Μήνας Μαραθωνίου ο Νοέμβριος για τον τουρισμό της Αθήνας

09-11-18 | ΠΡΟΣΩΠΑ

Ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας, που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 11 Νοεμβρίου για 36η φορά, αποτελεί πλέον ένα από τα σημαντικότερα αθλητικά, πολιτιστικά και κοινωνικά γεγονότα που φιλοξενούνται στην ελληνική πρωτεύουσα.

Ο Μαραθώνιος Αθήνας κατάφερε να γιγαντωθεί και από τις 4.000 συμμετοχές το 2005 να ξεπεράσει τις 50.000 το 2017, ενώ την Κυριακή αναμένονται 55.000 και πλέον δρομείς όλων των ηλικιών και σε όλες τις αποστάσεις, σε μια μοναδική γιορτή από τον Μαραθώνα μέχρι το εμβληματικό Παναθηναϊκό στάδιο.

Φέτος για πρώτη φορά στην ιστορία του, ο Μαραθώνιος Αθήνας συμπλήρωσε το ανώτατο όριο εγγραφών για τον Μαραθώνιο Δρόμο (42.195μ.), ενάμιση μήνα πριν την ημέρα διεξαγωγής του, με 18.500 δρομείς να ολοκληρώνουν την εγγραφή τους.

Τα τελευταία χρόνια, οι εγγραφές της διοργάνωσης έκλειναν πολύ νωρίτερα μόνο για τους πρωινούς Αγώνες Δρόμου 5χλμ και 10χλμ. Φέτος αυτό συνέβη και στον Μαραθώνιο Δρόμο με 18.500 δρομείς να ολοκληρώνουν πολύ νωρίτερα από την προθεσμία την εγγραφή τους.

ΕΞΑ-ΑΑ : Μήνας Μαραθωνίου ο Νοέμβριος

Η Ένωση Ξενοδόχων Αθήνας, Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑ-ΑΑ), όπως τονίζει στο Tornos News ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης κ.Ευγένιος Βασιλικός, στηρίζει με όλες του τις δυνατότητες τον Αυθεντικό Μαραθώνιο, με απώτερη επιδίωξη να καθιερωθεί ο Νοέμβριος ως μήνας Μαραθωνίου, με όλες τις θετικές επιπτώσεις που θα έχει για τον προορισμό αυτός ο θεσμός. 

Προς τούτο, η ΕΞΑ-ΑΑ δημιούργησε την πλατφόρμα συνεργιών - μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα athensauthentic.com για την προβολή του αυθεντικού Μαραθωνίου Δρόμου και των ξενοδοχείων μελών της.

Μέχρι στιγμής στην πλατφόρμα έχουν ενταχθεί 35 “marathon hotels” – μέλη της Ένωσης αλλά και “marathon stores” σε συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών.  

Η πλατφόρμα φιλοξενείται στην αρχική σελίδα του Μαραθωνίου του ΣΕΓΑΣ , κάτι το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την ενημέρωση των Μαραθωνοδρόμων αλλά και των ΜΜΕ διεθνώς.

Η πλατφόρμα και οι προσφορές που συγκεντρώνονται προβάλλονται και μέσω της εκπτωτικής κάρτας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «ATHENS SPOTLIGHTED» 

Μέσω της στρατηγικής συνεργασίας με την Marketing Greece, επίσης, έχουν προσκληθεί και θα φιλοξενηθούν στην Αθήνα ξένοι δημοσιογράφοι – μαραθωνοδρόμοι από Ελβετία, Γαλλία, Αγγλία ενώ έχει δρομολογηθεί και σχετική καμπάνια στο εξωτερικό μέσω του discovergreece.com. 

Ο Μαραθώνιος προβάλλεται επίσης σε πόλεις του εξωτερικού μέσω της διεθνούς εταιρείας City Sightseeing. Η πρώτη δράση πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Αύγουστο στη Σεβίλλη, η δεύτερη θα διεξαχθεί φέτος στην Αθήνα. 

Από τις αρχές Νοεμβρίου, εξάλλου, διανέμεται στα “marathon hotels” και σε λοιπούς συνεργάτες που το επιθυμούν, χάρτης για την Αθήνα, τον Μαραθώνα και για τον Μαραθώνιο – με εξώφυλλο το εικονίδιο / σήμα της πλατφόρμας.

Η πλατφόρμα δημιουργήθηκε από φορείς, ιδρύματα,  Μουσεία, επιχειρήσεις, επαγγελματίες του τουρισμού, κ.ά, που εργάστηκαν αφιλοκερδώς τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την συγκέντρωση δώρων και προσφορών προς τους Μαραθωνοδρόμους, αλλά και για τη δρομολόγηση μιας διεθνούς εμβέλειας καμπάνιας στο εξωτερικό. 

Πλέον από την πλατφόρμα συνεργιών προσφέρονται:

α) Τα “marathon hotels”, τα οποία προσφέρουν ειδική υποδοχή και εξειδικευμένες υπηρεσίες στους δρομείς, 

β) Εκδηλώσεις, δράσεις, προσφορές, εκπτώσεις, δώρα από 5 ημέρες έως και για όλο τον Νοέμβριο για τους μαραθωνοδρόμους, 

γ)“marathon stores” (μέσω της συνεργασίας με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών αλλά και  με παραδοσιακά καταστήματα στην Πλάκα και το Μοναστηράκι) κ.ά.  

Επίσης, αρκετοί εξειδικευμένοι δημοσιογράφοι και bloggers / δρομείς φιλοξενούνται κάθε χρόνο από τα “marathon hotels” συμβάλλοντας στην -με σύγχρονο τρόπο- διάδοση της πληροφορίας που αφορά στην εμπειρία της συμμετοχής στον αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας-απ’ ευθείας στο ενδιαφερόμενο κοινό. 

Παράλληλα, η Marketing Greece και ΜΜΕ συστρατεύθηκαν μαζί σε μια καμπάνια εντός και εκτός Ελλάδας - ενισχύοντας το μήνυμα, αλλά και τις προσφορές της δράσης «athensauthentic.com». 

“Στόχος μας ήταν και είναι η καθιέρωση του Νοεμβρίου ως μήνα Μαραθωνίου δρόμου, η δημιουργία ατμόσφαιρας γιορτής στην πόλη, η αύξηση παραμονής των επισκεπτών στην Αθήνα - και αλλά και του ενδιαφέροντος για τον αυθεντικό Μαραθώνιο και την ιστορία του”, υπογραμμίζει ο κ.Ευγένιος Βασιλικός.

Ο κ.Βασιλικός επισημαίνει ότι χρειάζονται ακόμη πολλές προσπάθειες και δράσεις για την διεθνή αναγνώριση του Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας, καθώς η πρόσφατη έρευνα της ΕΞΑ-ΑΑ στους επισκέπτες της πόλης έδειξε ότι οι περισσότεροι δεν ξέρουν τον Μαραθώνιο.

Με δεδομένο ότι οι δρομείς έρχονται είτε παρέα με τουλάχιστον δεύτερο άτομο ή με συνοδό, αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι ο Μαραθώνιος έχει τη δυναμική να καθιερωθεί ως το σημαντικότερο event για τον τουρισμό της Αθήνας, "γεμιζοντας" την πόλη με επισκέπτες όλο το Νοέμβριο. "Είναι βέβαιο οτι την τελευταία 7ετία ο Μαραθώνιος έχει περάσει σε άλλο επίπεδο. Αξίζει να εκμεταλλευθούμε αυτό το γεγονός και να προσπαθήσουμε όλοι να τον καθιερώσουμε ως ένα μοναδικό θεσμό διεθνώς", τονίζει ο Γ.Γ. της ΕΞΑ-ΑΑ.

Τις δράσεις της Ένωσης στηρίζουν και τα Athens Walking Tours, με ειδικές προσφορές.

Το δάσος των Δρομέων

Ο ΣΕΓΑΣ σχεδίασε φέτος μία ειδική δράση, το «ΔΑΣΟΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΕΩΝ» («Runners Forest»), προκειμένου να συμβάλλει στην αποκατάσταση της Μαραθώνιας διαδρομής, η οποία, από το δωδέκατο έως το δέκατο έκτο χιλιόμετρο, καταστράφηκε από τις φονικές πυρκαγιές του Ιουλίου.  Με τη δράση αυτή, ο 36ος Μαραθώνιος της Αθήνας, τιμά τη μνήμη των θυμάτων της καταστροφής και στέλνει  μήνυμα αισιοδοξίας και ελπίδας.

Ο ΣΕΓΑΣ, οι χορηγοί, αλλά και η ελληνική δρομική κοινότητα, κατέθεσαν χρήματα  μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του προγράμματος crowdfunding της Εθνικής Τράπεζας, www.act4greece.gr, με τα οποία θα αγοραστούν και θα φυτευτούν δέντρα, καλύπτοντας όσο το δυνατόν περισσότερη έκταση  κατά μήκος της Μαραθώνιας Διαδρομής. 

Την ημέρα του Μαραθωνίου, κάθε δρομέας θα παραλάβει ένα πράσινο μαντίλι το οποίο θα του ζητηθεί να φορέσει στο τμήμα της διαδρομής που έχει πληγεί από την πυρκαγιά, δημιουργώντας έτσι ένα συμβολικό «πράσινο ποτάμι» και στέλνοντας μήνυμα ζωής στα εκατομμύρια θεατών που θα παρακολουθήσουν τον 36ο ΑΜΑ, είτε από κοντά, είτε μέσω της τηλεοπτικής οθόνης, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. 

 

 

διαβάστε ακόμα

Η AEGEAN και η Olympic Air μετέφεραν το Άγιο Φως στην ελληνική επικράτεια
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου σε γαστρονομική εκδήλωση στο Βουκουρέστι
Δράσεις για την τουριστική προβολή της Ελλάδας σε Σουηδία και Ελβετία
Ξενοδοχεία | Ποιο είναι το τίμημα του Πόρτο Καρράς;
Οι αεροπορικές εταιρείες βαρέθηκαν να επωμίζονται το κόστος άλλων
Υπερ- τουρισμός | Ο τουριστικός τομέας δεν πρέπει να αγνοήσει τις διαμαρτυρίες των ντόπιων
Τουρισμός 2024 | Sunvil: Το μεγαλύτερο ελληνικό πρόγραμμα στο Ηνωμένο Βασίλειο με 61 νησιά
Έκθεση φωτογραφιών για τη δράση του John D.S. Pendlebury στη Μάχη της Κρήτης
Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Η Περίπτωση των Μάηδων της Μακρινίτσας
«Σκιώδης στόλος» του Πούτιν στον Λακωνικό Κόλπο