευτικά μνημεία και τελικά με την διαπροσωπική επαφή τους να αποτελέσουν οι ίδιοι τους φορείς των πολιτιστικών ανταλλαγών, αλλά και τους βασικότερους παράγοντες των εμπορικών και οικονομικών συναλλαγών. Η γοητεία του άγνωστου και η επιθυμία της γνωριμίας του, έκανε τις βιωματικές τουριστικές εμπειρίες ίσως το σημαντικότερο κίνητρο για τον άνθρωπο να ταξιδέψει ανά τον κόσμο.  
Και όταν πλέον μιλάμε για τους σημαντικότερους πολιτισμούς της Δύσης και της Ανατολής αντίστοιχα, τότε οφείλουμε να δώσουμε την πρέπουσα και αρμόζουσα σημασία, ώστε μέσω της προβολής και προώθησης των ελληνικών πολιτιστικών και άλλων μνημείων προς την μεγαλύτερη αγορά του Κόσμου, να επιτύχουμε όχι μόνο την διάδοση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, αλλά και την προβολή και προώθηση της σύγχρονης εικόνας της χώρας μας. Μιας χώρας που πέρα του πολιτισμικού πλούτου, είναι μια χώρα με πολλά ακόμα ελκυστικά στοιχεία (ήλιος, καθαρός ουρανός και ατμόσφαιρα, επαφή με τα στοιχεία της φύσης, ομορφιά και ρομαντικότητα προορισμών),  για τον Κινέζο επισκέπτη είτε αυτός ταξιδεύει με παραδοσιακά οργανωμένα γκρουπ (GPT) είτε ως ανεξάρτητος ταξιδιώτης (FIT). 
Πρέπει να γίνει απολύτως κατανοητό πως η τουριστική αγορά της Κίνας δεν έχει καμία σχέση με τις άλλες παραδοσιακές αγορές με τις οποίες «δουλεύει» ο ελληνικός τουρισμός. Η επιτυχία με αυτή τη χώρα δεν μπορεί να επιτευχθεί μέσω συνηθισμένων ενεργειών, τρόπων και εργαλείων, όπως για παράδειγμα, οι εκστρατείες προώθησης που είναι επιτυχείς στην Ευρώπη. Εάν είναι ένας διαφορετικός κόσμος, αξίζει ένα άλλο είδος σκέψης και απαιτείται καινοτομία στις διαδικασίες προώθησης και επικοινωνίας .Επιβάλλεται να κάνει κανείς τις κατάλληλες κινήσεις, να εντρυφήσει στη κουλτούρα και τα πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Κινέζου, που είναι μοναδικά και ξεχωριστά από κάθε άλλο ταξιδιώτη του Κόσμου. 
Οι τουριστικές επιχειρήσεις και οι διευθύνσεις μάρκετινγκ προορισμού, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι οι Κινέζοι τουρίστες καθίστανται έξυπνοι και πολύ ιδιαίτεροι στην τουριστική αγορά, καθώς έχουν περισσότερες εξωστρέφειες στον τουρισμό. Πρέπει να αναπτυχθούν στρατηγικές τέτοιες, που να καταγραφούν σωστά τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του κάθε τύπου Κινέζου εξερχόμενου τουρίστα, αν θέλουν να έχουν ικανοποιητική πρόσβαση στην Κινέζικη τουριστική αγορά και να έχουν ευχαριστημένους πελάτες.
Τέλος, σε κεντρικό επίπεδο, είναι ανάγκη να προωθηθούν τα μνημόνια συμφωνιών που υπογράφηκαν κατά την πρόσφατη επίσημη επίσκεψη του Προέδρου της Κίνας στην Ελλάδα, ως επιβεβαίωση των διπλωματικών σχέσεων των δυο χωρών και να υπάρξει σαφής στοχοπροσήλωση σε ένα στρατηγικό σχέδιο προσέγγισης της Κίνας που θα «τρέξει» σε βάθος χρόνου, με σταθερά βήματα που θα βασίζονται σε συνέργειες μεταξύ υπουργείων και φορέων και υπό την καθοδήγηση και επιτήρηση εξειδικευμένων επαγγελματιών στην αγορά της Κίνας.

διαβάστε ακόμα

Η Χαβάη ψήφισε νόμο για τον περιορισμό των βραχυπρόθεσμων μισθώσεων
Ο τουρισμός εισέφερε 215 δισ. ευρώ στην οικονομία της Ιταλίας το 2023
Τουρκικός τουρισμός | Ρεκόρ αφίξεων το α' 4μηνο στην Αττάλεια
Πεζοπορικές ξεναγήσεις στο Βόλο από το Μάιο έως το Σεπτέμβριο
Προβολή της Αθήνας και της Σκύρου σε γερμανόφωνο περιοδικό
Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων