Τα ξενοδοχειακά brand ανανεώνονται

08-03-16 | ΠΡΟΣΩΠΑ

Mετά από μια μακρά περίοδο κατά την οποία δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στις οικονομικές αποδόσεις των ξενοδοχείων με αποτέλεσμα την αποστράγγισή τους, οι ξενοδοχειακοί όμιλοι έχουν επιστρέψει στο παιχνίδι της παγκόσμιας αναδιάρθρωσης και του καταναλωτικού μάρκετινγκ, δίνοντας έμφαση στην ανανέωση των brand τους και τη διαφοροποίηση των προϊόντων τους στην αγορά. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, το μέλλον ανήκει στην αναζήτηση μιας πραγματικής βιομηχανικής και λειτουργικής στρατηγικής για τα ξενοδοχεία.

Αυτό επισημαίνει o κ. Georges Panayotis, πρόεδρος της MKG Consulting, σε άρθρο του στο hospitality-on με τίτλο "Ανάπτυξη για απόκτηση ισχύος".

Αναφερόμενος στο πρόσφατο παρελθόν της παγκόσμιας ξενοδοχειακής βιομηχανίας, ο κ. Panayotis αναφέρει ότι η φυσική ανάπτυξη των ξενοδοχειακών ομίλων, τους οδήγησε να δομήσουν στέρεες βάσεις στις εθνικές αγορές με προοπτικές να επεκταθούν σε γειτονικές.

Παρομοιάζοντάς τα με «σφουγγάρια» που ρουφούν σταδιακά νερό, εξηγεί ότι οι όμιλοι αυτοί εμπλούτισαν την προσφορά τους μέσω της οργανικής ανάπτυξης, συσσωρεύοντας περιουσιακά στοιχεία από εξαγορές συνεργατών. Η παρουσία τους σε όλο τον κόσμο ήταν στόχος που θα αντιστάθμιζε τους τοπικούς κύκλους, θα εξυπηρετούσε το πελατολόγιό τους στα ταξίδια τους στο εξωτερικό και θα εκμεταλλευόταν νέες αναπτυσσόμενες αγορές.

Ωστόσο αυτή η στρατηγική αναταράχτηκε πριν 15 χρόνια, όταν τα επενδυτικά κεφάλαια στην αναζήτησή τους για κερδοφόρες αποδόσεις εστίασαν το ενδιαφέρον τους στα καλύτερα «σφουγγάρια». Κερδίζοντας μερίδιο μετοχών από τους ομίλους αυτούς, σταδιακά ελάμβαναν τον έλεγχο με αποτέλεσμα να τους στραγγίζουν και να επωφελούνται της προστιθέμενης αξίας των πωλήσεων και των εξαιρετικών μερισμάτων τους. Η οικονομική διαχείριση είχε επικρατήσει της προσεκτικής και εθελοντικής δόμησης των πρωτοπόρων εταιριών. 

Σήμερα, εξηγεί ο κ. Panayotis, η κατάσταση έχει αλλάξει και πάλι, επιτρέποντας και πάλι στα «σφουγγάρια» να αναπτυχθούν. Οι πιέσεις που ασκούνται από τους γίγαντες της online διανομής έχουν ως αποτέλεσμα να επιστρέψει η έμφαση στo brand και τη διαφοροποίηση του προϊόντος. Αυτό γιατί πλέον η έμφαση δίνεται στην εμπειρία πελάτη, η οποία ωθεί στην κατεύθυνση της δημιουργίας αυθεντικών, καινοτόμων και διαφοροποιημένων προϊόντων. 

Έτσι, το brand της ibis έκρινε ότι έπρεπε να επιβάλει μια παγκόσμια αλλά και ανανεωμένη εικόνα. Η δουλειά που γίνεται με τα ξενοδοχεία Holiday Inn και Holiday Inn Express είναι παρόμοια με τον στόχο για την πρόληψη της ευρύτερης γήρανσης των brand, που θα ήταν καταστροφική. 

Οι αμερικανικοί όμιλοι πολλαπλασιάζουν τα νέα και καινοτόμα brand τους, ενθαρρύνοντας την ανάπτυξη νέων δικτύων. 

Τα επενδυτικά κεφάλαια των Εμιράτων και άλλων πετρελαϊκών οίκων αποφάσισαν να αναλάβουν να ανανεώσουν τα πολυτελή ξενοδοχεία με μακροπρόθεσμη στρατηγική και πολύ γενναιόδωρες επενδύσεις.

Οι κινεζικοί όμιλοι από την πλευρά τους είναι αποφασισμένοι να μην περιοριστούν στην ήπειρό τους και συμμετάσχουν στην αναδόμηση της διανομής με τα ισχυρά μέσα τους.

Ποιός είναι ο Georges Panayotis και η MKG

*Ο Georges Panayotis είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της MKG GROUP και προέρχεται από οικογένεια ξενοδόχων τριών γενεών. Στην ηλικία των 18 ετών άφησε την Ελλάδα για να σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες και να αποκτήσει το Μάστερ στο Μάνατζμεντ στο Γαλλικό Πανεπιστήμιο Paris Dauphine. Αφού ανέπτυξε συγκεκριμένα εργαλεία μάρκετινγκ στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, το 1986 αποφάσισε να ιδρύσει τη δική του εταιρία, την MKG Conseil, τη σημερινή MKG Group.

Μέσα σε 20 χρόνια, η εταιρία έχει γίνει ηγέτης στην Ευρώπη στις μελέτες και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες στην τουριστική βιομηχανία. Η εταιρία απασχολεί 100 εργαζομένους σε 4 τμήματα: μελέτες μάρκετινγκ, βάση δεδομένων, ποιοτικός έλεγχος και Τύπος. 

Ο Όμιλος MKG, με έδρα στη Γαλλία, κατέχει ηγετική θέση στην Ευρώπη στις μελέτες και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες στην τουριστική βιομηχανία. Η εταιρεία απασχολεί 100 εργαζομένους σε 4 τμήματα: μελέτες μάρκετινγκ, βάση δεδομένων, ποιοτικός έλεγχος και Τύπος, και έχει έντυπη και ηλεκτρονική παρουσία στα γαλλικά και στα αγγλικά:

Hospitality ON Web

Hospitality ON Magazine

Η εταιρεία συντέλεσε στην ανάπτυξη περισσότερων από 2.000 ξενοδοχείων στη Γαλλία και την Ευρώπη, διαθέτοντας γραφεία στο Παρίσι, την Κύπρο, το Λονδίνο και την Αθήνα.

Eίναι ιδρυτής των Βραβείων Worldwide Hospitality Awards και του Hotel Makers Forum, ενώ έχει συγγράψει άρθρα σε σχέση με ζητήματα Μάρκετινγκ και Operations των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Είναι επίσης, σύμβουλος σε τηλεοπτικά κανάλια, όπως το Bloomberg, και σε ραδιοφωνικά δικτυα.

διαβάστε ακόμα

Ο συναυλιακός τουρισμός απογειώνει δαπάνες και ζήτηση για διεθνή ταξίδια – «Κλειδί» οι νεότερες γενιές ταξιδιωτών
Τέλος οι Ινσταγκραμικές φωτογραφίες – Οι ταξιδιώτες επιζητούν αληθινές εικόνες ξεκούραστων διακοπών
Πάνω από τις μισές ταξιδιωτικές εταιρίες σχεδιάζουν να επενδύσουν στην A.I.
Τουρισμός | Αυξάνονται οι πρώιμες κρατήσεις για το 2025- Πρώτοι οι Βρετανοί στις κρατήσεις για το α' τρίμηνο
Διευθυντές Ξενοδοχείων Κρήτης | Σεμινάριο για την προστασία των ξενοδοχείων από τρομοκρατική επίθεση ή φυσική καταστροφή
Συνεργασία κοινού κωδικού των Aegean Airlines και Saudia
ASTERIA: Αναβιώνει ο θρυλικός προορισμός της Αθηναϊκής Ριβιέρας
«Απόβαση» 100.000 επισκεπτών το Πάσχα στην Κρήτη
Νέος νόμος για μουσική στα ξενοδοχεία: Εταιρεία παροχής μουσικής παρέχει ελληνική & ξένη μουσική σύμφωνα με την ποσόστωση που απαιτείται
Air France | Η Καλαμάτα νέος προορισμός το καλοκαίρι